Nieuwsbrief
Oktober 2011
Simar is in beweging:
 
Een goede adviseur in de keuken-, sanitair- en sfeerverwarmingsbranche is een kei in het visualiseren. Natuurlijk weten wij allemaal hoe die nieuwe keuken of badkamer er voor onze klanten uit komt te zien en hoe lekker geurend de woonkamer zal zijn met die nieuwe houtkachel, maar hoe brengen wij deze vorm van emotie over bij de klant? Bij de gedachte aan Sinterklaas krijgt iedereen de smaak van het strooigoed al bij voorbaat in de mond en denkend aan de jaarwisseling ruiken wij al direct de warme oliebollen… Een nieuwe badkamer, kachel of keuken is natuurlijk veel abstracter en groter en dat is nu eenmaal voor een consument veel moeilijker om te visualiseren.

Natuurlijk helpen wij u hierbij. Met onze Design-software en internet diensten krijgen uw klanten een perfect beeld van de hun aangeboden producten, die op foto-realistische wijze worden weergegeven. Hiermee worden eventuele misverstanden of onzekerheden direct in de kiem gesmoord en kunt u zich als adviseur geheel richten op de transparante advisering en verkoop van uw producten en diensten. Emotie bepaalt, daarom is het belangrijk dat uw tekeningen er verzorgd uitzien en dat is met onze software een fluitje van een cent.

 
Wij wensen u veel succes!


Tips en Trucs administratief:  Artikel zoeken 

Specifiek voor het zoeken van sanitair artikelen is in het Artikel zoekscherm de optie ‘Sanitair uitgebreid’ toegevoegd. Dit is een zoekmethode waarbij ook naar spellingsvarianten en synoniemen wordt gezocht. Deze functie is toegevoegd omdat het in de praktijk soms lastig is artikelen te vinden, omdat verschillende groothandels artikelen dikwijls verschillend benoemen.
 
 

Wanneer u gebruik maakt van Sanitair uitgebreid, duurt het zoeken iets langer en start het zoeken pas als u op de knop ‘Zoek’ drukt. Daar tegenover staat dat u veel meer artikelen vindt. (Bijvoorbeeld, als u zoekt op duo-bloc, vindt u ook artikelen met duo-blok, maar ook toiletcombinatie, als gevolg van de aanwezige synoniemenlijst). Via de ‘link’ naar synoniemenlijst kunt u deze lijst overigens ook zelf nog uitbreiden. Het artikel zoekscherm kan worden gevonden in de Business- en Enterprise edities van KIMS, SIMS en BSV-administratief, alsmede in GOOP.
De helpdesk administratief helpt u graag verder indien u vragen over deze tips heeft.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Tips en Trucs design: Geavanceerde artikelfilters
 

De ervaren keukenontwerpers onder ons weten veel artikelcodes uit het hoofd, maar toch komt het regelmatig voor dat wij een artikelcode moeten opzoeken. Dat werkt natuurlijk vertragend, zeker als je bezig bent met het maken van een tekening. Daarom is SIMAR-Design voorzien van een geavanceerd artikelfilter in de artikelkeuzelijst. Binnen dit filter kunt u een artikel of artikelen zoeken op basis van verschillende criteria zoals o.a. een omschrijving of een bepaalde afmeting.

 
Het kleine filtersymbool links naast de knop “Geavanceerde filters…” geeft met een rood kruis aan dat het filter niet actief is of juist zonder rood kruis wat wil zeggen dat er momenteel een filter is toegepast.
De knop “Wis” schakelt een geactiveerd geavanceerd filter uit alsmede ook eventuele andere filters. 

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).

 
Kent u deze functie al?  Documenten archiveren

In het najaar maken we weer een frisse start met een opgeruimd bureau. De module 'DIMS' (document archiveren) helpt mee om dat bureau opgeruimd te houden. Waar elektronische archiveer systemen vroeger alleen bereikbaar waren voor grote organisaties, is dat nu allang niet meer zo, dankzij grote en betaalbare harde schijven.
DIMS maakt een elektronische klantenmap aan, waar u alle documenten in opbergt. Dat kunnen gescande documenten zijn, maar ook e-mails, bijlagen, orderbevestigingen in PDF, word documenten, etc.
Het grote voordeel is dat alles voor iedereen in de organisatie direct toegankelijk is en dat u het dossier eenvoudig compleet houdt. Naast de archiveerfunctie is ook work-flow ondersteuning ingebouwd. Documenten komen automatisch bij de juiste persoon op zijn scherm en er wordt bewaakt of er tijdig gereageerd wordt. DIMS levert een enorme bijdrage aan efficiënt informatiebeheer.
Graag vertellen we u hier meer over en sturen een brochure.


Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl / helpdesk@simar-belgium.be ).


Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen:
 

Het winnende ontwerp van deze maand is van:
 
mevrouw Imca van Lankveld-Roijackers van de firma Van Lieshout te Veghel 
 
 
 
 We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?
Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl  vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
 
De winnaar ontvangt als dank een fles champagne om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !


Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.


Achter de schermen

Een belangrijke wijziging, die komende week in het service pack aanwezig is, betreft het planningsscherm van de agenda. Dit venster met nog te plannen orders, aan de rechterkant, kan nu naar eigen inzicht ingericht worden.
Steeds meer mensen hebben een groot beeldscherm. Als dat zo is kunt u het venster nu met de muis groter trekken, maar ook de breedte van de kolommen naar eigen inzicht instellen en zelfs (maximaal 9) eigen kolommen toevoegen.
We zijn inmiddels druk aan het testen met de vernieuwde koppeling tussen KIMS Administratief en KIMS Design. Sneller wisselen, meer controle over de volgorde van artikelen en gemakkelijker omgaan met de automatische afbeeldingen zijn enkele van de voordelen. Deze mogelijkheden vindt u nog niet in het service-pack. Zodra er meer bekend is over wanneer en hoe we deze versie kunnen uitbrengen zullen we u uiteraard direct informeren.
 
De nieuwe GFK koppeling wordt inmiddels uitgeleverd. Hiermee kunt u statistische gegevens maandelijks aan GFK aanleveren zonder dat u daar omkijken naar hebt.
Tenslotte is er in samenspraak met B/S/H een conditiebestand ontwikkeld, waarvoor wij direct een inleesroutine hebben gemaakt, zodat u uw B/S/H inkoopprijzen geautomatiseerd kunt inlezen en deze niet langer met de hand hoeft in te stellen. Dat is nodig in verband met de nieuwe prijzen van deze apparatuurmerken per 1 oktober (zie elders in deze nieuwsbrief). Een ieder die deze apparatuurmerken verkoopt dient voor 1 oktober 2011 het service-pack in te lezen en te installeren.
 
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:
 
Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.
Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl
Laatste nieuws:

Prijsbeleid B/S/H

Belangrijke informatie over de B/S/H apparatuurmerken;
Per 1 oktober 2011 is het prijsbeleid van deze merken substantieel gewijzigd. Dit heeft diverse gevolgen voor met name de marge instellingen in uw systeem. Het is belangrijk dat u de reeds toegezonden informatie goed leest en de stappen die voor u van toepassing zijn uitvoert. Mocht u deze informatie nog niet hebben gezien, neem dan even contact op met onze helpdesk. U dient uiterlijk 1 oktober 2011 het actuele service-pack te hebben ingelezen en verwerkt, dit vanwege de nieuwe ondersteuning van B/S/H conditiebestanden. Zonder het actuele service-pack kunt u na 1 oktober geen bestanden meer inlezen van Bosch, Siemens, Gaggenau of Neff.
  
Simar duurzaam
 
Simar kiest voor duurzame kantoorverlichting
Met alle computers en verlichting verbruiken we een forse hoeveelheid elektriciteit. Ook wij leveren graag een bijdrage aan het terugdringen van het energieverbruik en de bijbehorende CO2 uitstoot. Onze consultants die veel op de weg zitten rijden bijvoorbeeld al geruime tijd in zeer zuinige hybride auto's. Deze zomer pasten we alle TL-verlichting in ons kantoor in Amsterdam aan. De normale TL-buizen werden vervangen door moderne zogenaamde T5 ('dunne buis') TL-verlichting. Hiermee besparen we 40% op het energieverbruik, maar ook bevatten deze buizen veel minder giftige stoffen en moeten ze drie keer zo lang meegaan. De bestaande armaturen zijn door middel van een adapter aangepast, tegelijk met het monteren van de nieuwe buizen. De leverancier ( http://www.energiebesparendoenwijzo.nl/ ) berekent dat we hiermee 1,7 ton CO2 besparen, gelijk aan het opnamevermogen van 632 bomen. Als alle berekeningen uitkomen gaat hier energie-besparing en geldbesparing hand in hand.
 

