Nieuwsbrief
Juni 2010
Simar automatisering is in beweging:
 
Je ziet het aan de mensen, je merkt het aan het koopgedrag. De zomerperiode staat weer voor de deur. Eindelijk verlost van die veel te lange periode van slecht en vooral ook nat weer, kunnen we eindelijk genieten van de warmte. De ramen en deuren worden opengezet en een frisse wind waait door menig bedrijf en huishouden.
Gebruikers van Simar software zijn uitstekend voorbereid op de komende zomerperiode. Alle gebruikers zijn voorzien van de allerlaatste versies van onze software en bestanden, en onze helpdesk medewerkers staan klaar om u van dienst te zijn met ondersteunende taken.

Uiteraard is Simar automatisering normaal bereikbaar gedurende de gehele zomerperiode, al kan het natuurlijk voorkomen dat de door u gewenste contactpersoon enkele weken niet bereikbaar is wegens vakantie.

Gaat u zelf met vakantie en blijft ook uw bedrijf gewoon open tijdens de vakantieperiode? Zorg er dan altijd voor dat minimaal één medewerker rechten als systeembeheerder heeft in Simar software én in Windows. Mocht er tijdens uw afwezigheid onverhoopt iets gebeuren met uw computer systeem, dan heeft de helpdesk de meeste kans van slagen om het probleem direct te verhelpen!
Wij wensen u veel leesplezier en alvast een fijne vakantie.
 


Tips en Trucs:  Administratief
 
Wanneer u artikelen voor een referentie wilt gaan bestellen, dan is het natuurlijk belangrijk om de juiste leveranciersgegevens op uw besteldocumenten te vermelden. Veel leveranciers hechten er ook veel waarde aan als het juiste debiteuren- of klantnummer wordt vermeld op de bestelopdracht, om zodoende verwarring te voorkomen, met name als er sprake is van meerdere vestigingen.

Treft u op een bestelopdracht slechts de vier-letters lange bestandsnaam in plaats van de adresgegevens van de leverancier? Dan zijn er voor dat bestand nog geen leveranciersgegevens ingevuld! Ga voor KIMS/SIMS/BSV naar Bestellen> Leveranciers gegevens, en vul daar de juiste gegevens in. Alle leeg gelaten velden worden niet afgedrukt op uw bestelbon. Indien u wilt bestellen in een vreemde taal (bijv. Duits) dan kunt u dat hier gelijk instellen. Gebruikers van GOOP kunnen dit scherm vinden via Bestanden> leveranciers gegevens.

 
Om uw klant- of debiteurnummer weer te geven op uw bestelbon klikt u in hetzelfde scherm met de leveranciersgegevens op het tabblad Diversen. Uw debiteurnummer moet worden ingevoerd in het onderste veld.

 
Het door u ingevoerde debiteurnummer wordt nu automatisch vermeld op de bestelbon, ongeacht of u per fax, per e-mail of volledig elektronisch bestelt.

 
Indien u nog verdere vragen heeft kunt u uiteraard contact opnemen met de Simar helpdesk.

 


Tips en Trucs:  Design

Het maken van fraaie presentatie tekeningen van uw keukens en/of haarden is natuurlijk een fluitje van een cent met behulp van SIMAR-Design of BSV-Design. En natuurlijk doen we extra ons best om ook de juiste sfeer te scheppen in de tekening, want sfeer is heel vaak bepalend. Het is daarom belangrijk om ook kritisch te kijken naar de gebruikte achtergrond bij de foto-realistische weergave. Zo levert Simar automatisering u een aantal verschillende achtergronden waar u uit kunt kiezen. In het perspectief, klik op de huidige renderinstelling en selecteer de onderste optie “Definieer….”



In het scherm dat daarna wordt geopend heeft u twee opties. Klik op de knop rechts van ‘Achtergrond’ om één van de vele alternatieve achtergronden te selecteren.



Ook digitale foto’s die u heeft opgeslagen op uw computer kunt u gebruiken als achtergrond. Deze kunt u eenvoudig selecteren via de knop ‘Beheer mijn achtergronden’. Zo kunt u bijvoorbeeld de tuin van uw klant projecteren in de achtergrond van uw perspectief tekeningen.

Indien u vragen heeft over deze functies, kunt u uiteraard contact opnemen met onze helpdesk.



