Nieuwsbrief
Mei 2011
Simar is in beweging:

Markten zijn in beweging, marketing is in beweging. We schreven het al eerder: het internet speelt in de communicatie met de consument een steeds grotere rol in onze bedrijfstak. Zowel in de dagelijkse communicatie, de communicatie na de verkoop, als in de marketing om van een belangstellende een koper te maken.

Eén van de internet tools die Simar specifiek voor de keukenbranche heeft ontwikkeld is de KeukenCreator© en deze is zeer populair. Wij zijn daarom hard aan het werk om u volgende maand te kunnen berichten over een nieuwe versie van de KeukenCreator© met nieuwe mogelijkheden en een meer uitgebreide catalogus. De KeukenCreator© is een prima tool om de consument op uw website enthousiast te maken voor een nieuwe keuken en in contact te komen met de consument.

De MijnKeuken en MijnBadkamer websites om uw ordervoortgang aan de consument te tonen worden steeds vaker gebruikt. Recent zijn de mogelijkheden uitgebreid met o.a. automatisch e-mail verzending aan de consument als er iets op zijn persoonlijke pagina’s gewijzigd is.

We blijven de ontwikkelingen op het internet op de voet volgen en u graag de beste tools bieden die de automatisering te bieden geeft.
 
Wij wensen u veel leesplezier!


Tips en Trucs administratief: Kortingsets (showroomkorting)

In de Enterprise Editie van KIMS kunt u sinds enige tijd werken met inkoopkortingsets voor de artikelgroepen keukens, apparatuur en werkbladen. In het kort komt het er op neer dat u verschillende kortingsets kunt vastleggen, zodat ook bij speciale inkoopafspraken uw voor- en nacalculatie juist op elkaar zijn afgestemd.

Er bestonden al uitgebreide mogelijkheden om uw inkoop en dus uw margecontrole goed vast te leggen en te bewaken, maar speciale inkoopafspraken moesten altijd per order in het scherm ‘Overzicht/aanpassen inkoopprijzen in order’ worden vastgelegd.

De nieuwe inkoopkortingsets geven u meer vrijheid om accuraat met speciale (structurele) inkoopafspraken om te gaan, zoals voor inkoop van showroominrichting tegen speciale condities, of een afwijkende inkoopkorting voor verschillende vestigingen.
Deze functie staat los van de reeds aanwezige mogelijkheden in de projectmodule om per project afwijkende inkoopcondities vast te leggen.

U definieert de sets in het scherm ‘Beheer inkoopkortingen’. 



Het koppelen van kortingsets gebeurt in het nieuwe scherm ’Koppelen inkoopkortingsets’. Dit scherm vindt u onder ‘KIMS – Instellingen – Kortingen (in- en verkoop)’.
Een inkoopkortingset is te koppelen aan een vestigingscode, ordersubkenmerk of beiden.


 
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl ).
 


Tips en Trucs design: Wijzigen keukenmerk
 
Een veelgestelde vraag op de helpdesk is die van het wijzigen van een keukenmerk in een tekening, bijvoorbeeld als uw klant aangeeft liever een ontwerpvoorstel te krijgen van een ander keukenmerk uit uw showroom. Wij gaan u stap voor stap uitleggen hoe u dit doet.

Allereerst dient u alle artikelen van het niet meer gewenste keukenmerk te verwijderen uit het ontwerp, dus ook alle onderdelen die u niet direct ziet in de tekening. Hiervoor kunt u het beste het scherm ‘Stukslijst’ openen; hier ziet u in de kolom ‘Fabrikant’ alle artikelen die horen bij het niet gewenste keukenmerk. Ga daarna terug naar het bovenaanzicht.
 


Klik in de menu balk op ‘Verander’, en daarna op ‘Bestandsinfo’. In het scherm ‘Bestandsinformatie’ klikt u op ‘Nieuw’. In het volgende scherm selecteert u bij Soort de groep ‘Keuken’, waarna alle beschikbare keukenbestanden op uw systeem worden getoond. Selecteer hier het door u gewenste keukenmerk en klik op 'OK'.
 
