Nieuwsbrief
  Juni 2014
SIMAR automatisering: start uitlevering nieuwe versie

Wat verlaat maar toch, hier is de nieuwsbrief van Juni. De maand mei was een drukke en roerige maand. Per 5 mei zijn we begonnen met de uitlevering van de nieuwe versie en dat brengt veel extra aandacht voor tal van zaken.
Terugkijkend op de eerste weken mogen we zeer tevreden zijn. Een grote groep klanten heeft de versie reeds geïnstalleerd en is er volop mee aan het werk. De reacties zijn goed: het is even wennen, maar al snel is duidelijk dat de nieuwe KIMS Sales&Design versie een geweldige stap vooruit is.
 
Ook het nieuw geïntroduceerde Help Center wordt goed gebruikt en helpt om snel over te schakelen. De filmpjes worden veelvuldig bekeken en ook de “Getting Started” documentatie draagt bij tot een snelle overgang. Voor ons een aanmoediging om nog meer tijd en aandacht te gaan besteden aan deze vorm van ondersteuning.
 
Heeft u de versie nog niet gedownload ? U weet niet wat u mist! Ga snel naar www.simar.nl/briljant en laat u informeren.


Tips en Trucs administratief: extra commissiekorting controleren
 
Verschillende apparatuurmerken bieden momenteel een extra inkoopkorting als bijv. 3, 4 of 5 apparaten van hetzelfde merk in de keuken worden verkocht. Veelal onder de naam 'commissiekorting'. Sinds enige tijd ondersteunen we deze faciliteit, zodat u de extra korting kunt aanvragen en mee berekenen.

Maar u wilt misschien controleren of u wel overal aan de commissiekorting gedacht hebt.
Dat kan met de query. Een tweetal @-codes zijn hier handig voor.
@758(MERK) geeft het aantal apparaten van een bepaald merk in de order.
@650 een opsomming van alle artikelcodes in het apparatuurdeel van de order, gescheiden door komma's. Stel dat de code waarmee u de extra korting moet 'bestellen' luidt 'ABC123' en u deze korting krijgt bij vier apparaten dan kunt u een query maken met als selectors:
@758(MERK) groter of gelijk aan 4
EN @650 Bevat niet ABC123
 
Dit wil niet zeggen dat bij alle gevonden orders de korting vergeten is, want dikwijls zijn er extra eisen of tellen bepaalde apparaten niet mee, maar het geeft u wel een lijstje van orders waar u even naar kunt kijken of de code soms van toepassing zou kunnen zijn.
(We werken momenteel overigens ook aan een automatische waarschuwing).
 
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).                               
Tips en Trucs KOMAS:  eenvoudige invoer inkoopfacturen
 
Bij de relatie onder de tab 'Crediteur gegevens' kunt u een aantal zaken alvast invoeren die bij de inkoopfacturen regelmatig terugkeren, zoals het Vaste deel van het betaalkenmerk dat staat vermeld op iedere factuur en de gewenste grootboekrekening waarop u de kosten boekt. Deze grootboekrekening kan vervolgens worden gekoppeld aan een BTW code. Op deze wijze worden de gegevens automatisch grotendeels ingevuld bij het inboeken van de inkoopfactuur, indien nodig kunt u deze velden wijzigen.
 
 
 

Als u een inkoopfactuur met één regel inboekt vergeet dan niet de optie Regels incl. BTW te selecteren. Het factuurbedrag inclusief BTW wordt dan automatisch ingevuld en volstaat het invoeren van een omschrijving na het bevestigen van de reeds ingevulde velden.
 
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).

Tips en Trucs SIMAR-Design:  Schuin dak tekenen met dakraam
 
In de nieuwe versie van SIMAR-Design FX is het wel heel gemakkelijk geworden om een schuin dak te tekenen met daarin een dakraam of dakkapel. In een paar stappen heeft u het schuine dak getekend en kunt u er een Velux dakraam of een dakkapel in tekenen.
 
 
Klik op het icoon voor Schuine daken, selecteer de optie Schuin plafond, selecteer het potloodje om een rechthoekig vlak te tekenen en de schuinte is getekend. In het vooraanzicht selecteert u een raam, geef de juiste maten in en het raam wordt geplaatst en op de juiste manier uitgespaard uit het plafond. Als alternatief kunt u een Velux dakraam selecteren. Voor een uitgebreide omschrijving zie in het Help Center de “How to …”-documenten.
 
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be). 

