Nieuwsbrief
December 2010
Simar is in beweging:

Het is december, traditioneel de maand van Sint-Nicolaas, Kerstmis, oliebollen en de laatste loodjes… De goedheiligman is nog maar net op zijn boot teruggestapt en de haven nog niet uit, of de winkels worden al omgetoverd met Kerstdecoratie.
Als winkelier weet u natuurlijk alles van snel inspelen op marktsituaties en staat ook uw showroom al op 6 december volledig in het teken van Kerstmis. Nog een klein maandje doorgaan, en we kunnen de balans opmaken over 2010.
Maar voor het zover is, moeten we nog zo veel mogelijk zien te verkopen en bestaande offertes nog eens nabellen.
De laatste loodjes wegen doorgaans het zwaarst, maar Simar helpt u daarbij. Onze software is ideaal ontworpen om het maximale rendement te halen uit uw showroombezoeken, denk maar eens aan het overzicht lopende offertes en de mogelijkheid om offertes af te melden. Indien u hierover vragen heeft, adviseren wij u graag.

Elders in deze nieuwsbrief treft u een aantal belangrijke punten ter voorbereiding van de feestdagen, die voor iedere gebruiker van Simar software van belang zijn. Hiervoor dus graag uw aandacht!

Rest ons om u alvast smakelijke oliebollen, prettige feestdagen en een voorspoedig 2011 toe te wensen.



Tips en Trucs:  Administratief

Als specialist verstaat u uw vak. U geeft uw klanten goed en eerlijk advies om samen de mooiste keukens, badkamers en haarden te creëren. Maar natuurlijk houdt u ook nauwlettend de marge in de gaten. Binnen Simar kennen we hier het scherm ‘inkoop berekening’ voor. Door een klik op het juiste icoontje in de offerte/order schermen krijgt u direct een indicatie of de behaalde winst op de verkoop voldoende is (blokje is groen), te mager is (blokje is oranje), te laag is (blokje is rood, referentie mag niet meer worden afgedrukt), of zelfs veel te laag is (paars). 

 

Uiteraard kan deze functie alleen maar goed functioneren, indien u voor alle bestanden de juiste inkoopcondities heeft ingesteld en ook de diverse waarschuwingsdrempels goed heeft ingevuld.

Tip: u kunt uiteraard zelf beheren bij welke marge-percentages de gekleurde blokjes geel en rood kleuren. Maar als u dat wilt kunt u voor bepaalde orderkenmerken afwijkende percentages instellen (bijv. bij showroomverkopen). En als u de projectmodule gebruikt kunt u deze instellingen ook per project aanpassen.

Maar wat doet u indien u een beamer of tweede monitor heeft aangesloten op uw computer? Of in situaties dat klanten gemakkelijk kunnen meekijken op uw monitor? Voor die situaties heeft Simar nu tevens een mogelijkheid om de winstmarge aan de onderzijde van de artikel invoerschermen weer te geven, tussen een aantal cryptische letters en cijfers, waarbij de marge op een bij u bekende positie staat.

 

U kunt kiezen tussen winst als percentage op verkoop, of winst als percentage op inkoop. Indien de montage/installatie module van Simar is toegevoegd aan uw systeem, kunt u tevens instellen of u de marge op montage/installatie wilt mee calculeren. Speciaal voor back-office medewerkers kunnen wij ook gewone tekst weergeven onderaan de schermen.



LET OP: de winstmarge wordt alleen ververst tijdens het verversen van het scherm (F5), of als u wisselt van scherm, bijvoorbeeld van keukenmeubelen- naar apparatuurscherm. Deze functie is inmiddels in uw administratieve software aanwezig als u de laatste Service Packs heeft geïnstalleerd, en kan worden ingeschakeld via drie preferenties in Instellingen> Preferenties> Diverse> Offerte/Order, tabblad uitgebreid, zoeken naar ‘Inkoopmarge’.
 
Indien u vragen heeft over deze functie, of hulp nodig heeft bij de instellingen kunt u contact opnemen met onze helpdesk (email: helpdesk@simar.nl ).
 


