Nieuwsbrief
April 2010
Simar automatisering is in beweging:
 
Dat hadden we veel eerder moeten doen. Veel van onze klanten zeggen dit als wij nieuwe software komen implementeren. Klanten zijn doorgaans blij verrast met de vele functies die in onze software en bijhorende modules zijn verwerkt. Natuurlijk worden software en modules aangeschaft op basis van de functie omschrijving zoals de weekagenda of voorraad-module, maar het zijn vaak de kleine handigheidjes en slimme trucs binnen de software die bewijzen dat onze producten zijn gemaakt voor professionals, door professionals uit uw eigen vakgebied. Een typisch voorbeeld is het overzicht van schoolvakanties dat direct kan worden opgeroepen in de weekagenda. Dit komt vrijwel nooit in beeld bij het aankopen van de weekagenda, maar is van grote waarde bij het plannen van inmeten, aflevering, montage, enz.

Keer op keer wordt duidelijk dat Simar automatisering goed heeft nagedacht over de eisen waaraan onze software moet voldoen, in een maatschappij die steeds hogere eisen gaat stellen aan kwaliteit en functionaliteit. Concreet vertaalt zich dat in software die u ondersteunt in iedere handeling, op elk moment van de dag. U kunt dus actie ondernemen wanneer dat nodig is, inspelen op de vragen en wensen van uw klanten in het volle vertrouwen dat uw Simar software alles onder controle heeft en u altijd volledig ondersteunt. En via uw onderhoudscontract krijgt u automatisch de nieuwste software updates tot uw beschikking, zodat u ook in de toekomst het allerbeste gereedschap tot uw beschikking heeft.

In deze nieuwe editie van de nieuwsbrief ziet u wederom een aantal handige tips en trucs, die wij u van harte aanbevelen.

Wij wensen u veel leesplezier.

 


Tips en Trucs:  Administratief
 
Gebruikers van KIMS en SIMS hebben de mogelijkheid om berichten te zenden naar andere gebruikers van de software die op hetzelfde systeem zijn aangesloten. Hiervoor wordt de Simar berichtendienst gebruikt.
Gebruikers van de Business of Enterprise editie van KIMS en SIMS hebben tevens de mogelijkheid om automatische berichten door het systeem te laten verzenden, om medewerkers in het bedrijf te waarschuwen wanneer bepaalde momenten in de voortgang van een order zich voordoen. U kunt bijvoorbeeld er voor zorgen dat de boekhouder automatisch een berichtje krijgt wanneer een offerte een order wordt, dat hij of zij een aanbetalingsfactuur kan gaan maken, of dat de verkoper 10 dagen na het maken van een offerte een herinneringsbericht krijgt om contact met de klant op te nemen.



Alle berichten worden geheel automatisch aangemaakt, zodra een bepaald ‘event’ zich voordoet bij een order. De inhoud van het bericht is aan te passen door gebruik te maken van @-codes.
Er kunnen voorwaarden verbonden worden aan het al dan niet verzenden van het bericht. Er is een flink aantal ‘events’ gedefinieerd, situaties waarbij het systeem een bericht gaat verzenden (zie het uitklaplijstje). Daarmee zijn deze automatische berichten een belangrijk hulpmiddel om automatisch door het systeem geattendeerd te worden op bepaalde situaties.
 

 
 De ontvanger krijgt het bericht als een normaal order-gebonden bericht in de Simar berichtendienst.
U treft de Simar Berichtendienst aan in het menu ‘Bestand’ van de Simar Client.
De instellingen voor automatische berichten, en andere opties kunt u vinden onder het knopje ‘Algemeen’ in het Simar menu. Indien u verdere vragen heeft, kunt u het beste even contact opnemen met de helpdesk


Tips en Trucs:  Design
 
Als u de laatste versie van het ‘accessoirebestand bouwkundig’ heeft ingelezen kunt u vensterbanken tekenen bij uw ramen. Selecteer hiervoor een raam en ga naar het informatiescherm. Kies de optie ‘aanpassingen van de elementen’ en vul hier de waarden in.



Ook een ‘oortje’ links en/of rechts behoort tot de mogelijkheden. De vensterbankkleur is gekoppeld aan de thema’s, dus wijzigt u de kleur via het aanzicht ontwerpinstellingen met de keuze ‘eigen invulling’.