.

Nu gaat u terug naar het scherm Bestandsinformatie en gaat naar de onderzijde van het scherm met bestandsnamen en selecteert hier het nieuwe keukenmerk. Nu klikt u op de knop “Verander hoofdmerk” en vervolgens klikt u op de knop “Hoogtetabel” en daarna op “OK”.

U kunt nu een nieuw ontwerp maken met het gewijzigde keukenmerk. 
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl ).
 


Kent u deze module al?  KOMAS boekhoudsoftware

Naast de verkoopondersteunende en logistieke software van KIMS-, SIMS-, en BSV-administratief is het uiteraard ook van belang dat de boekhouding optimaal ondersteund is. We kunnen dan ook een volwaardige oplossing bieden voor uw boekhouding, in de vorm van het met KIMS/SIMS/BSV geïntegreerde boekhoudsysteem KOMAS. Dit systeem is o.a. geschikt voor inkoop- en verkoopfacturen, verwerken dagboek, kas, bank, giro. KOMAS verzorgt tevens uw BTW afdracht, afdruk openstaande posten, balans en verlies- en winstrekening.


KOMAS wordt volledig geïntegreerd in de menu structuur van KIMS-, SIMS- of BSV-administratief, en is toegankelijk voor die gebruikers die hiertoe de benodigde gebruikersrechten hebben. Door de speciale koppeling worden alle facturen vanuit KIMS/SIMS/BSV-administratief automatisch geboekt in KOMAS. Ontvangen betalingen worden nadat ze zijn ingegeven in KOMAS automatisch teruggegeven aan KIMS/SIMS/BSV-administratief. Inkoopfacturen worden verwerkt met controle en als nacalculatie automatisch vastgelegd bij de kommissie in KIMS/SIMS/BSV-administratief.
 
Er is een groot aantal extra modules beschikbaar voor KOMAS, waardoor u het boekhoudpakket geheel naar eigen wens kunt uitbreiden. Zo zijn er modules om de administratie voor meerdere bedrijven te voeren, elektronisch bankieren, projecten, budgetten, incasso opdrachten, periodieke boekingen. Speciale aandacht verdient de vorig jaar uitgekomen module ‘Exact-koppeling’ die het mogelijk maakt om real-time gegevens uit de boekhouding te verwerken in een Excel spreadsheet en op die manier fraaie overzichten, grafieken en bijv. jaarvergelijkingen te maken.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl ).



Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen:
 
Het winnende ontwerp van deze maand is van:
 
??????
 
 
 
 
We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?
Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl  vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
 
De winnaar ontvangt als dank een fles champagne om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !


Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.


Achter de schermen:
 
Momenteel zijn we in de afrondende fase van een nieuwe spectaculaire versie van de KeukenCreator. Nieuw zijn de sterk verbeterde grafische kwaliteiten en ook bredere ondersteuning van internet browsers, maar er zal ook een geheel nieuwe catalogus beschikbaar zijn. In de volgende editie van de nieuwsbrief vertellen wij u er meer over.
 
In de agenda is het mogelijk geworden om afspraak bevestigingen niet alleen af te drukken, maar ook direct te e-mailen. Als u deze functie gaat gebruiken: de standaard tekst voor deze e-mail vindt u in het programma ‘Instellen e-mail teksten’ op een nieuw tabblad.
 
Ook de mogelijkheden van Order-informatie zijn weer uitgebreid. De bestellocatie wordt nu uitgeschreven, informatie (zoals het leveranciers-bevestigingsnummer) is nu te kopiëren door middel van de menukeuze ‘Bewerken | Kopieer veld’ (en daarmee in bijv. een tekst of e-mail te gebruiken), en het is mogelijk gemaakt om in beheer gebruikers, op het tabblad ‘Niet toegang tot’ het financiële tabblad van orderinformatie te blokkeren voor bepaalde gebruikers.
 
