Nieuwsbrief
April 2013
SIMAR automatisering: Lente ?

Het tweede kwartaal van het jaar is van start, 2013 heeft de gang erin, de maanden gaan in een sneltreinvaart voorbij. Ook bij Simar staan de ontwikkelingen niet stil. In onze jubileumuitgave van de nieuwsbrief kunt u lezen dat het tweede kwartaal in het teken staat van trainingen/opleiden van uw personeel. 25 % Korting op een training! Laat deze kans niet liggen.

De BTW verlaging die per 1 maart is doorgevoerd op arbeid bij verbouwingen bij woningen van minimaal twee jaar oud, daar gaat u waarschijnlijk al iets van merken. De consument ziet het allemaal weer wat zonniger in en als er al een nieuwe keuken of badkamer in de planning zat, is de BTW  verlaging net dat duwtje in de rug voor de klanten.

Positiviteit, dat is wat wij allemaal zo goed kunnen gebruiken, weer een keer onbedaarlijk lachen, elkaar aansteken met enthousiasme over veranderingen aan de woning. Als ondernemer kijkt u altijd vooruit, wat brengt de toekomst, wat voor invloed kunt u daar op uitoefenen?

Gebruik rustigere periodes om te investeren in kennis. Dat maakt straks het verschil!


Tips en Trucs algemeen

Onze module Klantcontact is inmiddels goed ingeburgerd bij een aantal van onze klanten. Deze module, waarmee aanvragen en showroombezoeken van potentiële keuken- en badkamerkopers overzichtelijk worden geregistreerd en beheerd, geeft u optimale mogelijkheden in handen om uw scoringskansen te vergroten. Zo kunt u bijvoorbeeld in één oogopslag zien welke consumenten nog geen offerte bij u hebben laten maken.

Om deze consumenten uit te nodigen voor een bezoek aan uw showroom, bijvoorbeeld voor het bijwonen van een kookdemonstratie of de introductie van nieuwe keukenmodellen, hoeft u slechts één brief aan te maken, en alle consumenten worden rechtstreeks vanuit de module Klantcontact aangeschreven of per e-mail bericht uitgenodigd. Uiteraard wordt het versturen van deze brieven of e-mail berichten automatisch geregistreerd in de module.

Niet alleen handig omdat u niets vergeet te administreren, maar ook reuze efficiënt!

Kijk voor meer informatie over deze module op www.simar.nl/klantcontact


Tips en Trucs administratief: op naam zoeken

Velen kennen de situatie: u zoekt een klant op naam. Het is een bekende naam die vaker voorkomt. U kiest er één en ziet de diverse referenties bij die naam verschijnen. Maar dan blijkt dat u toch niet de goede naam hebt gekozen. Tot nu toe moest u dan het zoekproces opnieuw starten.

Dat werkt nu veel handiger: als u de lijst met aan de naam gekoppelde referenties ziet, en u blijkt toch niet bij de goede klant te zitten, dan kunt u nu met <esc> één stap terug doen, terug naar de namenlijst.

Deze functie werkt erg handig bij het vinden van de juiste klant bij klantnamen die veel voorkomen.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Tips en trucs KOMAS: de TAB toets

Het werken in een Windowsomgeving met een muis kan zo af en toe vertragend werken. Soms is het even zoeken naar de juiste knop en u moet naar de muis grijpen om een functie uit te voeren. Daarom proberen we in KOMAS het u zo gemakkelijk mogelijk te maken door ook het toetsenbord optimaal te gebruiken.

We hebben bijvoorbeeld de TAB toets gekopieerd naar de + toets op het numerieke gedeelte van het toetsenbord, hierdoor is het eenvoudig naar een volgend veld te springen. Daarnaast hebben knoppen op bepaalde momenten de 'focus' gekregen. U kunt deze dan selecteren met Enter. Ook heeft elke knop een letter die is onderstreept. Zo'n knop kunt u met de ALT-toets in combinatie met de getoonde letter direct selecteren.