Kent u deze module al?  Noviteiten Badvak 2014
 
Op de Badvak 2014, gehouden op 2, 3 en 4 juni in de Brabanthallen hebben we een achttal noviteiten getoond. Vier daarvan beschrijven we hier kort.

Abonnementen
De module 'abonnementen' is een compleet nieuwe module, te combineren met GOOP/SIMS Businesseditie. De module biedt ondersteuning voor het werken met onderhoudsabonnementen, bijv. voor cv of airconditionining. Een uitvoerige abonnementen registratie, met tal van mogelijkheden voor verzekerde componenten, de historie van onderhoud en reparaties van elk apparaat worden vastgehouden, alsmede automatische facturering, zowel van abonnementen als van 'werk op regie'. Ook het maken van checklists en formulieren voor onderhoudswerkzaamheden behoort tot de mogelijkheden, alsmede het maken van werkbonnen voor 'losse klussen'.

Stukslijsten vanuit de Galvano APP   
De Galvano APP maakt het mogelijk om met een iPad door de showroom te lopen en tijdens het gesprek met de klant artikelen toe te voegen aan een wensenlijst van de klant. Toevoegen kan o.a. door de barcode van een artikel te scannen. De wensenlijst kan direct ingelezen en verwerkt worden in een offerte.
 

Waarschuwingsteksten bij artikelen
Bij diverse Galvano artikelen zijn waarschuwing /adviesteksten toegevoegd. Deze teksten geven een korte uitleg waarop te letten als u het artikel gaat verwerken. Dit zijn teksten als 'Deze lamp moet met de bijgeleverde trafo worden aangesloten op 220 volt.' of 'Verlengde afvoerbuis toevoegen. Closet wordt geleverd zonder closetzitting.'. Deze teksten worden automatisch zichtbaar tijdens het kiezen van het artikel en zijn desgewenst weer op te roepen via een 'hyperlink' onderaan het scherm. De teksten worden meegeleverd met het bestand vanaf 26 mei 2014. Om ze te kunnen zien moet het Service-Pack van diezelfde datum of later zijn ingelezen.
 
 
Tussenkopjes met verdichting
Tussenkopjes met verdichting is een speciaal type tussenkopje waarbij van te voren opgegeven is dat de onderliggende artikelen niet afgedrukt worden. U voert wel alle artikelen in voor de juiste calculatie, maar bij het printen van de offerte wordt alleen de omschrijving van het tussenkopje getoond en de waarde van alle artikelen in één totaalprijs vermeld. Voorbeeld;
Installatiematerialen voor installatie van de badkamer        € 63,46
2 m Koperen pijp 12mm                      € 39,30
4 st Roodkoper bocht 90gr 12mm     € 9,44
2st Roodkoper T-stuk 12mm              € 7,10
2 st Borgplaat wanddoorvoer              € 2,44
2 st Steunhuls 12 x 1.0                         € 5,18
 
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).

Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen

Het winnende ontwerp van deze maand is van:

Team Keukens Bogaert, firma Bogaert Keukens BVBA te Stekene


 

We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?
Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.

De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !

Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.
 
 
Achter de schermen: Software ontwikkelingen
 
We blijven hard werken aan nieuwe mogelijkheden in onze software, ook nu de grote KIMS Sales&Design release een feit is. De afgelopen weken is er een aantal handige functies aan DIMS (onze document archiveermodule) toegevoegd, die het gebruiksgemak verder vergroten. Daarnaast is het nu mogelijk om documenten uit DIMS automatisch op de website 'MijnKeuken.info' te plaatsen.
Het proeftraject met elektronische inkoopfacturen is nu in praktijktest, inmiddels met twee verschillende sanitairgroothandels. Bij de commissiekorting werken we nu ook aan een automatisch waarschuwingsmechanisme. En meegeleverd met de Enterprise-editie van onze software een compleet nieuwe functie 'Omzet melden'. (Hierover is aparte documentatie beschikbaar).
 
 Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).

Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:

Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.

Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl

 
                                                                                                           
 
 
Laatste nieuws:

Jaarvergadering Der Kreis “Forward”

De jaarvergadering, gehouden op 19 mei jl., ligt alweer een tijdje achter ons maar het is goed om even terug te blikken. We hebben in onze stand veel klanten mogen ontvangen en weer even bij kunnen praten. Ook hebben we enkele geïnteresseerde gesproken met wie vervolgafspraken zijn gemaakt. Een geslaagde beurs dus.
 
