Nieuwsbrief
  Mei 2015
SIMAR automatisering; veranderingen in de markt?

Uit gesprekken met onze relaties blijkt dat velen druk zijn en dat er voldoende werk is. We schreven hier ook over in de vorige nieuwsbrief. We horen ook zorgen dat dit wellicht weer verandert als na 1 juli het BTW-tarief op montage weer teruggaat naar 21% en de rustigere zomerperiode aanbreekt.
Maar de tekenen zijn goed en ook de economen zien een steeds krachtiger herstel in Europa na een uitstekend voorjaar. We hebben goede hoop dat de drukte zal aanhouden en hoewel het nog vroeg is: we rekenen op een goed jaar.
Bij de afdeling bestanden zien we dat de meeste fabrikanten hun vernieuwingen inmiddels hebben doorgevoerd en zodoende de drukte afneemt. Er is ook weer gelegenheid om samen met de fabrikanten naar verbeteringen te zoeken in aanbod artikelgegevens maar ook naar verdere optimalisatie van processen.
Er staat weer het nodige te gebeuren!

Veel leesplezier!
 

Tips en Trucs administratief: zoeken in de offerte
 
Als u in het Keukenoffertescherm of het Sanitairoffertescherm staat dan kan het in een uitgebreide offerte soms lastig zijn om een specifiek artikel te vinden.
Als u Ctrl indrukt en tegelijkertijd de F toets (Ctrl-F) dan krijg u een zoekvenster rechtsboven te zien.
Toetst u bijvoorbeeld "kraan" in, dan worden alle regels waar het woord "kraan" in zit geel gekleurd.



Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
 

Tips en Trucs KOMAS: invullen datum
 
Iedere transactie in een boekhouding heeft een datum. De datum van bijvoorbeeld de factuur of bankafschrift is gelijk aan de transactiedatum en bepaalt in KOMAS de periode waarin de transactie wordt geboekt. Omdat de datum veelvuldig moet worden ingevoerd kan KOMAS u een handje helpen.

U hoeft geen punten, spaties etc. te typen tussen de dag, maand en jaar. Als de periode (maand) van de transactie gelijk is aan de huidige periode, dan is het invullen van de dag voldoende.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
 

Tips en Trucs SIMAR-Design: De standaard stijl als favoriet opslaan
 
U kent het wel, de bekende lijst van onderdelen in SIMAR-Design FX die de uitvoering van de keuken bepalen. Model, greep, korpuskleur, enz. Weet u dat een gekozen uitvoering ook als favoriet kan worden opgeslagen?

Handig wanneer deze uitvoering regelmatig wordt gekozen, omdat deze bijvoorbeeld in de showroom ten toon staat gesteld. Klik dan op de knop 'Als favoriet opslaan' en geef de favoriet een naam.
Opmerking: Alleen met de filtering 'Toon alle mogelijke instellingen' is als favoriet opslaan beschikbaar. U kunt voor deze filtering kiezen, onderaan het venster.

 
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be). 
 

Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen

Het winnende ontwerp van deze maand is van:

Mevr. Cindy Manders Grando Keukens en Bad te Hoogvliet

 
 
We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?
Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !

Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.
 

Kent u deze functie al? Kleurige klanten
 
Een groot deel van uw succes wordt bepaald hoe u communiceert met uw klant.
Niet iedere klant is hetzelfde en met de één heeft u sneller een klik dan met de andere .
In de marketing wordt de communicatiestijl van een gesprekspartner wel aangeduid met kleuren, zodat u snel kunt zien wat voor deze klant een plezierige en effectieve communicatiewijze is. Sinds enige tijd ondersteunen we ook dit gebruik van kleuren.