 


Test uw kennis 

Soms zitten handige functies enigszins verscholen in de diverse schermen van onze software.
Met deze rubriek zullen wij periodiek een klein gedeelte van één van onze schermen aan u tonen. Aan u is dan de vraag om het juiste scherm te kiezen uit 4 mogelijke oplossingen. Hiermee test u en/of verbreedt u uw kennis over de functionaliteit van Simar.

Het goede antwoord treft u aan de onderzijde van deze kolom.
Der vraag voor deze editie:



Dit is een onderdeel van:

A - Scherm Aflevering Plannen
B – Scherm Instellen automatisch berichten
C – Scherm Intern Nieuws (Weekagenda)
D – Scherm Overzicht Lopende offertes/orders


De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we nu alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het fraaie resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met Simar-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie.

 
TIP  TIP  TIP  TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo'n tip waarvan u denkt: "dat is handig", laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl

 
Nieuwe bestanden:
 
Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

* Geen

Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *)
Ga vanuit de Simar Client naar 'Systeemprogramma's'-> 'Inlezen Bestanden'-> klik op de grote knop 'Internet'. Zodra het overzicht met bestanden in uw scherm staat, scroll naar de onderzijde van dit overzicht en klik daar op "Voortgang bestanden".
*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met de administratieve software van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:
 
U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
- telefonisch in:
NL op 020-4808286 
BE op 09-3959500

U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00uur.
 
- e-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl 
BE helpdesk@simar-belgium.be 
Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker verzonden.

 
Cursussen:
 
Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen, en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.
Klik HIER  om naar de speciale Simar website te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.

Voldoet het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software. Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.

 
Speciale cursussen:
 
Naast het reguliere cursus aanbod organiseert de Simar groep regelmatig speciale cursussen die de specifieke wensen en behoeften van onze klanten aanvult, zoals een Managementtraining of een training in systeem- en applicatiebeheer..

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail op secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Voorgaande nieuwsbrieven:
Klik HIER voor het archief van de nieuwsbrieven.


De nieuwsbrief doorsturen:

Kent u een collega die deze Simar nieuwsbrief niet ontvangt? Stuur deze nieuwsbrief dan door via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.

Aanmelden voor de volgende nieuwsbrief kan natuurlijk ook. Stuur een e-mail naar secretariaat@simar.nl en u ontvangt in het vervolg de nieuwsbrieven.

Afmelden nieuwsbrief:

Indien u deze nieuwsbrief ten onrechte ontvangt, of niet langer wenst te ontvangen, meldt u zich dan af via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.


Test uw kennis - het juiste antwoord
 

Het juiste antwoord is: B – Scherm Instellen automatisch berichten

Deze afbeelding is een klein gedeelte van het scherm ‘Instellen automatische berichten’ als onderdeel van de Berichtendienst die standaard wordt meegeleverd met de Business- en Enterprise edities van KIMS, SIMS en BSV-administratief. In dit scherm kunt u instellen dat een automatisch bericht wordt verzonden naar uzelf of een andere medewerker of afdeling binnen uw bedrijf, zodra een bepaald punt is bereikt in het orderverwerkingsproces. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk een automatisch bericht te zenden naar een facturatie medewerker zodra een order wordt genoteerd, met het verzoek om een aanbetalingsfactuur te verzenden naar de klant, of een bericht naar de verkoper als in het magazijn een spoedartikel is binnengekomen.

Simar Groep
Tel. +31 (0) 20 480 82 82 | fax. +31 (0) 20 480 82 84 | e-mail: info@simar.nl | http://www.simar.nl/
Vestiging Amsterdam | Jarmuiden 67 | 1046 AE AMSTERDAM | Nederland
Vestiging Tilburg | Aphroditestraat 39-41 | 5047 TW TILBURG | Nederland
Vestiging Gentbrugge | Korte magerstraat 5 | 9060 GENT (Gentbrugge) |  België