Nieuwsbrief
December 2011
Simar is in beweging:
 
Het is december, de maand van Sint & Piet, Kerstmis en de jaarwisseling. Veel gezelligheid en vooral veel lekkers voor de hele familie dus. Uiteraard speelt u daarop in, door de showroom te voorzien van sfeervolle decoratie en ook wat lekkers uit te delen aan uw klanten, want door een fijne sfeer komen consumenten in de stemming om tot aankoop over te gaan. Emotie bepaalt, dat weet u als keuken-, badkamer- en sfeerverwarmings specialist natuurlijk als geen ander.

Maak van de aankoop van die nieuwe keuken, badkamer of haard daarom een klein feestje voor uw klant. Uiteraard zorgt u er voor dat er een fraaie foto-realistische tekening wordt gemaakt en dat de klant een transparante aanbieding krijgt van u. Daarop kunt u vertrouwen met Simar software. Daarmee weet u exact wat uw marge is na het geven van die speciale Kerst-aanbieding en profiteert de consument van een snelle en correcte levering omdat u uw order met slechts enkele muisklikken verzonden wordt naar uw leveranciers.

De directie en medewerkers van de Simar Groep wensen u en uw collega’s fijne Kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar en vertrouwen er op dat u in de laatste weken van dit jaar nog veel orders kunt noteren en verwerken met behulp van onze software.

 
Wij wensen u veel succes!
  

 
Tips en Trucs administratief:  Memo scherm

Wij krijgen regelmatig een vraag naar de mogelijkheid om telefoongesprekken te registreren in KIMS/SIMS/BSV-administratief. In alle edities van deze software pakketten hebben wij een zeer simpele en doeltreffende oplossing hiervoor in de vorm van het memo-scherm.

Hier kunt u alle referentie gebonden informatie kwijt. Om het u makkelijk te maken kunt u met behulp van de F2-toets heel gemakkelijk een datum en tijd-stempel plaatsen, dat ook uw eigen inlogcode weergeeft. Zo ziet u direct wie een notitie heeft gemaakt.
Overigens is het icoontje van het memo-scherm ook interactief. Het icoontje wordt gevuld met ‘tekst’ indien u memo-tekst(en) heeft opgeslagen.
 

Het maken van een memo is kinderspel. Klik op het memo-icoontje en schrijf uw tekst, die automatisch wordt opgeslagen. Indien gewenst kunt u de memo-tekst ook afdrukken onderaan uw offerte of orderbevestiging. Hiervoor zet u een vinkje in het scherm Afdrukken referentie.
Gebruikers van de Business- en Enterprise editie van onze software zien de inhoud van alle memo-teksten tevens terug in het scherm Order Informatie, onder het tabblad Algemeen.
En een laatste tip: het is ook mogelijk om de historie van het memoscherm vast te houden. Dan kunt u terugbladeren in alle wijzigingen (vorige versies) van het memoscherm. Deze optie kunt u aanzetten in de preferenties (Instellingen | Preferenties | Diverse, tabblad Uitgebreid, groep Offerte/order: 'Logging van wijzigingen aan memo's').
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Tips en Trucs design: Installatie symbolen
 

Deze maand geven wij u een tip over installatiesymbolen. Zoals alle afbeeldingen die u kunt tekenen in ons tekenprogramma SIMAR-Design / BSV-Design komen ook de installatiesymbolen uit een bestand dat is toegevoegd aan uw systeem. Geruime tijd geleden is er voor gekozen om een nieuwe collectie met installatiebestanden aan het systeem toe te voegen, welke tevens kunnen worden gebruikt in combinatie met auto-bemating.

Helaas komt het op onze helpdesk nog regelmatig voor dat er vragen worden voorgelegd, die voortvloeien uit het feit dat een gebruiker het oude Installatiebestand gebruikt. Dit bestand, met als naam ‘Installatie-Mini’, wordt dus niet meer gebruikt, en wij adviseren dat dit bestand wordt verwijderd van uw systeem om verdere misverstanden te voorkomen. Onze Design-helpdesk kan u daarbij helpen.


