Nieuwsbrief
Maart 2010
Simar automatisering is in beweging:
 

De lente staat voor de deur en dat is traditiegetrouw de tijd van het jaar waarin wij de ramen en deuren wijd open zetten om een frisse wind door het huis te laten waaien. De afgelopen maanden zijn gebruikt om showroom opstellingen up to date te maken, verouderde showroomopstellingen te verkopen en nieuwe modellen in de showrooms te plaatsen. Kortom, u bent er klaar voor, laat de klanten maar komen…
Ook de software die u gebruikt is er klaar voor. U heeft natuurlijk de laatste Service Packs gedownload en ingelezen. Simar begint deze maand met het uitleveren van de nieuwe versie 8.4 van KIMS, SIMS en BSV-administratief. Deze versie geeft o.a. een nieuw gezicht aan de Simar software, met nieuwe icoontjes, en vele functies toegevoegd aan uw software. Lees vooral ook de handleiding die als elektronisch bestand wordt meegeleverd om het maximale rendement uit uw software te halen

Wij wensen u veel leesplezier.


Tips en Trucs:  Administratief
 
U werkt met Simar en dat biedt u standaard al veel bewakingsmomenten. Toch komt het voor dat u in uw magazijn een artikel tegenkomt waarvan u niet direct kunt achterhalen bij welke referentie het hoort. Of u wilt een overzicht van klanten die een bepaald type kookplaat heeft gekocht in het afgelopen jaar. De Business- en Enterprise Editie van KIMS, SIMS en BSV-administratief bieden u hiervoor een pasklare oplossing in de vorm van het scherm “Klanten selecteren”. Ga hiervoor via Management Functies> Overzichten> Klanten selecteren.




Vul hier in in welke periode u wilt zoeken en geef aan naar welk artikel u wilt gaan zoeken.
Het overzicht op afdruk of afdrukvoorbeeld geeft u direct een overzicht van referenties waarin het gevraagde artikel is opgenomen. De optie “Binnen:” zorgt ervoor dat u alleen orders vindt waarvan het artikel is binnen gemeld.
 


Tips en Trucs:  Design
 
Hoewel wij uiteraard grote zorg besteden aan de kwaliteit van onze tekenbibliotheken kan het in de praktijk toch vóórkomen dat een bepaald element een fout bevat of anderszins niet helemaal correct getekend is.
Via een menu optie in SIMAR-Design kunt u snel en eenvoudig een probleem of onjuistheid in de data van SIMAR-Design aan onze tekenafdeling melden. U kunt deze optie vinden door in de menu balk te klikken op Speciaal > Artikel aanpassing melden.



Het programma probeert zo veel mogelijk gegevens uit de tekening te halen zodat onze medewerkers direct kunnen zien om welk element of onderdeel het gaat. Het artikel dat in de tekening is geselecteerd wordt hier weergegeven. Als het probleem zich voordoet bij meerdere artikelen mag u hier eventueel meerdere selecties maken.
In het veld ‘opmerking’ plaatst u de omschrijving van wat het probleem is met eventueel het paginanummer uit het boek.



De melding wordt na een druk op de knop automatisch via e-mail verzonden naar onze helpdesk.
Dit gebeurt inclusief een afdruk van het scherm en een bijlage waarin onze medewerkers kunnen zien welke versies van de bestanden u gebruikt.
Deze functie vereist een z.g. MAPI-compatible e-mail programma, waaraan de meeste standaard e-mail programma’s voldoen.



Kent u deze Simar module al?  Garantie Registratie
 
In de nieuwe versies van KIMS en SIMS (Business- & Enterprise Editie) is een functie opgenomen om automatisch voor de consument de registratie uit te voeren bij de apparatuur leverancier van de gekochte apparatuur. Achtergrond hiervan is dat inmiddels meerdere leveranciers verlengde garantietermijnen hanteren, waarbij het registreren door de consument verplicht is. De module zorgt er voor dat wanneer u de eindfactuur maakt er automatisch een e-mail met alle relevante gegevens wordt verzonden naar de ingestelde apparatuur leveranciers. Er is voorzien in een optie om aan te kunnen geven dat de consument geen prijs stelt op deze automatische registratie (i.v.m. de wet op de privacy).

 
De module is middels een preferentie ‘aan’ te zetten. Nadat de module is ingesteld hoeft u er niets meer aan te doen. De mails worden automatisch verstuurd, tenzij u bij een order aangeeft dat de klant dit niet wil.  De module is ontwikkeld in samenspraak met Atag/Etna/Pelgrim. Op het moment van schrijven is bekend dat AEP deze automatische registratie mails kan ontvangen en verwerken. De techniek is zo gemaakt dat deze ook voor andere apparatuurleveranciers te gebruiken is.
Belangstelling? De module is standaard onderdeel van de Business- & Enterprise Editie en staat uitvoerig beschreven in de handleiding behorende bij versie 8.4. De helpdesk kan u ook ondersteunen bij het instellen van deze module.

 


Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen:
 
Het winnende ontwerp van deze maand is van:
 
de heer Karel Slingerland
 
van de firma Eigenhuis Keukens
 
Proficiat, de fles champagne komt naar u toe !
 
 
 
We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?
Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg of .rom formaat naar prijsvraag@simar.nl  vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
 
De winnaar ontvangt als dank een fles champagne om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !


Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.



Achter de Schermen:
 
U was al bekend met de twee icoontjes op de achtergrond van de Simar Client. Klikken op het linker icoontje gaf u een nieuw memo-papiertje op uw scherm, en klikken op het rechter icoontje bracht de laatste systeemberichten terug op uw scherm met o.m. een overzicht van de laatst ingelezen bestanden.