Men onderscheidt dan vier hoofdlijnen van communicatiestijlen.
Rood: 'Direct en daadkrachtig' (Gebruik de tijd efficiënt en kom direct ter zake)
Blauw: 'Correct en precies' (Besteed aandacht aan feiten/details en houdt u aan het onderwerp)
Geel: 'Enthousiast en optimistisch' (Leg eerst persoonlijk contact en vraag om mening)
Groen: 'Stabiel en ondersteunend' (Luister goed, laat dat ook merken en wees geduldig)

Zie voor een kort overzichtsartikel over deze kleurcoderingen:
http://www.verkopersonline.nl/index.php?id=4&item_id=4434

Nu kunt u bij de n.a.w. gegevens klikken op het klantnummer en in het vervolgscherm een kleur toewijzen aan deze klant.
Voor meer informatie kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
 

Tips en trucs algemeen: Uitbreidingen automatische berichtendienst
 
We schreven al eerder over deze functie die beschikbaar is in de Business en Enterprise editie van onze software (zie Nieuwsbrief februari 2015): de faciliteit die automatisch berichten of e-mails verzendt als bepaalde gebeurtenissen ('events') optreden in het systeem.
We merken dat steeds meer bedrijven deze mogelijkheden gebruiken en waarderen, waardoor ook de vraag naar nieuwe events toeneemt.
 
Ook de laatste maanden zijn er weer diverse bijgekomen en de teller staat momenteel op 42 (!) verschillende gebeurtenissen die u kunt gebruiken om een bericht aan te koppelen.
Om die reden is ook het zoekscherm overzichtelijker gemaakt en ziet u direct aan welke events u al een bericht hebt gekoppeld.
 
 

Achter de schermen:
 
Er is weer heel veel gebeurd, waaronder een aantal belangrijke technische vernieuwingen.
 
Voor velen relevant: het downloaden van bestanden is met de nieuwste technieken herschreven, zodat we ten volle gebruik kunnen maken van de beschikbare internetverbinding en multi-kernprocessoren. Belangrijk is wat u daarvan merkt: nog snellere downloads en het mislukken van het ophalen van hele grote bestanden zal nu ook tot het verleden behoren. (Deze verbetering is beschikbaar via het laatste servicepack).
 
Een andere ontwikkeling is om e-mailen vanuit onze eigen software/server te ondersteunen, in plaats van e-mailen via het mailprogramma op de desktop (Outlook bijvoorbeeld). Dit is vooral interessant voor Outlookgebruikers die last hebben van het 'winmail.dat' probleem. Deze nieuwe software is momenteel bij enkele klanten in test.
 
Tenslotte ondersteunen we nu de Galvano-App op de tablet computer. Wie deze 'App' van Galvano gebruikt kan nu met de tablet door de showroom lopen en een virtueel 'mandje' vullen met artikelen via deze App. In de GOOP/SIMS-offerte kan vervolgens met één eenvoudige handeling de inhoud van het mandje overgenomen worden in de offerte.
 
 
 
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
 

Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:

Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.

Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl

Laatste nieuws:
 
MijnMontage.info
Het is nog niet helemaal af, maar we gaan toch binnenkort starten met een eerste praktijktest van deze nieuwe oplossing. Wat is het: met MijnMontage kunt u montage-orders met alle bijbehorende informatie klaarzetten voor een monteur die de informatie kan bekijken op een tablet, smartphone (of PC). Zo heeft de monteur altijd de juiste en actuele gegevens beschikbaar voor elke montage- of serviceklus. In een volgende Nieuwsbrief zullen we hier uitgebreid aandacht aan geven.

Versnelling downloaden
Als u het laatste ServicePack inleest dan zult u bij een eerstvolgende download van bestanden zien dat het een stuk sneller gaat. Het downloadproces is herschreven en daarmee sneller en robuuster gemaakt. Probeer het zelf!

 

Der Kreisdag
Maandag 11 mei a.s. zijn we weer aanwezig op de jaarlijkse Der Kreis dag die ook dit jaar weer in Urk gehouden zal worden. U kunt ons vinden in stand 10 op het Leveranciersplein.
 
