Nieuwsbrief
Maart 2012
Simar en het voorjaar:

De schaatskoorts is over. De donkere dagen zijn weer voorbij. Het is fijn dat het ’s avonds weer langer licht is, de vogels weer beginnen te fluiten terwijl zij hun nestjes klaarmaken en de mensen weer een positieve blik krijgen op de toekomst. De grote schoonmaak komt eraan, waardoor veel mensen ook aan renovatie of verbouwen gaan denken. Zeker de wat oudere personen besluiten dit liever te doen dan verhuizen.

Daar springt u natuurlijk als specialist op in. Uiteraard ondersteunen wij u hierbij met onze fotorealistische tekeningen. Heeft u al eens een andere renderinstelling geprobeerd voor het perfecte plaatje? Ook u kunt een hele mooie presentatie geven. Graag helpen wij u daarbij.
Binnenkort start een nieuw ontwikkelde cursus “Presentatietechniek”. Hierbij kunnen wij u leren om het beste resultaat te bereiken zonder grote inspanningen. In de volgende Nieuwsbrief leest u hier meer over. Natuurlijk biedt ons administratieve programma KIMS-Sales en SIMS-Sales ook vele mogelijkheden om uw offerte of order compleet te maken.

Dat onze software voor u een groot gemak en duidelijkheid aan uw klant biedt, is iets waar wij trots op zijn. Daarom blijven wij met u meedenken, zoals wij dat al 25 jaar doen.

Wij wensen u veel leesplezier en succesvolle zaken toe!


Tips en Trucs administratief:  Bezorgen of afhalen?

Veruit de meeste keuken- of badkamerorders zult u bezorgen of laten bezorgen bij de consument. Toch kan het ook voorkomen dat u een afhaalorder heeft. De klant komt de goederen zelf bij u ophalen. Om dat aan te geven dient dit keuzeveld in de order.


 
In het tweede scherm van de order, waar de extra velden staan, vindt u bovenin een vraag over de gewenste afleverlocatie. Dit betreft de keuze welke u op de bestellingen aan de leverancier wil tonen als gewenste afleverlocatie. Mogelijk is dit uw eigen magazijn, de winkel of wellicht werkt u met een vervoerder. De diverse bestelschermen nemen de keuze uit de order over, maar u kunt daar desgewenst nog ingrijpen. Een uitgebreide beschrijving van de mogelijkheden van het systeem van afleverlocaties vindt u in hoofdstuk 10 van  het document ‘Opmerkingen bij het servicepack v 8.4 4-5-2010’ dat u aantreft bij de handleidingen in het systeem. (Kies in het menu voor Help | Handleidingen).

Standaard zal de medewerker in het magazijn bij bewaken binnenkomst automatisch een melding krijgen indien het een afhaalorder betreft. U kunt deze melding eventueel uitzetten in het preferentiescherm.

Om dit uit te zetten gaat u naar de Instellingen | Preferenties | Diverse

.
 
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Tips en Trucs design: Samengesteld artikel
 

We hebben de mogelijkheid om opstellingen of zelf gemaakte kasten op te slaan als “Samengesteld artikel”.
Als u de kast of kasten (of elke willekeurige samenstelling van artikelen) selecteert, dan kunt u via het menu “Bestand” kiezen voor het opslaan van het geheel als een samengesteld artikel. Zorg er wel voor dat de cursor, bij de kast of kasten, op de juiste plek staat (i.p. links achter) want bij het terugplaatsen wordt naar die positie gekeken.
U vindt het samengesteld artikel weer terug bij het keuzemenu  naast de optie “Muren” .

Op deze manier kunt u uw eigen bibliotheek aanmaken. Tijdens het plaatsen krijgt u de vraag om de instellingen van het nieuwe ontwerp te gebruiken (b.v. front, greep en kleuren) of dat u de instellingen opnieuw wilt definiren. Het is ook mogelijk om plaatjes van Google Sketchup als samengesteld artikel op te slaan. Voordeel is dat u dan niet telkens de artikelen op internet hoeft op te zoeken.

Om een samengesteld artikel op te kunnen slaan moet u controleren of de map groepelementen, in de map C:\KD2000, aanwezig is. Dit kan op uw eigen pc zijn maar dat kan ook op de server zijn zodat iedereen gebruik kan maken van de door u gemaakte kasten.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).