Ook het accessoirebestand woonkamer is veranderd waarbij veel artikelen zoals sofa’s, tafels, gordijnen vanaf nu zijn gekoppeld aan een interieurstijl. Dus wanneer men een woonkamerartikel toevoegt, wordt vervolgens gevraagd om een interieurstijl te kiezen. Kies hier bij voorkeur de interieurstijl die overeenkomt met het door u gekozen thema. Mocht u een andere kleurkeuze willen maken, dan kunt u ook hier kiezen voor ‘eigen invulling’



De gordijnen zijn ook nog specifiek aangepast. Standaard worden ze nu kamerhoog getekend. Enkele gordijnen hebben nu een ‘draairichting’ zodat ze zowel links als rechts bruikbaar zijn. Het plaatsen kan naast de cursor ook gemakkelijk met het ‘enkelvoudig tekengereedschap’ (potloodje) door in het bovenaanzicht met de tekenrichting mee van hoek raam tot hoek raam te klikken. In perspectief wordt het gordijn iets breder getekend zodat men direct een overlapping krijgt met de muur om inkijk te voorkomen.

Indien u bovengenoemde tips niet kunt uitvoeren op uw eigen systeem, hoeft u slechts de nieuwste versie van de bestanden ACBO en ACWK te downloaden. Dit doet u op dezelfde wijze als het downloaden van een nieuwe versie van uw artikelbestanden.



Kent u deze Simar module al?  Tegelmodule
 
De tegelverkoop module voegt een extra scherm toe aan GOOP/KIMS/SIMS/BSV administratief. In dit scherm voegt u alle tegels, lijm en aanverwante producten toe, die dan automatisch onder de kop ‘Tegels’ worden toegevoegd aan uw offerte- en orderlayout. Dit houdt tevens in dat de tegels separaat worden vermeld bij de eindtotalen van de offerte en order.


Tegels kunnen worden ingevoerd per stuk, per m2 of per doos, waarbij het programma automatisch af zal ronden naar de eerstvolgende bestelhoeveelheid zoals per artikel staat ingesteld. Een rekenhulp is eveneens toegevoegd, zodat u eenvoudig kunt berekenen hoeveel tegels u nodig heeft. Het koppelen van artikelen aan elkaar, bijvoorbeeld lijm aan tegels, is ook mogelijk. Wij leveren een flink aantal tegelbestanden en indien u beschikt over de Business of Enterprise editie van onze software, dan kunt u ook op eenvoudige wijze uw eigen tegelbestanden inlezen vanuit Excel.

Als u tegelkasten in de showroom heeft staan dan kunt u deze ook beheren en de positie-aanduidingen van de tegels in de kast gebruiken alsof het de tegelcodes zijn.

Last but not least biedt deze module u uitgebreide mogelijkheden om tegeletiketten af te drukken, geheel in uw eigen huisstijl, en indien gewenst inclusief uw eigen logo.

Belangstelling? Neem even contact op met het Secretariaat van Simar automatisering op 020-480 82 82. Indien gewenst kan de helpdesk u een handleiding van de module toezenden. De helpdesk kan u ook ondersteunen bij het instellen van deze module.


Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen:
 
Het winnende ontwerp van deze maand is van:
 
de heer Tonny Muller
 
van de firma Eigenhuis Keukens Hoevelaken
 
Proficiat, de fles champagne komt naar u toe !
 
 
 
We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?
Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg of .rom formaat naar prijsvraag@simar.nl  vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
 
De winnaar ontvangt als dank een fles champagne om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !


Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.



Achter de Schermen:
 
Gebruikers van onze montage- of installatiemodule in combinatie met de Simar Weekagenda kunnen referenties vanuit de montageplanning in de agenda verwerken, maar dat lukte niet indien de ‘artikelen-referentie’ leeg was, bijvoorbeeld bij het plannen van montagewerkzaamheden die op een vervolg order staan zonder te leveren artikelen. Onze programmeurs zijn nu bezig om de software hiervoor aan te passen, zodat dat binnenkort wél mogelijk is. Deze aanpassing is onderdeel van de nieuwe versie van KIMS/SIMS/BSV (v. 8.4).

In de Design-software gaan we het mogelijk maken om in een plattegrond tekening de grepen te tekenen, waardoor de draairichting van kasten direct zichtbaar gaat worden.

