Nieuwsbrief
September  2011
Simar is in beweging:
 
De vakantieperiode zit er weer op. Sommigen hebben een zonnige vakantie gehad, en anderen hebben af en toe een verfrissend regenbuitje mogen ervaren. Uitgerust staan we schouder aan schouder aan de start van de laatste periode van dit jaar, om er als team iets moois van te maken. Mooie orders met een goede marge, daar gaan we voor en Simar helpt u daarbij.

Uw werk wordt gemakkelijker met onze software producten die naadloos aansluiten op de Nederlandse en Belgische praktijksituaties. Door onze software te gebruiken voorkomt u fouten en bewaakt u op ieder moment de door u gerealiseerde marge. En nog veel belangrijker in deze tijd is dat u door middel van onze software volledig transparant kunt werken, iets waar de consument zeker nu veel waarde aan hecht.

Onze medewerkers zijn ook weer terug van vakantie en staan klaar om u van dienst te zijn. Met goede softwareproducten, internetdiensten en een team van helpdeskmedewerkers die ķw taal spreken, met als doel om u te helpen bij de realisatie van uw omzet. Dat doen wij graag, al sinds 1987.

Wij wensen u veel succes!


Zijn alle contactgegevens nog up to date?

In de juli editie van onze nieuwsbrief adviseerden wij u om ervoor te zorgen dat er minimaal ťťn persoon aanwezig is binnen uw onderneming die administrator rechten heeft binnen uw netwerk ťn beheersrechten in uw Simar software, alsmede bekend is met de benodigde inlognamen en wachtwoorden.
Om u goed van dienst te kunnen zijn, is het voor onze helpdesk van groot belang dat alle contactgegevens volledig up to date zijn, en dat wij ook weten wie bij u de volledige rechten zoals hierboven omschreven heeft. Daarbij horen ook zeker het e-mail adres en rechtstreekse telefoonnummer en/of 06-nummer van deze medewerker(s)
Indien er in de achterliggende periode wijzigingen zijn geweest binnen uw organisatie voor wat betreft de contactgegevens zoals hierboven omschreven verzoeken wij u vriendelijk om bovenstaande gegevens naar ons secretariaat te sturen, onder vermelding van ’contactgegevens’.
 
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Tips en Trucs administratief:  Twee tips !
 

* Namen zoeken met leestekens

Om een klant op naam op te zoeken, wanneer zijn naam een letter met een leesteken bevat (bijv. ť of Ô ), dan moest u tot nu toe ook bij het zoeken diezelfde spelwijze, inclusief leesteken, hanteren. Dat is eind juli veranderd. We hebben een extra index aangemaakt op de naam, maar dan gespeld zonder leestekens. Hierdoor hoeft u nu bij het zoeken de leestekens NIET meer in te tikken. Dat is een stuk gemakkelijker. (Terzijde: zoeken op postcode is natuurlijk ook altijd een hele handige functie).

* Voorkeursartikelen bovenaan in de keuzelijst

Al enige tijd beschikbaar is de mogelijkheid om voorkeursartikelen bovenaan uw keuzelijstje te plaatsen. Dit geldt alleen voor apparatuur in KIMS-administratief. Belangrijk is dat u eerst uw merkkeuze moet invullen. U zet de optie om voorkeursartikelen bovenaan te zetten aan door in het preferentiescherm ‘uitgebreid’ te zoeken in Offerte/Order op voorkeursartikelen.

De helpdesk administratief helpt u graag verder indien u vragen over deze tips heeft.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Tips en Trucs design: Het tekenen van nissen
 

Nissen worden tegenwoordig veelvuldig toegepast in een interieur en SIMAR-Design/BSV-Design heeft hiervoor een eigen functie, die u vindt onder het menu waar zich de muren en installatiesymbolen bevinden.

Nissen zijn vormen die net als ramen en deuren automatisch uit een muur worden gespaard en zijn beschikbaar in een drietal vormen. Een geplaatste nis laat in perspectief ook daadwerkelijk diepte zien en natuurlijk kunt u ook andere elementen in de nis plaatsen.

Een veel gestelde vraag aan onze helpdesk is waarom je niet door een nis heen kunt kijken. Een nis valt altijd BINNEN een muur en de nisdiepte moet daarom ook altijd minder zijn dan de muurdikte. De zijkanten en achterkant zijn standaard uitgevoerd in muurkleur, maar kunnen door u ook van een andere kleur worden voorzien. Indien u een nis wilt tekenen zonder achterwand, dan kunt u daarvoor het beste een doorgang tekenen. Die kunt u vinden bij de deuren, zoals DOORGANG 3. 

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).

 
Kent u deze nieuwe functie al?  Projectenmodule 

Speciaal voor het projectgewijs verkopen van zowel keukens als sanitair heeft Simar de projectenmodule die aansluit op de business en enterprise edities van KIMS en SIMS. Met deze module is het tevens mogelijk om project-afhankelijke montagehandelingen en –tarieven te gebruiken en montage projectgewijs te verkopen.