 
In versie 8.4 en GOOP 2.0 is er een derde icoontje aanwezig in de Simar Client voor KIMS, SIMS & BSV-administratief. Hierop klikken geeft u een overzicht van het laatste nieuws van de Simar website, inclusief de laatste edities van de Simar nieuwsbrief. Indien u alle berichten heeft ingezien, verandert de achtergrond van dit nieuwe icoontje (RSS-feeds) naar een lichtgrijze kleur. Zodra er een nieuw bericht wordt toegevoegd krijgt het icoontje een oranje achtergrond. Handig, zo mist u nooit een editie van de nieuwsbrief! 

 


Even voorstellen:
 
Nico Oud is sinds de oprichting als boekhouder werkzaam bij Simar en is daarmee dus al bijna 23 jaar verantwoordelijk voor de administratie en boekhouding van de Simar groep.
In de beginjaren werden de werkzaamheden nog traditioneel in boeken uitgevoerd, maar gaandeweg heeft ook hier de automatisering zijn intrede gedaan. Nico werkt met het door Simar gevoerde administratie pakket KOMAS en heeft zelfs een aantal jaren hiervan de helpdesk ondersteuning gedaan voor de klanten van Simar. In zijn vrije tijd trekt Nico er graag op uit met de fiets, samen met zijn echtgenote. Vooral op de Veluwe, in de wijde omgeving van Epe kun je ze regelmatig vinden en wordt de dag steevast bekroond op een lokaal terrasje.
Thuis geniet Nico van de regelmatige bezoeken van zijn kinderen en kleinkinderen
Eigenlijk zou deze rubriek beter ‘Op de valreep’ kunnen heten voor deze editie van de nieuwsbrief, want Nico heeft inmiddels de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, en zal binnen enkele maanden het stokje overgeven aan zijn opvolger Mark Wemmers.


Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:
 
Sinds het uitkomen van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn. Wij horen graag van u via ons e-mail adres nieuwsbrief@simar.nl
Laatste nieuws:

Deze maand zal worden begonnen met het uitleveren van de nieuwste versie van KIMS, SIMS en BSV-administratief (versie 8.4). U heeft in voorgaande edities van deze nieuwsbrief al wat indrukken kunnen opdoen van wat deze versie meer te bieden heeft ten opzichte van de huidige versie. Goed om te weten is dat veel van deze nieuwe functionaliteit is gemaakt na overleg met u. Simar software is software voor en door professionals. Software die zich iedere keer weer bewijst in de praktijk. Vandaar dat Simar al jarenlang de onbetwiste marktleider is op het gebied van software voor de keuken-, sanitair- & sfeerverwarming branche.

De KeukenCreator, het online 3D tekenprogramma voor consumenten, is inmiddels bij diverse keukenspeciaalzaken in gebruik. En met trots mogen we zeggen: zeer succesvol; in de periode van Kerst 2009 tot 1 maart jl. zijn er al meer dan 5000 unieke bezoekers geweest die een tekening hebben gemaakt.
In amper 2 maanden tijd betekent dit dat er zo’n 60 gebruikers per dag de KeukenCreator gebruiken. Zestig potentiële klanten !

Nieuwe bestanden:
 
Klik HIER voor een overzicht van bestanden die in de achterliggende periode zijn toegevoegd.

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *)
Ga vanuit de Simar Client naar Systeemprogramma's> Inlezen Bestanden> klik op de grote knop Internet. Zodra het overzicht met bestanden in uw scherm staat, scroll naar de onderzijde van dit overzicht en klik daar op Voortgang bestanden.
*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met de administratieve software van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:
 
U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
- telefonisch in
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00uur
- e-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be
Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker verzonden.


 
Overzicht cursussen:
 
Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze software producten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen, en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.
Klik HIER voor een overzicht van het huidige cursus aanbod bij Simar.
 
Speciale cursussen
Op dinsdag 23 maart herhalen we de cursus systeem- en applicatiebeheer. De afgelopen training in december was zeer snel vol en we moesten enkele mensen op de reservelijst plaatsen. Vandaar deze herhaling. Ditmaal houden we de cursus in Tilburg, gemakkelijker voor de deelnemers uit het zuiden van Nederland. Voor meer informatie en cursusinhoud: zie het cursusaanbod op de website.

Training Management informatie
Nieuw is ook de training Management informatie die op 16 maart voor het eerst gegeven zal worden. In deze training gaan we in op de standaard overzichten (alle instellingen van het dashboard, de standaard rendements overzichten en artikel overzichten) en vervolgens uitgebreid op alle mogelijkheden van de ‘query module’. De mogelijkheden van deze module zijn in de 8.4 versie nog verder uitgebreid. Nadere informatie zullen we op onze website plaatsen. Als u belangstelling hebt voor deze training kunt u dat alvast kenbaar maken bij het secretariaat, zodat we u op de hoogte houden als het definitieve programma bekend is.

Voorgaande nieuwsbrieven:

Klik HIER voor het archief van de nieuwsbrieven.

De nieuwsbrief doorsturen:

Kent u een collega die deze Simar nieuwsbrief niet ontvangt? Stuur deze nieuwsbrief dan door via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.

Afmelden nieuwsbrief:

Indien u deze nieuwsbrief ten onrechte ontvangt, of niet langer wenst te ontvangen, meldt u zich dan af via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.
Simar groep
Tel. +31 (0) 20 480 82 82 | fax. +31 (0) 20 480 82 84 | email: info@simar.nl | http://www.simar.nl/
Vestiging Amsterdam | Jarmuiden 67 | 1046 AE AMSTERDAM | Nederland
Vestiging Tilburg | Aphroditestraat 39-41 | 5047 TW TILBURG | Nederland
Vestiging Gentbrugge | Korte magerstraat 5 | 9060 | Gent (Gentbrugge) |  België