Badvak Galvano
 
Ook Badvak 2014 is afgesloten. Een zeer geslaagde beurs met vele belangstellende, een goede ambiance en perfecte begeleiding. Kortom dé beurs voor de sanitairspecialisten. Met een achttal noviteiten die we konden tonen! Ook voor de doorgewinterde gebruikers van GOOP en SIMS weer veel nieuws te zien.
 
 
 

Test uw kennis

 

In deze rubriek laten wij een klein gedeelte van één van onze schermen zien.
Aan u dan de vraag om het juiste scherm te kiezen uit vier mogelijke oplossingen. Hiermee test u en/of verbreedt u uw kennis over de functionaliteit van de software.
De vraag voor deze editie: uit welk programmaonderdeel komt dit plaatje
 
   
                                              
A – Afbeelding uit scherm ‘Automatisch prijzen wijzigen'
B – Afbeelding uit scherm ‘Bestanden samenvoegen’
C – Afbeelding uit scherm ‘Mutatie verslag bestanden’
D – Afbeelding uit scherm ‘Inlezen bestanden vanuit tekst-file’       

De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het fraaie resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie


TIP  TIP  TIP  TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo'n tip waarvan u denkt: "dat is handig", laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl


Nieuwe bestanden:

Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

# Snaidero LUX             ( admin.)
 
 
 
# Riverdale                      (grafisch)
 
 
 
 
 
Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *
Ga vanuit de Simar Client naar 'Systeemprogramma's'-> 'Inlezen Bestanden'-> klik op de grote knop 'Voortgang'.

*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met de administratieve software van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:

U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
- telefonisch in:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500

U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.

- e-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be
Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker verzonden.


Cursussen:

Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.

Klik HIER om naar de speciale Simar website te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.

Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.


Speciale cursussen:

Naast de reguliere trainingen geeft Simar tevens trainingen voor specifieke software toepassingen. Zo hebben wij onder andere de volgende specifieke cursussen op de agenda staan:

* KIMS Combi dag 1 van 2
11 juni - locatie Gentbrugge

* KIMS Combi dag 2 van 2
25 juni - locatie Gentbrugge

* KIMS Combi dag 1 van 2
16 juni - locatie Tilburg

* KIMS Combi dag 2 van 2
30 juni - locatie Tilburg

* KIMS Combi dag 1 van 2
16 juni - locatie Amsterdam

* KIMS Combi dag 2 van 2
30 juni - locatie Amsterdam

* SIMS-Sales Basis
17 juni - locatie Tilburg

* SIMAR-Design Gevorderd
23 juni - locatie Amsterdam

* BSV-Design Basis
1 juli - locatie Amsterdam

* SIMS-Sales Basis
1 juli - locatie Tilburg

* Managementinformatie
8 juli - locatie Tilburg
 
Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail op secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Voorgaande nieuwsbrieven:

Klik HIER voor het archief van de nieuwsbrieven.


De nieuwsbrief doorsturen:

Kent u een collega die deze Simar nieuwsbrief niet ontvangt? Stuur deze nieuwsbrief dan door via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.

Aanmelden voor de volgende nieuwsbrief kan natuurlijk ook. Stuur een e-mail naar secretariaat@simar.nl en u ontvangt in het vervolg de nieuwsbrieven.


Afmelden nieuwsbrief:

Indien u deze nieuwsbrief ten onrechte ontvangt, of niet langer wenst te ontvangen, meldt u zich dan af via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.


Antwoord "Test uw kennis"

 
Het juiste antwoord is: C – Afbeelding uit scherm ‘Mutatie verslag bestanden’

Dit is een nieuwe functie die onlangs is toegevoegd aan de Business en Enterprise edities van KIMS en SIMS. Met behulp van dit scherm krijgt u een duidelijk beeld van alle mutaties die hebben plaatsgevonden in de huidige versie van een bestand ten opzichte van de voorgaande versies. U ziet bijvoorbeeld welke artikelen nieuw zijn toegevoegd, welke zijn vervallen en welke prijswijzigingen zijn doorgevoerd.

Deze functie is uitsluitend mogelijk voor keuken-, apparatuur-, badmeubel- en tegelbestanden.
Simar Groep
Tel. +31 (0) 20 480 82 82 | fax. +31 (0) 20 480 82 84 | e-mail: info@simar.nl | http://www.simar.nl/
Vestiging Amsterdam | Jarmuiden 67 | 1046 AE AMSTERDAM | Nederland
Vestiging Tilburg | Aphroditestraat 39-41 | 5047 TW TILBURG | Nederland
Vestiging Gentbrugge | Korte magerstraat 5 | 9050 GENT (Gentbrugge) |  België