Tips en Trucs:  Design

Veel mensen worden steeds beter in het maken van mooie presentatietekeningen met behulp van SIMAR-Design. Als wij bij klanten op bezoek komen, valt het ons op hoe fraai sommige ontwerpen zijn. Met name de detaillering en het creatief gebruik van verlichting valt ons op, en dat is prima, want de sfeer die u in uw tekening creëert bepaalt mede het koopgedrag van uw klanten. Wij willen u deze maand een tip geven waarmee u de (halogeen) verlichting een extra effect geeft.
Zodra uw tekening gemaakt is en de halogeen verlichting is toegevoegd, kiest u de renderinstelling fotorealisme. Zodra deze op uw scherm staat, open dan nogmaals de keuzebalk met renderinstellingen en kies voor [definieer…]

 

Kies dan bij Extra instellingen> Voorgrond de optie: Mist voor verlichting. U kunt hier desgewenst tegelijkertijd ook een alternatieve achtergrond selecteren voor het beeld achter het raam.

 

Simar-Design versie 17

De nieuwe versie 17 van onze Design software wordt door vele klanten al met groot enthousiasme gebruikt. Toch hebben wij gemerkt dat een aantal van u deze versie nog niet hebben geïnstalleerd! En dat is jammer, want daardoor profiteert u niet optimaal van de laatste mogelijkheden die tot uw beschikking staan.
Uw collega’s en/of medewerkers missen een aantal krachtige presentatie technieken en misschien nog het meest belangrijke, de huidige artikelbestanden worden geschreven om zoveel mogelijk te profiteren van de mogelijkheden van deze versie 17.
Kortom, wij adviseren u om deze software zo spoedig mogelijk te downloaden en te installeren. Doet u dit bij voorkeur aan het begin van de week en nooit op een vrijdag. Indien u niet weet hoe u de software kunt downloaden of installeren, kunt u contact opnemen met onze helpdesk
(email helpdesk@simar.nl )



Kent u deze Simar module al?  MijnKeuken.info / MijnBadkamer.info
 
Dat het internet een alsmaar grotere rol gaat spelen in het verkoopproces van keukens en badkamers wist u natuurlijk al, maar speelt u daar ook optimaal op in? Weet u bijvoorbeeld dat het hele traject na ondertekening van de opdrachtbevestiging door uw klanten via het internet te volgen is? Alle voorkomende vragen over de specificatie van de apparatuur of het sanitair, de kleurstellingen, wanneer er volgens de planning geleverd gaat worden, of wat er nog betaald moet worden, vrijwel alles is door uw klanten in te zien door in te loggen op deze speciale website, die een geïntegreerd onderdeel kan uitmaken van uw eigen website en dienstverlening. De te gebruiken inlogcode en wachtwoord is uniek voor iedere opdracht en kunt u bijvoorbeeld afdrukken op het voorblad.

 

Wij blijven nieuwe mogelijkheden toevoegen aan MijnKeuken/ MijnBadkamer. Op het moment van schrijven wordt de laatste hand gelegd aan een uitbreiding van deze service. Deze zorgt er voor dat de klant geheel automatisch een e-mail bericht krijgt zodra er een mutatie is van de gegevens op de website, bijvoorbeeld als er goederen worden binnengemeld in uw magazijn. Zo blijft een klant altijd optimaal geïnformeerd over de status van zijn geplaatste order zonder dat hij u daarover lastig moet vallen.

Consumenten bellen regelmatig nadat ze hebben getekend voor de opdracht. Het is voor de meeste mensen dan ook een spannend proces waarin veel geld wordt geïnvesteerd. Maar in uw organisatie kost het beantwoorden van die vragen veel tijd. Als u één telefoontje van 3 minuten voert, genereert u al meer kosten dan de kostprijs van een order op MijnKeuken. Ook de communicatie over het afhalen van door de klant bestelde goederen wordt via MijnKeuken en de bijbehorende e-mail waarschuwing geheel automatisch afgehandeld. De consument kan bovendien trots de fraaie schermvullende kleurenafbeeldingen van z’n nieuwe keuken aan familie en vrienden laten zien en helpt daarmee mee aan uw naamsbekendheid.
Uw klant is altijd optimaal geïnformeerd, en u krijgt de kans zich te concentreren op uw verkoopactiviteiten. Een innoverende oplossing zoals u die van Simar Groep mag verwachten, waarbij u de mogelijkheden van het internet inzet in zowel uw voordeel als dat van uw klant.