Bestudeer maar eens de schermen. Het is natuurlijk even wennen, maar u zult zien dat er tijd bespaard kan worden.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Tips en Trucs design:  de muren-wizard

Bij het maken van de tekening  kunt u gebruik maken van de muren-wizard. Wij adviseren u om deze te gebruiken. Als u de muren-wizard gebruikt dan weet u namelijk zeker dat de tekening van de keuken in het midden van het tekenvlak staat. Er wordt bij het starten van de tekening een vlak van drie bij drie meter in het programma gereserveerd. Ook wordt het plafond en de vloer in de tekening geplaatst.

Het is van belang te weten dat het tekenvlak uit vier vlakken bestaat. Bij de start van het ontwerp wordt het eerste kastje linksboven in vak 1 gezet en de rest van de kasten van links naar rechts met de klok mee geplaatst.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen

Het winnende ontwerp van deze maand is van:

de heer Jeroen Koenders, Keukenhome te Amersfoort

 

We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?
Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.

De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !

Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.

Kent u deze SIMAR module al: de Garantiemodule

Ditmaal een module die standaard aanwezig is in de Business- en Enterprise edities van onze KIMS/SIMS-software, de garantiemodule.

Bij bepaalde apparatuurmerken krijgt de consument een verlengde garantie wanneer een bepaald aantal apparaten van dat merk in de keuken is opgenomen én de consument deze apparatuur registreert bij de fabrikant.

Deze module verzorgt geheel automatisch het registreren van de apparatuur. De module is ontwikkeld in samenspraak met Atag-Etna-Pelgrim, maar functioneert ook voor andere merken apparatuurleveranciers.

Om de module te activeren kiest u in de Preferenties | Diverse, in de rubriek Modules de optie 'Garantiemodule gebruiken'.
Vervolgens kiest u Instellingen | Preferenties II | Instellingen garantiemodule .

In dat scherm vindt u onder Help (F1) een handleiding die u helpt de instellingen van de mail-server te maken. Ook moet u bij de betreffende leveranciersgegevens het e-mail-adres van de leveranciers instellen dat u kunt gebruiken voor garantieregistraties. Na deze eenmalige instelling gaat het gebruik vanzelf: automatisch zal het systeem bij het afleveren of factureren een e-mail sturen naar de leverancier met alle relevante gegevens daarin. Als garantiestartdatum wordt de opleverdatum, afleverdatum of montagedatum genomen (afhankelijk van welke beschikbaar is).

De automatische garantieregistratie is een aantrekkelijke dienstverlening naar uw consument zonder dat u er omkijken naar hebt.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Achter de schermen:  diverse aanpassingen

De afgelopen maand zijn er nog de nodige aanvullende voorzieningen gemaakt om gemakkelijk met het lage btw-tarief in montage/installatie om te gaan. Het gaat om default instellingen, een wizard om gemakkelijk het tarief om te zetten en een mogelijkheid om per montagecode al een indicatie op te geven of dit laag tarief mag zijn. Lees hiervoor de actuele service-pack documentatie op onze website.

Daarnaast zijn diverse kleine, maar handige aanvullingen uit onze wensenlijst gerealiseerd (ook die staan in de service-pack documentatie).

KOMAS gebruikers hebben nu de mogelijkheid om de debiteurenmemo uit KOMAS ook zichtbaar te maken in het scherm Orderinformatie op het tabblad Financieel.

Bij elektronisch bestellen kan automatisch een projectnummer worden meegestuurd met de bestelling.

Alle genoemde punten (en meer), zijn opgenomen in het actuele service-pack.


Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:

Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.

Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl

Laatste nieuws:

GOOP Roadshows

De data voor de GOOP Roadshows zijn bekend !
Galvano organiseert in samenwerking met Simar automatisering opnieuw de GOOP Roadshows, waarin u in enkele uren aan het einde van de dag (en onder het genot van een hapje en drankje) wordt bijgepraat over de nieuwe mogelijkheden van GOOP- SIMS en de website van Galvano.

Noteert u de datum alvast die u het beste uitkomt (tijden steeds 16.00 - 20.30 uur):

Maandag 22-04-2013: Breukelen
Maandag 13-05-2013: Zwolle


B/S/H conditiebestand gewijzigd

Het conditiebestand dat u van B/S/H ontvangt met uw inkoopprijzen heeft vanaf 1 april een andere structuur gekregen. Onze software is daar vanaf 1 maart op aangepast. Als u dus een service-pack heeft gedownload ná 1 maart, dan kan uw software deze nieuwe structuur inlezen.