Kent u deze Simar module al?  Balie Verkoop module
 
Met behulp van de Balie Verkoop Module is het mogelijk om met zo min mogelijk handelingen een order te maken en deze gelijk te facturen (contante verkoop order) dan wel een order te maken voor een rekeninghouder, en de artikelen toe te voegen aan een eventueel reeds bestaande order (afhaal order). In plaats van het hele traject (offerte maken, order maken, bestellen, binnenmelden, afleveren en factureren) door te hoeven lopen kan dit nu met behulp van slechts één scherm. Bovendien kunnen in ditzelfde scherm direct sanitair, apparatuur en tegels worden verkocht. Om vlot te kunnen werken is alles met behulp van een barcodescanner te bedienen, zelfs voor het herkennen van vaste klanten. Hiertoe kunt u pasjes printen met daarop de barcode van de betreffende klant.

Klanten die goederen mogen afhalen moeten eerst als zodanig geregistreerd worden. Daarbij kunt u ook een kredietlimiet opgeven en zelfs klanten op een ‘zwarte lijst’ plaatsen.

 
Als u artikelen wilt invoeren door middel van een handscanner kunt u met dit programma etiketten afdrukken met een barcode waarin de artikelcode is verwerkt of een EAN nummer. Deze kunt u op de artikelen plakken en vervolgens kunt u deze weer scannen tijdens de verkoop.
U kunt door elkaar artikelcodes met de hand invoeren of via de barcode scanner. Uiteraard werkt BVP optimaal samen met de voorraadmodule, omdat deze het meest wordt toegepast voor het uit voorraad verkopen van artikelen.


Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen:
 
Het winnende ontwerp van deze maand is van:
 
de heer Ben Goossens
 
van de firma Frako Keukens in België
 
Proficiat, de fles champagne komt naar u toe !
 
 
 
We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?
Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg of .rom formaat naar prijsvraag@simar.nl  vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
 
De winnaar ontvangt als dank een fles champagne om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !


Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.



Achter de Schermen:
 
Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de nieuwste versie van SIMAR-Design, versie 17. Nieuw in deze versie is onder andere de mogelijkheid om de positie van de knop of greep weer te geven in de plattegrond tekening, zodat u direct de draairichting kunt zien van uw kasten. Ook wordt het aantal afbeeldingen dat u automatisch aan KIMS Administratief kunt koppelen uitgebreid. Deze versie zal gereed zijn rond het einde van deze maand.
Voor de administratieve software wordt op dit moment gewerkt aan een verbeterde blok ondersteuning voor het keukenmerk Schüller.
 


Even voorstellen:
 
Mark Wemmers is sinds 1 februari 2010 werkzaam bij Simar automatisering als boekhouder en daarmee de opvolger van de voor velen bekende Nico Oud, die op 29 april feestelijk afscheid nam wegens het bereiken van de (al iets meer dan) 65-jarige leeftijd. Mark heeft de eerste negen jaren van zijn carrière bij een tweetal accountantskantoren gewerkt. Daarna heeft hij als hoofd boekhouding gewerkt voor een internationale uitgeverij in gesponsorde magazines (bijv. Magazine Mercedes) en voordat Mark overstapte naar Simar heeft hij circa tien jaar gewerkt voor een organisatie die wereldwijd cd- en dvd-doosjes maakte en verhandelde.

Mark heeft geen verstand van keukens en sanitair, maar is wel goed met administraties. Hij heeft veel ervaring opgebouwd in de loop der jaren, doet zijn werk met veel plezier en vindt het leuk om managementinformatie te verzorgen.
Mark is gelukkig met vrouw en dochter. Zijn hobby's zijn motorrijden, zijn jukebox (singeltjes zijn van harte welkom), actief voetballen en wandelen (4-daagse van Nijmegen).



Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:
 
Sinds het uitkomen van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn. Wij horen graag van u via ons e-mail adres nieuwsbrief@simar.nl
               Laatste nieuws:

Der Kreis jaarvergadering op 17 mei 2010

Simar heeft enkele weken geleden de jaarvergadering van Der Kreis bezocht in Urk. Tijdens dit druk bezochte event gaf Simar automatisering acte de presence met een stand op de ‘beursvloer’ die druk bezocht werd door bestaande en nieuwe klanten. Intensivering van de kontakten met de klanten, en optimalisering van het gebruik van het internet waren enkele speerpunten van de dag, en deze werden door Simar beantwoord door onze internetdiensten ‘Mijnkeuken.info’, ‘Mijnbadkamer.info’ en het nieuwste product, de Simar KeukenCreator. Met name dat laatste product geniet meer en meer belangstelling vanuit de markt en iedere week weer mogen we nieuwe gebruikers van de KeukenCreator verwelkomen.