Hoe selecteert u de juiste installatie symbolen? Na het selecteren van de wand kiest u voor bestand ‘accessoires bouwkundig’ en klikt u op het ‘plusje’. Vervolgens klikt u op het pijltje naar beneden naast de muur en selecteert u installatiesymbolen.
 
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).

 

Dat het internet een alsmaar grotere rol speelt in het verkoopproces van keukens en badkamers wist u natuurlijk al, maar speelt u daar ook optimaal op in? Weet u bijvoorbeeld dat het hele traject na ondertekening van de opdrachtbevestiging door uw klanten via het internet te volgen is? Alle voorkomende vragen over de specificatie van de apparatuur of het sanitair, de kleurstellingen, wanneer er volgens de planning geleverd gaat worden, of wat er nog betaald moet worden, vrijwel alles is door uw klanten in te zien door in te loggen op z'n persoonlijke pagina binnen deze speciale website. Deze website kan een geïntegreerd onderdeel uitmaken van uw eigen website en dienstverlening. Zelfs de lopende service van een order wordt inzichtelijk gemaakt voor uw klant. Uiteraard houdt u zelf de volledige controle over welke informatie en welke orders zichtbaar worden op de website. De te gebruiken inlogcode en wachtwoord is uniek voor iedere opdracht en kunt u bijvoorbeeld afdrukken op het voorblad of in de slotgroet van uw orderbevestiging.


Uw klant krijgt geheel automatisch een e-mail bericht krijgt zodra er een mutatie is van de gegevens op de website, bijvoorbeeld als er goederen worden binnengemeld in uw magazijn of een afspraak is gepland. Zo blijft een klant altijd optimaal geïnformeerd over de status van zijn geplaatste order zonder dat hij u daarover lastig moet vallen.

Consumenten bellen u regelmatig nadat ze hebben getekend voor de opdracht. Het is voor de meeste mensen dan ook een spannend proces waarin veel geld wordt geïnvesteerd. Maar in uw organisatie kost het beantwoorden van die vragen veel tijd. Als u één telefoontje van 3 minuten voert, genereert u al meer kosten dan de kostprijs van een order op MijnKeuken/MijnBadkamer. Ook de communicatie over het afhalen van door de klant bestelde goederen wordt via MijnKeuken/MijnBadkamer en de bijbehorende e-mail waarschuwing geheel automatisch afgehandeld. De consument kan bovendien trots de fraaie schermvullende kleurenafbeeldingen van z’n nieuwe keuken aan familie en vrienden laten zien en helpt daarmee mee aan uw naamsbekendheid.
Uw klant is altijd optimaal geïnformeerd en u krijgt de kans zich te concentreren op uw verkoopactiviteiten. Een innoverende oplossing zoals u die van Simar mag verwachten, waarbij u de mogelijkheden van het internet inzet in zowel uw voordeel als dat van uw klant.


Natuurlijk wilt u eens kijken hoe dit er uit ziet. Ga daarvoor naar http://www.mijnkeuken.info/ of http://www.mijnbadkamer.info/. Log in beide gevallen in met gebruikers naam ‘Demo’ en wachtwoord ‘Demo’. Alles wat u ziet wordt automatisch bijgehouden aan de hand van de informatie die u in de order vastlegt. U hoeft dus alleen maar de informatie in de referentie goed bij te houden. Wélke details u van elke order laat zien (wel of niet besteldata, wel of niet financiële gegevens, etc.) kunt u naar eigen inzicht instellen bij het in gebruik nemen van MijnKeuken/MijnBadkamer. Ook de lay-out en kleurstellingen zijn in belangrijke mate aanpasbaar aan uw wensen en huisstijl.

TIP: we hebben de prijsstructuur aangepast voor kleine orders of vervolgopdrachten. Daardoor is MijnKeuken/MijnBadkamer nu ook voor die orders interessant geworden. Informeer naar de voorwaarden. Wilt u meer weten? Neem even contact op met het secretariaat van Simar op 020-480 8282 of stuur een e-mail bericht naar secretariaat@simar.nl

Meer informatie en een folder over MijnKeuken / MijnBadkamer vindt u hier op onze website

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl / helpdesk@simar-belgium.be ).


Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen:
 

Het winnende ontwerp van deze maand is van:
 
mevrouw Petra van den Elzen Asto Keukens Rotterdam
 
 
 
 
We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?
Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl  vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
 
De winnaar ontvangt als dank een fles champagne om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !


Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.


Achter de schermen

Helaas moeten we u melden dat de uitlevering van de vernieuwde KIMS versie, waarin de integratie tussen SIMAR-Design en KIMS-Sales enorm uitgebreid is, vertraagd is. De praktijktesten van deze nieuwe koppeling zijn nog niet allemaal voltooid en de maand december is met alle drukte in de winkels ook niet de maand om nieuwe dingen te introduceren. Dit houdt u dus nog even tegoed tot in het nieuwe jaar.


Intussen wordt er wel door ontwikkeld natuurlijk. Bij het invoeren van offertes en orders gaat er in de komende versie het een en ander veranderen. Meest opvallend is dat straks de naam-adres gegevens links staan en de offerte/order gegevens rechts (dat zorgt er voor dat er minder handelingen nodig zijn). Maar ook in het huidige service pack vindt u al nieuwe handigheidjes. Bijvoorbeeld: als u in het scherm apparatuur of keukenmeubelen tussenkopjes gebruikt, dan kunt u het tussenkopje van een korting voorzien. Die korting wordt dan ingevuld bij alle artikelen die onder dat tussenkopje vallen.
Eén van de andere zaken waar we mee bezig zijn is om in de query ook een zinvol subtotaalwaarde te kunnen melden van velden die een percentage bevatten, zodat er bijvoorbeeld een echt gewogen gemiddelde van marges ontstaat.

 
Het scherm ‘Beheer bestandskenmerken’ is herschreven en daardoor gemakkelijker te gebruiken.
Tenslotte nog een tip over het scherm Management functies | Voor- en nacalculatie | Overzicht /aanpassen inkoopprijzen per order. Dit scherm heeft naast een scherm en invoermogelijkheid ook een afdrukoptie. Deze afdruk is recent herzien en toont een overzichtelijke weergave van de voor- en nacalculatie van een order.
 
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


 Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:
Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.
Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl
Laatste nieuws:

Openingstijden
 
Openingstijden tijdens de feestdagen
U kunt op onze ondersteuning rekenen, ook rond de feestdagen. Wel is het natuurlijk zo dat een aantal medewerkers met verlof is waardoor het zou kunnen dat u niet uw gebruikelijke Simar medewerker aan de lijn krijgt.
Er zijn twee aanpassingen op onze normale werktijden. Op woensdag 21 december zullen onze kantoren sluiten om 15:00uur in verband met onze jaarlijkse Kerstborrel. Daarnaast zullen onze kantoren op 26 december (2e Kerstdag) de gehele dag gesloten zijn.
 
Formulier overzicht bestanden

U bent gewend dat wij u in de maand december een formulier zenden met daarop een overzicht van alle bestanden die u van ons op dat moment afneemt. Hiermee kunt u gemakkelijk bepalen of u mutaties wilt toepassen in de door u gebruikte bestanden, deze mutaties direct op het formulier vastleggen en retourneren naar het secretariaat.

Dit jaar zal dit formulier in week 49 worden verzonden. Nieuw is dat dit formulier per e-mail zal worden verzonden en wel naar hetzelfde e-mail adres dat wordt gebruikt om aan te geven dat er nieuwe versies van bestanden klaar staan. Wij verzoeken u vriendelijk dit formulier af te drukken en ingevuld/ondertekend aan ons te retourneren per fax, of ingescand per e-mail naar secretariaat@simar.nl.

Jaarovergang document

Per 1 januari moet u een aantal instellingen in KIMS/SIMS opnieuw goed zetten. De belangrijkste daarvan is de factuurnummering. Om u daarbij van dienst te zijn ontvangt u ieder jaar van ons het Jaarovergang document, dat naast de instructies ook een aantal andere tips rond de jaarovergang zal geven.
Het jaarovergang document zal dit jaar tussen Kerstmis en de jaarwisseling worden verzonden.
 