 

Natuurlijk wilt u eens kijken hoe dit er uit ziet. Ga daarvoor naar www.mijnkeuken.info of www.mijnbadkamer.info. Log in beide gevallen in met gebruikers naam ‘Demo’ en wachtwoord ‘Demo’. Alles wat u ziet wordt automatisch bijgehouden aan de hand van de informatie die u in de order vastlegt. U hoeft dus alleen maar de informatie in de referentie goed bij te houden. Wélke details u van elke order laat zien (wel of niet besteldata, wel of niet financiële gegevens, etc.) kunt u naar eigen inzicht instellen bij het in gebruik nemen van MijnKeuken.

TIP: we hebben de prijsstructuur aangepast voor kleine orders of vervolgopdrachten. Daardoor is mijnkeuken nu ook voor die orders interessant geworden. Informeer naar de voorwaarden. Wilt u meer weten? Neem even contact op met het secretariaat van Simar op 020-480 8282 of stuur een e-mail bericht naar secretariaat@simar.nl

Meer informatie en een folder over MijnKeuken / MijnBadkamer vindt u hier op onze website.



Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen:
 
Het winnende ontwerp van deze maand is van:
 
mevrouw Emmy Clauwens
 
van de firma Van Boven Keukens te St Michielsgestel
 
Proficiat, de fles champagne komt naar u toe !

 
 
We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?
Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl  vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
 
De winnaar ontvangt als dank een fles champagne om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !


Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.



Voorbereiding op de Kerstdagen en jaarwisseling;

In plaats van onze gebruikelijke feature ‘Achter de schermen’ willen wij in deze editie van de nieuwsbrief uw aandacht vragen voor een aantal belangrijke zaken tijdens de feestdagen en de jaarwisseling. Simar Groep is gewoon geopend tussen Kerstmis en de jaarwisseling. Een aantal medewerkers zullen echter met vakantie zijn, waardoor u uw gebruikelijke contact op de helpdesk of op een andere afdeling mogelijkerwijs zult missen. Wij vragen uw begrip hiervoor.

Wij adviseren u gedurende deze periode GEEN groot onderhoud op uw computers en/of software uit te voeren, tenzij op nadrukkelijk verzoek van de Simar helpdesk. Vanaf maandag 3 januari hebben we weer een volledige bezetting.

Indien er bij uw onderneming óók met een beperkte bezetting zal worden gewerkt, verdient het aanbeveling om ervoor te zorgen dat er minimaal één medewerker aanwezig is met zgn. ‘administrator-rechten’ op uw computer systeem (server). U zult niet de eerste zijn waarbij het niet mogelijk is om een probleem op de server te verhelpen, omdat niemand het wachtwoord weet.



Even voorstellen:
 
Thomas Mortier werkt ondertussen een jaar of zes voor de Simar Groep. Eerst bij Atag België om het pakket te ondersteunen bij hun dealers en later rechtstreeks voor Simar Groep in de vestiging in Gentbrugge. Thomas is verantwoordelijk voor de Belgische installaties, implementaties, opleiding en helpdesk en heeft dus veelvuldig contact met de klanten. Voor hij bij Simar Groep begon, werkte hij een tijdje in Ierland in de IT-sector.

Thomas woont sinds zeven jaar samen met zijn vriendin en heeft geen kinderen. Zijn vrije tijd gaat voor het ogenblik voornamelijk naar het verbouwen van zijn woning. Als er vrije tijd over is en het weer valt mee, maakt hij een ritje met de motor of gaat hij uit met vrienden voor een hapje en een drankje. Verder is de kookles een wekelijkse afspraak die zorgt voor de nodige ontspanning.


Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:
 
Sinds het uitkomen van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn. Wij horen graag van u via ons e-mail adres nieuwsbrief@simar.nl
                                                                                                          
              Laatste nieuws:

 BATIBOUW IN BRUSSEL

 
Kom op bezoek bij Simar in België. Op 24 en 25 februari 2011 zal in de centrale hal (Prinses Astrid Hal) van de Brusselse Expo de beurs Build-IT worden gehouden. Build-IT is een beurs die wordt gehouden als onderdeel van de professionele dagen van de Batibouw, waarbij professionals uit de bouwsector kennis kunnen maken met de nieuwste hard- en software die helpen bij de verdere informatisering en optimalisering van hun bedrijf.
Het spreekt voor zich dat de Simar groep hierbij niet mag ontbreken. De stand zal worden bemand door onze collega’s Rik De Spiegeleer en Thomas Mortier van Simar Belgium, die u graag welkom heten, en u iets willen tonen van onze laatste noviteiten.
Wij zullen u later nogmaals berichten over onze aanwezigheid op de Build-IT (Batibouw), die gratis toegankelijk is met uw Batibouw-ticket.

WORKSHOP KEUKENCREATOR

Eén van onze producten, de Simar KeukenCreator©, staat momenteel sterk in de belangstelling bij onze klanten. Klanten roemen het gebruiksgemak en de bijzonder fraaie resultaten, die zeer goed passen bij de uitstraling van het uiteindelijke keukenproduct. Inmiddels zijn er al duizenden ontwerpen gemaakt door potentiële keukenkopers!

Belangrijker nog, de Simar KeukenCreator© presenteert u de NAW-gegevens van bezoekers van uw eigen website die serieus met de aanschaf van een keuken bezig zijn. Zo behaalt u optimaal rendement van uw website tegen maandelijkse kosten die lager liggen dan een gemiddelde advertentie. Wij krijgen veel aanvragen van klanten die belangstelling hebben voor een workshop over de Simar KeukenCreator©. Wij zijn daarom bezig met het organiseren van één of meerdere workshops. Op dit moment moeten de data en locaties nog vastgesteld worden.

Indien u belangstelling heeft voor het bijwonen van een Simar KeukenCreator© workshop, dan kunt u uw belangstelling kenbaar maken door even een e-mail met uw gegevens te sturen naar ons secretariaat. Het e-mail adres is secretariaat@simar.nl. Wij nemen dan t.z.t. contact met u op.

RAPPORT CBW-MITEX

Misschien heeft u het al gelezen; het rapport “Onderzoek Retail2020”. Een toch wel opzienbarend rapport over de toekomstige ontwikkelingen in de Retail. Wat doet de consument en hoe speelt de Retailer daar op in. Het belang van internet wordt alsmaar groter. Zaak om daar op in te spelen en de consument te binden; voor, tijdens en na het verkoopproces.
Wij hebben daar de juiste oplossingen voor !
U kunt het rapport bekijken en downloaden op http://retail2020.nl
 
KALENDER

Traditiegetrouw bieden we u ook dit jaar weer een kalender aan. Vele klanten waarderen deze handige kalender met weeknummering. Maar anderen hebben niet zo'n behoefte aan een kalender. Daarom hebben we net als vorig jaar iedereen een e-mail gestuurd met het verzoek om op onze website aan te geven of u een kalender wens te ontvangen. Daarmee besparen we zowel kosten als milieubelasting. Als u wel een kalender wilt hebben, maar dit nog niet hebt aangegeven, doe dit dan a.u.b. direct met deze link. (Als u geen kalender wenst te ontvangen hoeft u niets te doen).

Klik HIER op de link om u aan te melden:
 
MAAK DE JUISTE BACK-UP

Gelukkig gebeurt het maar heel zelden, maar op het grote aantal klanten maken wij het toch een paar keer per jaar mee dat een harde schijf stuk gaat, een server defect raakt of zelfs dat er brand uitbreekt in een winkel.
In die gevallen moet u op de back-up kunnen vertrouwen. Ook als u al jaren back-ups maakt raden we toch aan dit elk jaar een keer goed te controleren.
Enkele valkuilen die we tegenkomen:

* De database staat niet uit tijdens het maken van de back-up

* De database is inmiddels groter geworden en past niet meer op het back-up medium

* Alleen KIMS/SIMS wordt gebackupped, terwijl ook Komas aanwezig is (aparte database)

* Het order-archief wordt wel gebruikt, maar niet gebackupped

In het helpsysteem van KIMS/SIMS vindt u een apart document over het maken van backups van de database server. Ook onze helpdesk is u graag behulpzaam.  
 