Kent u deze functie al? Electronisch zaken doen


Elektronisch zaken doen is zo langzamerhand een standaard manier om met elkaar te communiceren. Een bestelling doen bij een webshop, een elektronische bestelling plaatsen in het systeem bij de leverancier of een controle van de voorraad zijn zo maar enkele zaken die we dagelijks doen.
Ook in “onze” handel is het elektronisch zaken doen gemeengoed geworden. Tradeplace is de verzamelnaam voor diverse mogelijkheden om elektronisch zaken te doen met een groot aantal apparatuurleveranciers.
Deze zijn o.a.;
BSH groep (Bosch, Gaggenau, Neff, Siemens), Electrolux groep (AEG, Zanussi), Bauknecht en Whirlpool.

Met Atag Online kunt u, gelijk als met Tradeplace, elektronisch communiceren maar dan voor de AEP-producten (Atag, Etna en Pelgrim).



De optie “ GfK”  is ook zo’n voorbeeld van een vorm van elektronisch communiceren. De GfK verzamelt allerlei verkoopgegevens om zo inzichtelijk te krijgen hoe de markt beweegt en welke ontwikkelingen te zien zijn in o.a. de verkoop van inbouwapparatuur. U als specialist kunt daar aan meewerken. Wij als Simar hebben gezorgd dat dit volledig automatisch kan.

 


Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl / helpdesk@simar-belgium.be ).


Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen: 

Het winnende ontwerp van deze maand is van:

       de heer Eric Kroon van Arma Keukens en Sanitair te Nunspeet
 
 
 
 
We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?
Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl  vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
 
De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !


Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.


Achter de schermen

Er wordt momenteel hard gewerkt aan het vernieuwen van al onze accessoirebestanden voor het tekenprogramma. Eerst hebben we onderzocht aan welke accessoires klanten behoefte hebben en vervolgens hebben we een nieuwe indeling gemaakt waarin we de bestanden gaan aanbieden.
Ons doel is helder: moderne accessoires, mr accessoires en beter vindbaar in de diverse bestanden. Het is een lastig karwei omdat je beslissingen moet nemen over smaak en over wat nu actueel is of niet.
Wanneer de keuzes gemaakt zijn dan moet je de tekeningen nog maken waarbij de detaillering belangrijk is, maar je toch ook moet oppassen dat de afbeeldingen niet te groot worden en dus vertragend werken in gebruik.
 
Kortom een pittige klus maar de eerste resultaten zijn er wel. Kijk maar eens naar de serie koffiezetapparatuur die we hebben toegevoegd.

Op weg naar de KIMS-/SIMS-Sales versie 8.6 worden momenteel veel suggesties uit de wensenlijst verwerkt. Veel kleine handigheidjes worden of zijn al toegevoegd. Maar ook grote veranderingen zijn op komst.
Als voorbeeld; een nieuwe manier van kiezen van kleuren van werkbladen met meer controle over wat er leverbaar is.
De query heeft er een aantal handige functies bij gekregen.
 
De module DIMS (document archiveren) heeft een uitbreiding gekregen om op projectniveau documenten te kunnen koppelen en het ingebouwde ‘work-flow’-systeem is verbeterd.
 
Belangrijk voor Citrix en terminalserver gebruikers: het inlezen van een nieuw Service pack kan nu geautomatiseerd worden gedaan in de nachtelijke uren. Neem voor de precieze werking hiervan even contact op met de helpdesk.
De meeste van de hier genoemde functionaliteiten wachten op de nieuwe release, maar een flink aantal kleinere aanpassingen is al in het Servicepack opgenomen.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).



Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:
 
Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.
Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl
Laatste nieuws:

Nieuwe cursus in de maak
 
We leggen de laatste hand aan een nieuw ontwikkelde cursus voor het designprogramma. Deze cursus “Presentatietechniek” legt de nadruk op het perfect presenteren van een keukenontwerp. Vaak zien we een mooi ontwerp van een keuken die niet tot zijn recht komt bij de presentatie aan de klant en dat is jammer.

“It is all about emotion”
oftewel een goede indruk maken kan net het verschil betekenen tussen verkoop of geen verkoop. Hieronder ziet u alvast 2 kleine afbeeldingen van een ontwerp vr en na de kennis opgedaan in de cursus.