Binnen een project wordt een groot aantal mogelijkheden ondersteund:
- project- en aannemer gegevens
- registratie bouw- en kavelnummers
- basis opstelling (model offerte) en meerwerk
- gescheiden facturering van basis opstelling en meerwerk
- afwijkende retour bedragen voor niet afgenomen basis artikelen
- automatische verrekening van niet afgenomen basis artikelen met meerwerk
- projectgebonden verkoopbedragen voor meerwerk artikelen
- projectgebonden inkoop condities voor artikelen of merken
- stelpost voor basis opstelling
- provisie mogelijkheden
- management overzichten op project niveau
- aanvullende zoek faciliteiten voor projectorders

Er is onderscheid tussen het definiŽren van de projecten en het gebruik van deze projecten in projectorders. Dat laatste is juist heel eenvoudig gehouden, zodat hiervoor geen speciale kennis noodzakelijk is.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl / helpdesk@simar-belgium.be ).


Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen:
 

Het winnende ontwerp van deze maand is van:
 
de heer Rick Welvaart van de firma Nijhof Baarn
 
 
 
 
 
We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?
Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl  vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
 
De winnaar ontvangt als dank een fles champagne om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !


Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.


Achter de schermen

In de maand augustus hebben we vooral een aantal handigheidjes toegevoegd aan de software. Het planningsscherm in de agenda onthoudt nu de positie waar u gebleven bent, ook als u heen en weer bladert over tabbladen of de weken. Ook zullen er nog andere handige uitbreidingen aan het planningsscherm worden gemaakt.
Als een order op 'klant haalt zelf op' staat, dan krijgt iemand de bij bewaken binnenkomst de goederen binnen meldt hier nu automatisch een signaal van. In het scherm waarin verkoopkortingen voor apparatuur kunnen worden ingevuld, kunt u nu ook direct het artikel op 'voorkeursartikel' zetten. De garantieregistratie functie (o.a. AEP) werkt nu ook als de apparatuur afkomstig is uit een bestand van een inkoopcombinatie (kernassortiment). De service-memo kunt u nu ook al bij het invoeren van een nieuwe service melding naar voren laten komen (aan te zetten in de preferenties van service).
En als laatste een functie die velen zeer zullen waarderen: er is nu een optie om een rond eindbedrag in te voeren, INCLUSIEF het montage bedrag. Dat doet u door een M achter het bedrag te typen. Dus 10000M betekent de keuken of badkamer gaat 10000 euro rond kosten, inclusief montage. Alle genoemde functies zijn op het moment dat u dit leest opgenomen in het actuele service pack.
 
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).



De MaartenMemorial 2011
 
Een dag waarop kankerpatiŽnten en -patiŽntjes mogen meerijden in snelle bolides op het circuit van Zandvoort en even hun ziekte vergeten, en waarbij tegelijkertijd via sponsoring een flink bedrag wordt opgehaald ten bate van het Daniel den Hoed Oncologisch centrum in Rotterdam. Dat is de MaartenMemorial die dit jaar op 4 augustus werd verreden. De dag is genoemd naar Maarten van Sten, een enorm liefhebber van sportwagens, die op 27-jarige leeftijd aan kanker overleed. Zijn vrienden organiseren sindsdien elk jaar deze memorialdag, met 100 van de mooiste sportwagens. Eťn van onze medewerkers is hier indirect bij betrokken.

Simar sponsorde dit jaar ook een stukje mee, en vandaar de sticker met ons logo op de foto van deze fraaie BMW Z8. De MaartenMemorial leverde dit jaar een recordbedrag van 117.000 euro op. Meer informatie over deze dag is te vinden op http://www.maartenmemorial.com/, met o.a. de beelden die SBS6 ervan maakte voor Hart van Nederland. Een directe link naar dit aardige filmpje: http://www.hartvannederland.nl/nederland/2011/bolides-weer-opgepoetst-voor-maarten-memorial/


 

Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:
 
Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.
Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl
Laatste nieuws:

We hebben de mouwen opgestroopt

Na een welverdiende vakantie zijn we bij Simar inmiddels ook weer op volle sterkte en staan we klaar om u op alle fronten te ondersteunen zoals u dat van ons gewend bent.
 