Een andere handige uitbreiding is dat u de schermen ‘Beheer inkoopkorting’ en ‘Beheer verkoopkorting’ nu in de hoogte kunt vergroten, zodat meer (uitzonderings)artikelen tegelijk in beeld komen.
Alle aanpassingen van de KIMS/SIMS modules vindt u in het service-pack.


Even voorstellen:
 
Onze helpdesk is uitgebreid met Patrick Schurer. Hij werkt sinds april 2011 in onze vestiging Amsterdam. Patrick heeft een brede kennis op het gebied van computers, die momenteel in hoog tempo wordt aangevuld met praktijkkennis over de vele producten van de Simar Groep. Patrick zal in eerste instantie gaan werken op de Design helpdesk, om zich daarna verder te ontwikkelen op het gebied van onze administratieve software.
Naast de uitdaging van zijn nieuwe functie bij de Simar Groep mag Patrick in zijn vrije tijd graag lezen, computers onderhouden en ook is hij een fanatieke speler van het spel World of Warcraft. Een grote passie van Patrick is het motorrijden.
 


Wie bent u ?
 
In de afgelopen maanden hebben vrijwel alle Simar collega’s zich aan u gepresenteerd. We zijn nu eigenlijk best benieuwd naar de ervaringen van u, de gebruiker van onze softwareproducten. Daarom willen wij graag ook voor u ruimte maken in onze nieuwsbrief. Indien u het leuk vindt om zich voor te stellen in onze nieuwsbrief, en ons iets te vertellen over uzelf en uw ervaringen met Simar software, uiteraard met foto van u of uw zaak, dan horen wij graag van u. Indien u zich wilt opgeven, of nog verdere vragen heeft, kunt u contact opnemen met het secretariaat via e-mail: secretariaat@simar.nl.



Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:
 
Sinds het uitkomen van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn. Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl
Laatste nieuws:

Nieuwe stijl apparatuurbestanden voor SIMAR-Design

In de Simar nieuwsbrief van oktober 2010 hebben wij u bericht dat wij bezig zijn met het maken van een nieuwe generatie van apparatuurbestanden voor SIMAR-Design. Hierbij worden de oven en (combi-) magnetrons voorzien van een oveninterieur inclusief verlichting, en ook wordt RVS en Aluminium zeer natuurgetrouw weergegeven. Ook wordt bijzonder veel aandacht besteed aan de detaillering van bijvoorbeeld het bedieningspaneel.
Inmiddels zijn deze nieuwe bestanden beschikbaar voor de volgende merken: Gaggenau, Gaggenau België, Atag, Etna, Pelgrim, Siemens, Siemens België, Smeg, Smeg België, Bosch, Neff en AEG. 
 
Omschrijvingen Erbi werkblad bestanden

De afgelopen weken is er door ons in samenwerking met Erbi hard gewerkt aan verbeterde omschrijvingen van de werkblad accessoires. Door deze verbeterde omschrijvingen zijn de artikelen gemakkelijker herkenbaar in de keuzelijst. Om deze nieuwe omschrijvingen te zien is zowel een software update (recent service pack) als het opnieuw downloaden van de Erbi artikelbestanden noodzakelijk. Op het moment van schrijven van deze nieuwsbrief zijn de nieuwe bestanden vrijwel gereed. Klanten die de Erbi bestanden gebruiken krijgen automatisch een e-mail bericht wanneer een en ander beschikbaar is.

Test uw kennis 

Soms zitten handige functies enigszins verscholen in de diverse schermen van onze software.
Met deze rubriek zullen wij periodiek een klein gedeelte van één van onze schermen aan u tonen. Aan u is dan de vraag om het juiste scherm te kiezen uit 4 mogelijke oplossingen. Hiermee test u en/of verbreedt u uw kennis over de functionaliteit van de software.