Galvano Ideeënfabriek 7 tot 9 juni 2010
Heel veel informatie, een dertig-tal exposanten en naast voordrachten ook een drietal praktische workshops. Ziehier de ingrediënten voor de Galvano Ideeënfabriek. Mocht u zich nog niet hebben opgegeven, wees er dan snel bij. Ook wij zijn present op deze beurs en tonen zowel noviteiten als een speciale aanbieding. We ontmoeten u graag op onze stand.



Simar bezetting tijdens de zomermaanden


Tijdens de zomermaanden zullen de kantoren van Simar automatisering gewoon geopend zijn voor al uw vragen en wensen. Uiteraard gaan alle medewerkers wel met vakantie en daarom kán het voorkomen dat uw gebruikelijke contactpersoon enkele weken niet bereikbaar is. Wij vertrouwen er op dat dit geen problemen zal opleveren.
De Simar nieuwsbrief zal NIET verschijnen in de maand augustus.



De mooiste ontwerpen op onze website

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de Nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we nu alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het fraaie resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met Simar Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie.
 

 
De website Mijnkeuken of Mijnbadkamer zelf uitproberen?

Ga naar http://www.mijnkeuken.info/ of http://www.mijnbadkamer.info/ en log in met de inlogcode demo en als wachtwoord ook demo.

 
TIP  TIP  TIP  TIP
 
Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo'n tip waarvan u denkt: "dat is handig", laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl
 

 
Nieuwe bestanden:
 
Klik HIER voor een overzicht van bestanden die in de achterliggende periode zijn toegevoegd.

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *)
Ga vanuit de Simar Client naar Systeemprogramma's> Inlezen Bestanden> klik op de grote knop Internet. Zodra het overzicht met bestanden in uw scherm staat, scroll naar de onderzijde van dit overzicht en klik daar op Voortgang bestanden.
*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met de administratieve software van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:
 
U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
- telefonisch in
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00uur
- e-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be
Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker verzonden.


 
Overzicht cursussen:
 
Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze software producten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen, en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.
Klik HIER voor een overzicht van het huidige cursus aanbod bij Simar.
 
Speciale cursussen

De cursus management-informatie die gepland stond voor maandag 14 juni in onze vestiging Amsterdam is verplaatst omdat het gelijk zou vallen met het voetbal. De nieuwe datum is woensdag 16 juni. Deze cursus zal om 10.00 uur aanvangen en tot ca. 16.00 uur duren.

Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar voor deze cursus, waarin u leert hoe u de vele hulpmiddelen van de business en enterprise editie van KIMS/SIMS/BSV kunt gebruiken en inzetten voor het maken van krachtige management rapportages over uw bedrijfsvoering.

Indien u zich voor deze cursus wilt aanmelden, verzoeken wij u direct contact op te nemen met ons secretariaat. Dit kan telefonisch of per e-mail naar secretariaat@simar.nl.

Voldoet het cursus aanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software of module. Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra training op maat.

Voorgaande nieuwsbrieven:

Klik HIER voor het archief van de nieuwsbrieven.

De nieuwsbrief doorsturen:

Kent u een collega die deze Simar nieuwsbrief niet ontvangt? Stuur deze nieuwsbrief dan door via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.

Afmelden nieuwsbrief:

Indien u deze nieuwsbrief ten onrechte ontvangt, of niet langer wenst te ontvangen, meldt u zich dan af via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.
Simar groep
Tel. +31 (0) 20 480 82 82 | fax. +31 (0) 20 480 82 84 | email: info@simar.nl | http://www.simar.nl/
Vestiging Amsterdam | Jarmuiden 67 | 1046 AE AMSTERDAM | Nederland
Vestiging Tilburg | Aphroditestraat 39-41 | 5047 TW TILBURG | Nederland
Vestiging Gentbrugge | Korte magerstraat 5 | 9060 | Gent (Gentbrugge) |  België