Helpdesk NL en BE samengevoegd

Om onze klanten nog beter van dienst te zijn hebben wij de helpdesk van Nederland en BelgiŽ ‘telefonisch’ samengevoegd. Beide helpdesken zijn dus te bereiken vanuit BelgiŽ en Nederland, waarbij het uitgangspunt is dat wanneer bijvoorbeeld alle medewerkers van de helpdesk Nederland in gesprek zijn, u automatisch wordt doorverbonden met de helpdesk in BelgiŽ, en omgekeerd. Hiermee voorkomen wij dat u onnodig in een wachtrij wordt geplaatst in drukkere tijden. Het kŠn dus gebeuren dat u een medewerker aan de lijn krijgt uit een ander land dan u zou verwachten…
 
Nieuwe klanten
 
In de achterliggende maanden hebben wij, ondanks de vakantieperiode, toch een flink aantal nieuwe klanten mogen begroeten die voor de kwaliteit van de Simar producten hebben gekozen. Het is niet voor niets dat Simar al bijna 25 jaar de meest succesvolle leverancier is van software voor de keuken-, sanitair- en sfeerverwarmingsbranche. Wij willen onze nieuwe klanten graag hartelijk welkom heten en wensen u allemaal veel gebruiksgemak van onze producten en diensten.


Test uw kennis 

Soms zitten handige functies enigszins verscholen in de diverse schermen van onze software.
In deze rubriek laten wij een klein gedeelte van ťťn van onze schermen zien. Aan u de vraag om het juiste scherm te kiezen uit 4 mogelijke oplossingen. Een luchtige kennistest, waar u wellicht ook nog iets van opsteekt. Het goede antwoord treft u aan de onderzijde van deze kolom.

De vraag voor deze editie:

Dit is een onderdeel van:

A - Scherm Aflevering Plannen
B – Scherm Beheer Montage Codes
C – Simar Weekagenda
D – Scherm Voortgang Service


 

De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor ťťn winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we nu alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het fraaie resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met Simar-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie.

 
TIP  TIP  TIP  TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo'n tip waarvan u denkt: "dat is handig", laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl

 
Nieuwe bestanden:
 
Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

* Alno Esprit           (Graf.)
* Alno Esprit           (Adm.)
* Bertazzoni apparatuur (Adm.)

Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *)
Ga vanuit de Simar Client naar 'Systeemprogramma's'-> 'Inlezen Bestanden'-> klik op de grote knop 'Internet'. Zodra het overzicht met bestanden in uw scherm staat, scroll naar de onderzijde van dit overzicht en klik daar op "Voortgang bestanden".
*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met de administratieve software van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:
 
U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
- telefonisch in:
NL op 020-4808286 
BE op 09-3959500

U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00uur.
 
- e-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl 
BE helpdesk@simar-belgium.be 
Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker verzonden.

 
Overzicht cursussen:
 
Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen, en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.
Klik HIER voor een overzicht van het huidige cursusaanbod bij Simar.

Voldoet het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software. Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.

 
Speciale cursussen:
 
Naast het reguliere cursus aanbod organiseert de Simar groep regelmatig speciale cursussen die de specifieke wensen en behoeften van onze klanten aanvult, zoals een Managementtraining of een training in systeem- en applicatiebeheer..

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail op secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Voorgaande nieuwsbrieven:
Klik HIER voor het archief van de nieuwsbrieven.


De nieuwsbrief doorsturen:

Kent u een collega die deze Simar nieuwsbrief niet ontvangt? Stuur deze nieuwsbrief dan door via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.

Aanmelden voor de volgende nieuwsbrief kan natuurlijk ook. Stuur een e-mail naar secretariaat@simar.nl en u ontvangt in het vervolg de nieuwsbrieven.

Afmelden nieuwsbrief:

Indien u deze nieuwsbrief ten onrechte ontvangt, of niet langer wenst te ontvangen, meldt u zich dan af via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.


Test uw kennis - het juiste antwoord
 

Het juiste antwoord is: C – Simar Weekagenda

Deze knop 'toon uren' komt uit de weekweergave van de agenda. Het is een handige functie om te zien wie er in een bepaalde week nog tijd heeft om een bepaalde klus uit te voeren. Wanneer u op deze knop drukt, veranderen alle dagomschrijvingen in de weergave van het aantal uren dat iemand die dag bezet is. Nogmaals indrukken geeft de normale teksten weer terug. Ook in de dagweergave zit een soortgelijke functie, ook bovenaan in de vorm van een aanvinkveldje 'Toon uren'. In dat geval krijgt u in elke afspraak een vermelding van de duur van die afspraak te zien. Als dat voor u handig is, kunt u dat vinkje gewoon permanent aan laten staan.

Indien u vragen heeft over deze functionaliteit kunt u het beste even contact opnemen met onze helpdesk administratief.

 
Simar Groep
Tel. +31 (0) 20 480 82 82 | fax. +31 (0) 20 480 82 84 | e-mail: info@simar.nl | http://www.simar.nl/
Vestiging Amsterdam | Jarmuiden 67 | 1046 AE AMSTERDAM | Nederland
Vestiging Tilburg | Aphroditestraat 39-41 | 5047 TW TILBURG | Nederland
Vestiging Gentbrugge | Korte magerstraat 5 | 9060 GENT (Gentbrugge) |  BelgiŽ