Het goede antwoord treft u aan de onderzijde van deze kolom.
Der vraag voor deze editie:



Dit is een onderdeel van:

A – Scherm offerte locks vrijgeven
B – Scherm klant blokkeren bij klantgegevens orderentry
C – Scherm Preferenties> Diverse (vanuit KIMS/SIMS/BSV> Instellingen)
D - Scherm inboeken betalingen


De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we nu alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het fraaie resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met Simar-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie.
 

TIP  TIP  TIP  TIP
 
Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo'n tip waarvan u denkt: "dat is handig", laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl
 

 
Nieuwe bestanden:
 
Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

* Harry Soepboer tegels (Adm)
* Sanibell sanitair (Adm)

Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *)
Ga vanuit de Simar Client naar 'Systeemprogramma's'-> 'Inlezen Bestanden'-> klik op de grote knop 'Internet'. Zodra het overzicht met bestanden in uw scherm staat, scroll naar de onderzijde van dit overzicht en klik daar op "Voortgang bestanden".
*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met de administratieve software van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:
 
U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
- telefonisch in:
NL op 020-4808286 
BE op 09-3959500

U wordt automatisch doorverbonden met de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur

- e-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be
Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker verzonden.

 
Overzicht cursussen:
 
Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen, en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.
Klik HIER voor een overzicht van het huidige cursusaanbod bij Simar.

Voldoet het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software. Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.


Speciale cursussen:
 
Speciaal voor de gebruikers van ons Design-pakket voor de sfeerverwarmingsbranche organiseren wij in de maand mei een cursus BSV-Design. Indien u behoefte heeft om uw kennis van het tekenen van haarden en schouwen wederom op niveau te brengen, kunt u zich inschrijven voor deze cursus.
Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar groep via e-mail op secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail op secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Voorgaande nieuwsbrieven:

Klik HIER voor het archief van de nieuwsbrieven.

De nieuwsbrief doorsturen:

Kent u een collega die deze Simar nieuwsbrief niet ontvangt? Stuur deze nieuwsbrief dan door via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.

Aanmelden voor de volgende nieuwsbrief kan natuurlijk ook. Stuur een e-mail naar secretariaat@simar.nl en u ontvangt in het vervolg de nieuwsbrieven.

Afmelden nieuwsbrief:

Indien u deze nieuwsbrief ten onrechte ontvangt, of niet langer wenst te ontvangen, meldt u zich dan af via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.


Test uw kennis – het juiste antwoord 
 


Het juiste antwoord is: B – Scherm klant blokkeren bij klantgegevens orderentry

Met behulp van een aantal opties in dit scherm kunt u klanten (tijdelijk) geheel of gedeeltelijk blokkeren, bijvoorbeeld wanneer een klant een betalingsachterstand heeft. U treft dit menu in alle versies van KIMS, SIMS, GOOP en BSV-administratief door in het scherm met de NAW-gegevens te klikken op het klantnummer (zie afbeelding).
 
 

In het volgende scherm klikt u op het tabblad ‘Beheer klantgegevens’ waarna u uw instellingen kunt doen. U dient beheerders rechten te hebben in Simar software om dit scherm te kunnen openen.

Indien u vragen heeft over deze functionaliteit kunt u het beste even contact opnemen met onze helpdesk administratief.


Simar Groep
Tel. +31 (0) 20 480 82 82 | fax. +31 (0) 20 480 82 84 | e-mail: info@simar.nl | http://www.simar.nl/
Vestiging Amsterdam | Jarmuiden 67 | 1046 AE AMSTERDAM | Nederland
Vestiging Tilburg | Aphroditestraat 39-41 | 5047 TW TILBURG | Nederland
Vestiging Gentbrugge | Korte magerstraat 5 | 9060 GENT (Gentbrugge) |  België