Alle gebruikers van deze merken hebben hierover een e-mail ontvangen, maar we zien op onze website dat nog niet iedereen een recent service-pack heeft ingelezen. Als u dat nog niet gedaan heeft raden we u dringend aan dit alsnog snel te doen.


Test uw kennis

Soms zitten handige functies enigszins verscholen in de diverse schermen van onze software. Met deze rubriek zullen wij periodiek een klein gedeelte van één van onze schermen aan u tonen.

Aan u is dan de vraag om het juiste scherm te kiezen uit vier mogelijke oplossingen. Hiermee test u en/of verbreedt u uw kennis over de functionaliteit van de software.
De vraag voor deze editie: uit welk programmaonderdeel komt dit plaatje

 

A Afbeelding uit overzichten, speciale overzichten
B Afbeelding uit instellingen, bestellen
C Afbeelding uit scherm ordervoortgang
D Afbeelding uit berichtendienst, scherm Instellen automatische berichten


De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het fraaie resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met Simar-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie


TIP  TIP  TIP  TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo'n tip waarvan u denkt: "dat is handig", laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl


Nieuwe bestanden:

Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

# Smeg jaren 50     (admin.)
# Smeg jaren 50     (grafisch)

# GE appliances     (admin.)

Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *
Ga vanuit de Simar Client naar 'Systeemprogramma's'-> 'Inlezen Bestanden'-> klik op de grote knop 'Voortgang'.

*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met de administratieve software van Simar.

Stel een vraag aan de helpdesk:

U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
- telefonisch in:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500

U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00uur.

- e-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be
Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker verzonden.


Cursussen:

Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.

Klik HIER om naar de speciale Simar website te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.

Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.


Speciale cursussen:

Naast de reguliere trainingen geeft Simar tevens trainingen voor specifieke software toepassingen. Zo hebben wij onder andere de volgende specifieke cursussen op de agenda staan:

* SIMS-Sales– Basiscursus
  15 april – locatie Tilburg

* SIMAR-Design– Gevorderden
  18 april – locatie Gent

* KIMS-Sales– Basiscursus
  22 april – locatie Gent

* SIMAR-Design– Basiscursus
  23 april – locatie Tilburg

* SIMAR Systeem en applicatiebeher
  29 april – locatie Tilburg

Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail op secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

 


Voorgaande nieuwsbrieven:

Klik HIER voor het archief van de nieuwsbrieven.


De nieuwsbrief doorsturen:

Kent u een collega die deze Simar nieuwsbrief niet ontvangt? Stuur deze nieuwsbrief dan door via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.

Aanmelden voor de volgende nieuwsbrief kan natuurlijk ook. Stuur een e-mail naar secretariaat@simar.nl en u ontvangt in het vervolg de nieuwsbrieven.


Afmelden nieuwsbrief:

Indien u deze nieuwsbrief ten onrechte ontvangt, of niet langer wenst te ontvangen, meldt u zich dan af via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.


Antwoord

 

Het juiste antwoord is C afbeelding uit scherm ordervoortgang.

U vindt het scherm onder offertes/ orders.
Vanuit deze “cockpit” heeft u in één oogopslag inzichtelijk wat de status is van de orders en welke actie u nog dient te nemen.

U kunt direct de details raadplegen en zelfs de bijbehorende programma’s openen om de voortgang aan te passen (dubbel klikken op een 'cel'; uiteraard afhankelijk van uw rechten).

Zodra u eenmaal op een cel klikt wordt automatisch het overeenkomende tabblad geopend, daardoor ziet u de detailinformatie die behoort bij dat tabblad.

Een zeer gebruiksvriendelijk scherm dat u te allen tijde kan raadplegen.

Simar Groep
Tel. +31 (0) 20 480 82 82 | fax. +31 (0) 20 480 82 84 | e-mail: info@simar.nl | http://www.simar.nl/
Vestiging Amsterdam | Jarmuiden 67 | 1046 AE AMSTERDAM | Nederland
Vestiging Tilburg | Aphroditestraat 39-41 | 5047 TW TILBURG | Nederland
Vestiging Gentbrugge | Korte magerstraat 5 | 9060 GENT (Gentbrugge) |  België