 
 

Test uw kennis

Soms zitten handige functies enigszins verscholen in de diverse schermen van onze software.
Met deze rubriek zullen wij periodiek een klein gedeelte van één van onze schermen aan u tonen.
Aan u is dan de vraag om het juiste scherm te kiezen uit 4 mogelijke oplossingen. Hiermee test u en/of verbreedt u uw kennis over de functionaliteit van Simar.
Het goede antwoord treft u aan de onderzijde van deze kolom.
De vraag voor deze editie:



Dit is een onderdeel van:
A – Scherm klant blokkeren bij klantgegevens orderentry
B – Scherm offerte locks vrijgeven
C – Scherm Preferenties> Diverse (vanuit KIMS/SIMS/BSV> Instellingen)
D - Scherm inboeken betalingen



De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de Nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we nu alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het fraaie resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met Simar Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie.
 

TIP  TIP  TIP  TIP
 
Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo'n tip waarvan u denkt: "dat is handig", laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl
 

 
Nieuwe bestanden:
 
Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoerd:

* HSK sanitair
 
Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *)
Ga vanuit de Simar Client naar Systeemprogramma's> Inlezen Bestanden> klik op de grote knop Internet. Zodra het overzicht met bestanden in uw scherm staat, scroll naar de onderzijde van dit overzicht en klik daar op Voortgang bestanden.
*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met de administratieve software van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:
 
U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
- telefonisch in
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00uur
- e-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be
Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker verzonden.

 
Overzicht cursussen:
 
Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze software producten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen, en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.
Klik HIER voor een overzicht van het huidige cursus aanbod bij Simar.

Voldoet het cursus aanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software of module. Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra training op maat.


Speciale cursussen:
 
Naast het reguliere cursus aanbod organiseert de Simar groep regelmatig speciale cursussen die de specifieke wensen en behoeften van onze klanten aanvult.

Training management informatie
.
Deze speciale training voor mensen die management overzichten willen maken vanuit KIMS of SIMS, en die meer willen weten van o.a. de query, wordt weer gehouden, en wel op 28-01-2011
Wat op u deze dag kunt verwachten kunt u hier lezen.

Zoals u hierboven heeft kunnen lezen, zijn wij momenteel bezig met het plannen van workshops voor de Simar KeukenCreator© waarvoor u zich inmiddels op kunt voorinschrijven door even een e-mail bericht te zenden naar het secretariaat van Simar.


Voorgaande nieuwsbrieven:

Klik HIER voor het archief van de nieuwsbrieven.

De nieuwsbrief doorsturen:

Kent u een collega die deze Simar nieuwsbrief niet ontvangt? Stuur deze nieuwsbrief dan door via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.

Afmelden nieuwsbrief:

Indien u deze nieuwsbrief ten onrechte ontvangt, of niet langer wenst te ontvangen, meldt u zich dan af via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.



Test uw kennis – het juiste antwoord

 

Het juiste antwoord moet zijn
‘A – Scherm klant blokkeren bij klantgegevens orderentry’.

Met behulp van dit scherm kunt u tijdelijk een blokkering instellen voor een specifieke klant, bijvoorbeeld wanneer er (betalings-)problemen zijn. Er is meer dan één keuze mogelijk. Dit is een beheer scherm, dus alleen toegankelijk indien u daarvoor de noodzakelijke rechten heeft. U komt bij dit scherm na het aanklikken van het klant memo.
Simar groep
Tel. +31 (0) 20 480 82 82 | fax. +31 (0) 20 480 82 84 | email: info@simar.nl | http://www.simar.nl/
Vestiging Amsterdam | Jarmuiden 67 | 1046 AE AMSTERDAM | Nederland
Vestiging Tilburg | Aphroditestraat 39-41 | 5047 TW TILBURG | Nederland
Vestiging Gentbrugge | Korte magerstraat 5 | 9060 | Gent (Gentbrugge) |  België