 


Test uw kennis

Soms zitten handige functies enigszins verscholen in de diverse schermen van onze software. Met deze rubriek zullen wij periodiek een klein gedeelte van één van onze schermen aan u tonen.
Aan u is dan de vraag om het juiste scherm te kiezen uit 4 mogelijke oplossingen. Hiermee test u en/of verbreedt u uw kennis over de functionaliteit van Simar.

De vraag voor deze editie:

A – Veld in scherm ‘Aflevering wijzigen’
B – Menu optie uit scherm ‘Afleverbon afdrukken’
C – Menu optie onder tabblad ‘Bewerken’, scherm ‘Algemene en adres gegevens’
D – Menu optie in scherm ‘Leveranciers gegevens’


 

De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we nu alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het fraaie resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met Simar-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie.

 
TIP  TIP  TIP  TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo'n tip waarvan u denkt: "dat is handig", laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl

 
Nieuwe bestanden:
 
Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

* Wanders haarden        (grafisch)
* Keuco sanitair               (administratief)

Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *)
Ga vanuit de Simar Client naar 'Systeemprogramma's'-> 'Inlezen Bestanden'-> klik op de grote knop 'Internet'. Zodra het overzicht met bestanden in uw scherm staat, scroll naar de onderzijde van dit overzicht en klik daar op "Voortgang bestanden".
*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met de administratieve software van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:
 
U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
- telefonisch in:
NL op 020-4808286 
BE op 09-3959500

U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00uur.
 
- e-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl 
BE helpdesk@simar-belgium.be 
Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker verzonden.

 
Cursussen:
 
Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen, en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.
Klik HIER  om naar de speciale Simar website te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.

Voldoet het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software. Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.

 
Speciale cursussen:
 
Naast het reguliere cursus aanbod organiseert de Simar Groep regelmatig speciale cursussen die de specifieke wensen en behoeften van onze klanten aanvult, zoals een Managementtraining of een training in systeem- en applicatiebeheer..

SIMAR-Design gevorderd
Speciaal voor de meer gevorderde gebruikers van onze tekensoftware organiseren wij een gevorderden cursus SIMAR-Design in onze vestiging Tilburg, en wel op dinsdag 13 december 2011. De cursus zal worden gegeven door Frank Teurlings en de kosten voor deze cursus bedragen € 215,- per persoon incl. lunch.

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail op secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Voorgaande nieuwsbrieven:
Klik HIER voor het archief van de nieuwsbrieven.


De nieuwsbrief doorsturen:

Kent u een collega die deze Simar nieuwsbrief niet ontvangt? Stuur deze nieuwsbrief dan door via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.

Aanmelden voor de volgende nieuwsbrief kan natuurlijk ook. Stuur een e-mail naar secretariaat@simar.nl en u ontvangt in het vervolg de nieuwsbrieven.

Afmelden nieuwsbrief:

Indien u deze nieuwsbrief ten onrechte ontvangt, of niet langer wenst te ontvangen, meldt u zich dan af via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.
 

Test uw kennis –het juiste antwoord


Het juiste antwoord is: C – Menu optie onder tabblad ‘Bewerken’, scherm ‘Algemene en adres gegevens’
Door te klikken op deze menu optie maakt u van het afleveradres met één muisklik het klantadres in alle gegevens van de klant.
 
 
Een handige optie die voorkomt dat u of een collega iets naar de klant wilt sturen en daarvoor per ongeluk het oude adres gaat gebruiken.
Simar Groep
Tel. +31 (0) 20 480 82 82 | fax. +31 (0) 20 480 82 84 | e-mail: info@simar.nl | http://www.simar.nl/
Vestiging Amsterdam | Jarmuiden 67 | 1046 AE AMSTERDAM | Nederland
Vestiging Tilburg | Aphroditestraat 39-41 | 5047 TW TILBURG | Nederland
Vestiging Gentbrugge | Korte magerstraat 5 | 9060 GENT (Gentbrugge) |  België