 


Even voorstellen:
 
Martin Jonker is sinds november 2007 in dienst van Simar automatisering en werkt in onze vestiging in Tilburg. Martin is deels verantwoordelijk voor de afdeling bestanden, met name de bestanden die worden gebruikt voor SIMAR-Design.
Martin heeft o.a. veel werkervaring opgedaan bij een werkbladenfabrikant; waarbij hij diverse functies van binnendienst tot bedrijfsbureau heeft vervuld.

Martin is getrouwd en heeft twee kinderen. In zijn vrije tijd gaat hij graag zaalvoetballen en hij is tevens trainer/leider van het elftal van zijn zoon. Bij mooi weer kun je hem ook op de fiets treffen.
Een andere hobby van Martin is het klussen, met name aan hun huis uit 1900 waaraan nog het nodige moet worden verbouwd, opgeknapt en ingericht. Ook op de school van zijn kinderen is Martin een klus papa.



Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:
 
Sinds het uitkomen van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn. Wij horen graag van u via ons e-mail adres nieuwsbrief@simar.nl
Laatste nieuws:

Simar heeft onlangs een demonstratie van onze BSV-design software gegeven aan een groep van circa 80 enthousiaste haardenspecialisten die bijeengekomen waren voor de SVG jaarvergadering. Tijdens deze korte demonstratie heeft het aanwezige team van Simar medewerkers laten zien hoe snel een gedetailleerd een fotorealistische presentatie kan worden gemaakt van een aangeboden kachel of inbouwhaard met behulp van onze software.
Naar aanleiding van deze demonstratie hebben wij inmiddels een groot aantal nieuwe klanten mogen begroeten, en deze klanten heten wij natuurlijk van harte welkom bij de gestaag groeiende groep van Simar gebruikers.


Let op:
Simar automatisering is op 5 mei gesloten dit jaar!

Net als veel bedrijven hebben we eens in de vijf jaar de bevrijdingsdag als een vrije dag aangewezen.
Dit betekent dat er die dag ook geen reguliere ondersteuning door de helpdesk is.


Nieuwe bestanden:
 
Klik HIER voor een overzicht van bestanden die in de achterliggende periode zijn toegevoegd.

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *)
Ga vanuit de Simar Client naar Systeemprogramma's> Inlezen Bestanden> klik op de grote knop Internet. Zodra het overzicht met bestanden in uw scherm staat, scroll naar de onderzijde van dit overzicht en klik daar op Voortgang bestanden.
*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met de administratieve software van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:
 
U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
- telefonisch in
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00uur
- e-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be
Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker verzonden.


 
Overzicht cursussen:
 
Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze software producten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen, en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.
Klik HIER voor een overzicht van het huidige cursus aanbod bij Simar.
 
Speciale cursussen
De cursus management-informatie die we vorige maand hielden was een groot succes en zat helemaal volgeboekt. Daarom onderzoeken we momenteel de behoefte om deze cursus opnieuw te houden.
In deze cursus leert u hoe u de vele hulpmiddelen van de Business en Enterprise editie van KIMS/SIMS/BSV kunt gebruiken en inzetten voor het maken van krachtige management rapportages inzake uw bedrijfsvoering.
Deze cursus is één dag (10.00 - ca. 16.00 uur). Wij hebben nog geen exacte data en locaties bepaald, maar indien u belangstelling hebt voor deze cursus, dan horen wij dat graag van u en houden u op de hoogte. U kunt uw aanmelding per email sturen naar secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Voorgaande nieuwsbrieven:

Klik HIER voor het archief van de nieuwsbrieven.

De nieuwsbrief doorsturen:

Kent u een collega die deze Simar nieuwsbrief niet ontvangt? Stuur deze nieuwsbrief dan door via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.

Afmelden nieuwsbrief:

Indien u deze nieuwsbrief ten onrechte ontvangt, of niet langer wenst te ontvangen, meldt u zich dan af via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.
Simar groep
Tel. +31 (0) 20 480 82 82 | fax. +31 (0) 20 480 82 84 | email: info@simar.nl | http://www.simar.nl/
Vestiging Amsterdam | Jarmuiden 67 | 1046 AE AMSTERDAM | Nederland
Vestiging Tilburg | Aphroditestraat 39-41 | 5047 TW TILBURG | Nederland
Vestiging Gentbrugge | Korte magerstraat 5 | 9060 | Gent (Gentbrugge) |  België