 


Test uw kennis
 
In deze rubriek laten wij een klein gedeelte van één van onze schermen zien.
Aan u dan de vraag om het juiste scherm te kiezen uit vier mogelijke oplossingen. Hiermee test u en/of verbreedt u uw kennis over de functionaliteit van de software.
De vraag voor deze editie: uit welk programmaonderdeel komt dit plaatje:
 

Dit is een gedeelte uit: 

A – Scherm ‘Query’
B – Scherm ‘Order voortgang’
C – Scherm ‘ Artikelen uit showroom halen’
D – Scherm ‘Afleveren artikelen’
De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie


TIP  TIP  TIP  TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo'n tip waarvan u denkt: "dat is handig", laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl


Nieuwe bestanden:

Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

- Jetstone België (admin)
 

- Beko Nederland (admin & grafisch)

 
Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *

Ga vanuit de Simar Client naar ''Systeemprogramma''s''-> ''Inlezen Bestanden''-> klik op de grote knop ''Voortgang''.

*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma 'Inlezen Bestanden' van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:

U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
- telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500

U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.

- e-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be
Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.


Cursussen:

Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.

Klik HIER om naar de speciale Simar website te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.

Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.


Speciale cursussen:

Naast de reguliere trainingen geeft Simar tevens trainingen voor specifieke software- toepassingen. Zo hebben wij onder andere de volgende specifieke cursussen op de agenda staan:


* KIMS Combi dag 1 van 2
7 mei - locatie Gentbrugge (Franstalig)

* SIMAR-Design Gevorderd
11 mei - locatie Tilburg

* KIMS Combi dag 1 van 2
12 mei - locatie Tilburg

* SIMS-Sales
12 mei - locatie Gentbrugge

* KIMS Combi dag 1 van 2
18 mei - locatie Tilburg

* KIMS Combi dag 1 van 2
19 mei - locatie Gentbrugge

* KIMS Combi dag 1 van 2
19 mei - locatie Tilburg

* KIMS Combi dag 2 van 2
21 mei - locatie Gentbrugge (Franstalig)

* KIMS Combi dag 2 van 2
26 mei - locatie Tilburg

* SIMAR-Design
26 mei - locatie Amsterdam

* KIMS Combi dag 2 van 2
1 juni - locatie Tilburg

* KIMS Combi dag 2 van 2
2 juni - locatie Gentbrugge

* KIMS Combi dag 2 van 2
2 juni - locatie Tilburg

* SIMAR-Design
4 juni - locatie Gentbrugge
 
Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail op secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Voorgaande nieuwsbrieven:

Klik HIER voor het archief van de nieuwsbrieven.


De nieuwsbrief doorsturen:

Kent u een collega die deze Simar nieuwsbrief niet ontvangt? Stuur deze nieuwsbrief dan door via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.

Aanmelden voor de volgende nieuwsbrief kan natuurlijk ook. Stuur een e-mail naar secretariaat@simar.nl en u ontvangt in het vervolg de nieuwsbrieven.


Afmelden nieuwsbrief:

Indien u deze nieuwsbrief ten onrechte ontvangt, of niet langer wenst te ontvangen, meldt u zich dan af via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.


Antwoord "Test uw kennis"
 

 
Het juiste antwoord is:
 
C –Scherm ‘ Artikelen uit showroom halen’
Orders die het kenmerk “Showroom” hebben, worden apart genoteerd in de database en tellen bijv. niet mee met de omzet. Mocht u een artikel uit de showroomopstelling willen verkopen dan kunt u het programma- onderdeel ‘Artikel uit de showroom halen’ gebruiken. Die registreert keurig dat het gekozen artikel niet meer geboekt staat bij de showroomorder maar nu opgenomen is als artikel bij een consumentenorder.
Simar Groep
Tel. +31 (0) 20 480 82 82 | fax. +31 (0) 20 480 82 84 | e-mail: info@simar.nl | http://www.simar.nl/
Vestiging Amsterdam | Jarmuiden 67 | 1046 AE AMSTERDAM | Nederland
Vestiging Tilburg | Aphroditestraat 39-41 | 5047 TW TILBURG | Nederland
Vestiging Gentbrugge | Korte magerstraat 5 | 9050 GENT (Gentbrugge) |  België