Vr

Na


KeukenCreator 2012
 
De nieuwe versie van de KeukenCreator is uit! De eerste klanten hebben inmiddels de beschikking over de KeukenCreator-2012 versie waarin we onszelf weer overtroffen hebben (al zeggen we dat zelf). Een echt nieuwe versie met tal van verbeteringen en een geheel nieuwe bibliotheek. In de volgende nieuwsbrief vertellen wij u meer.
 
Beurs "BadVak"

Alvast een aankondiging; op 4, 5 en 6 juni staan we met een stand op de door Galvano georganiseerde sanitairbeurs. Met de naam “Badvak” wordt een bijeenkomst georganiseerd in de Brabanthallen waar iedereen uit de sanitairwereld voor is uitgenodigd. We houden u op de hoogte.

 



Test uw kennis

Soms zitten handige functies enigszins verscholen in de diverse schermen van onze software. Met deze rubriek tonen we een gedeelte van n van onze schermen. Aan u is dan de vraag om het juiste scherm te kiezen uit vier mogelijke oplossingen. Hiermee test u en/of verbreedt u uw kennis over de functionaliteit van Simar.

De vraag voor deze editie: in welk programma vindt u de mogelijkheid om

 
A. De tekstverwerker
B. Offerte/order
C. Bestandsbeheer apparatuur

De mooiste ontwerpen op onze website:
We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor n winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het fraaie resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met Simar-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie.

 
TIP  TIP  TIP  TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo'n tip waarvan u denkt: "dat is handig", laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl

 
Nieuwe bestanden:
 
Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

* Pino (Alno)               (grafisch)
* Pino (Alno)               (admin.)
* Hoogenberg            (admin.)
* Stonerbell tegels   (admin.)

Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *)
Ga vanuit de Simar Client naar 'Systeemprogramma's'-> 'Inlezen Bestanden'-> klik op de grote knop 'Internet'. Zodra het overzicht met bestanden in uw scherm staat, scroll naar de onderzijde van dit overzicht en klik daar op "Voortgang bestanden".
*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met de administratieve software van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:
 
U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
- telefonisch in:
NL op 020-4808286 
BE op 09-3959500

U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00uur.
 
- e-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl 
BE helpdesk@simar-belgium.be 
Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker verzonden.

 
Cursussen:
 
Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen, en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.
Klik HIER  om naar de speciale Simar website te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.

Voldoet het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software. Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.

 
Speciale cursussen:
 
Naast de reguliere trainingen geeft Simar tevens trainingen voor specifieke software toepassingen. Zo hebben wij onder andere de volgende specifieke cursussen op de agenda staan:
* BSV-Design –
   13 maart – locatie Amsterdam
 
* BSV-Design –
19 maart – locatie Gentbrugge
 
* SIMAR-Design Gevorderd–
3 april – locatie Amsterdam

Meer informatie over de inhoud van de cursus management informatie vindt u HIER

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail op secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Voorgaande nieuwsbrieven:
Klik HIER voor het archief van de nieuwsbrieven.


De nieuwsbrief doorsturen:

Kent u een collega die deze Simar nieuwsbrief niet ontvangt? Stuur deze nieuwsbrief dan door via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.

Aanmelden voor de volgende nieuwsbrief kan natuurlijk ook. Stuur een e-mail naar secretariaat@simar.nl en u ontvangt in het vervolg de nieuwsbrieven.

Afmelden nieuwsbrief:

Indien u deze nieuwsbrief ten onrechte ontvangt, of niet langer wenst te ontvangen, meldt u zich dan af via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.
 

Test uw kennis –het juiste antwoord

Het goede antwoord is:
 
B: offerte/order.
 
Als u rechts klikt op een artikelregel krijgt u een menu waar dit twee van de opties zijn. U kunt regels als alternatief markeren in een offerte. Die worden als alternatief vermeld (voor een ander artikel) en de prijs wordt niet meegeteld. De optie 'regel markeren' is handig om bepaalde regels bijv. vet of cursief af te drukken. Daarmee kunt u aangeven welke regels zijn gewijzigd ten opzichte van de vorige offerte.
Simar Groep
Tel. +31 (0) 20 480 82 82 | fax. +31 (0) 20 480 82 84 | e-mail: info@simar.nl | http://www.simar.nl/
Vestiging Amsterdam | Jarmuiden 67 | 1046 AE AMSTERDAM | Nederland
Vestiging Tilburg | Aphroditestraat 39-41 | 5047 TW TILBURG | Nederland
Vestiging Gentbrugge | Korte magerstraat 5 | 9060 GENT (Gentbrugge) |  Belgi