Nieuwsbrief
  September 2015
SIMAR Automatisering; …en we zijn weer begonnen

De scholen zijn weer begonnen. Een kreet die we veel zien. Het is ook wel een soort startsein voor het opstarten van de activiteiten na de vakantie. De meesten zijn weer terug van, naar we hopen, een heerlijke vakantie met de nodige ontspanning en tijd voor gezin en vrienden. We maken ons op voor de laatste maanden met tal van activiteiten. Op beurzengebied is er weer van alles te beleven en velen zullen een eindsprint maken om hopelijk het jaar goed af te sluiten. Ook wij zijn begonnen aan een eindsprint: in de zomermaanden is er hard gewerkt aan nieuwe producten en updates van bestaande software. Zo kunt u de nieuwe “MijnMontage-App" verwachten en is er onder de motorkap van het Design gedeelte het nodige aangepast. Ook in KIMS-Sales zijn weer mooie dingen gemaakt. We zijn gestart met de uitrol van systemen voor een grote groep nieuwe klanten en hebben uitbreiding gezocht (en gevonden) op het personele vlak. Kortom volop in beweging!
 
Veel leesplezier!
 

Tips en Trucs administratief: kleuren communicatiestijlen
 
Iedere klant heeft een eigen communicatiestijl en om succesvol te zijn in de advisering en verkoop van keukens, badkamers, tegels en haarden is het daarom van belang dat u snel door hebt met welk type klant u te maken hebt, om in te spelen op de denkwijze van de klant en om sneller aansluiting te krijgen en een meer succesvol verkoopgesprek te hebben.

Binnen de 'sales-wetenschappers' kent men voor klanten globaal vier verschillende communicatiestijlen, die aangeduid worden met behulp van de kleuren rood (direct en daadkrachtig), blauw (correct en precies), geel (enthousiast en optimistisch) en groen (stabiel en ondersteunend). Deze kleuren kunt u het beste zó benaderen:

Bij rood komt u direct ter zake.
Bij blauw let u aandachtig op details en feiten.
Bij geel focust u op het persoonlijke contact en vraagt u regelmatig om advies.
Bij groen bent u geduldig en laat u merken dat u goed heeft geluisterd door het geven van feedback.


Voor het vastleggen van deze kleurcodes hebben we een oplossing in onze marketing tool bij uitstek: de module Klantcontact. Hier kunt u iedere klant eenvoudig voorzien van de juiste kleur zodat u en uw collega’s de klant op de beste manier kunnen benaderen. Een compleet artikel over deze kleurcodes vindt u op

www.verkopersonline.nl/artikel/4434/kleur-bekennen-in-het-verkoopgesprek.html

Kijk voor meer informatie of een kort introductiefilmpje over de module Klantcontact op

www.simar.nl/klantcontact

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
 

Tips en Trucs KOMAS: Correctie journaalpost of inkoopfactuur
 
Het is nu wel heel gemakkelijk een journaalpost of inkoopfactuur te corrigeren. Er is de knop Correctie toegevoegd in het programma Boekingen onder Informatie op scherm. Om een regel te corrigeren moet u de regel selecteren en vervolgens de knop Correctie selecteren. Het programma Boekingen wordt gestart en afhankelijk van de soort journaalpost wordt de correctie gemaakt in het originele dagboek of in het memoriaal.
 


Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
 

Tips en Trucs SIMAR-Design: “Snelle toegang” deel 2
 
Heeft u al kennis gemaakt met de werkblak 'Snelle toegang' in SIMAR-Design FX?
Deze is gevuld met veelgebruikte opdrachten, maar kan worden uitgebreid waardoor nog minder muisklikken nodig zijn om tot een ontwerp te komen.

In deel 1 is het beheer van de standaardopdrachten aan bod gekomen. Nu behandelen we het beheer van uw eigen veelgebruikte opdrachten binnen SIMAR-Design FX.

Plaats één van uw meest gebruikte opdrachten in de werkblak 'Snelle toegang' door met de rechter muisknop het icoon aan te klikken. Vervolgens klikt u op Toevoegen aan werkblak 'Snelle toegang'. Zie dat het icoon aan de werkbalk wordt toegevoegd. Voortaan kunt u direct gebruik maken van deze opdracht. Eerst het juiste tabblad kiezen is hierbij overbodig geworden.



Opmerking: Met een rechter muisklik haalt u opdrachten weer uit de werkbalk 'Snelle toegang'.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be). 
 

Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen

Het winnende ontwerp van deze maand is van:

Hans Snel firma Voortman keukens Bunnik

 
 
We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?
Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !

Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.
 

Kent u deze functie al? Abonnementen- en werkbonnensoftware
 
Biedt u uw klanten een onderhoudscontract aan voor bijv. centrale verwarming of airco installaties, of biedt u een reparatieservice bij technische problemen? Informeer dan naar ons nieuwe softwarepakket dat speciaal voor deze functies is ontworpen.

Met functies als:
  • Verschillende abonnementsvormen, betaalafspraken en eigen risico
  • Vastleggen van de te onderhouden apparatuur per woning
  • Onderhoudshistorie van de apparatuur
  • Automatische afspraakplanning, rekening houdend met voorkeuren van klanten
  • Communiceren van de afspraken via e-mail
  • Onderhoudsschema's en checklisten voor onderhoudsactiviteiten
  • Werkbonnenregistratie

Voor meer informatie: 020-4808282, contactpersoon is Rick Verhoeff
 

Tips en trucs algemeen: DIMS filters
 
Het documentarchiveersysteem DIMS heeft een automaat om documenten te kunnen herkennen, bijv. aan de bestandsnaam of aan de combinatie van afzender en subject bij een mail. Staat het referentienummer in het subject dan kan zelfs dit herkend worden en kan het document automatisch in de juiste klantenmap worden opgeborgen.
Nieuw is dat het DIMS filter nu ook IN PDF-documenten kan kijken, althans in PDF-documenten die vanuit een computerprogramma zijn gemaakt (dus niet in gescande PDF-documenten). In een flink aantal gevallen kunnen filters worden gedefinieerd die een PDF-document automatisch kunnen herkennen en daarmee automatisch kunnen opbergen in de juiste klantenmap en documentsoort.

Zie DIMS | Instellingen | Importfilters.
 
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).

Achter de schermen:
 
Er is, naast vakantie vieren, ook veel gebeurd op onze ontwikkelafdeling in de afgelopen zomermaanden. Onze nieuwe app 'MijnMontage' (alle informatie voor de monteur op een tablet-computer) is verder uitgebreid. Zo kan een monteur bij opleveren nu direct een opmerking toevoegen, foto's maken en automatisch opsturen naar het dossier, en zelfs een nieuwe servicemelding aanmaken. Ook het maken van servicefoto's komt binnenkort in deze app en daarmee ook in de normale service-module.
Inkoopfacturen blijven ons ook bezig houden. We werken aan een structuur om in DIMS inkoopfacturen te kunnen scannen of archiveren (als ze via mail binnenkomen), en ze vervolgens zo gemakkelijk mogelijk aan de boekingen in KOMAS te koppelen.
Verder merken we dat de automatische berichtendienst steeds meer gebruikt wordt. Zowel voor interne berichten als voor het verzenden van e-mails aan klanten. Het aantal events is steeds verder uitgebreid (we zitten nu op 43) en zeer binnenkort wordt het zelfs mogelijk om eigen events te definiëren.
Tenslotte een veel gevraagde wens: de uitstelberichten van wijzigen afleverweek zijn sinds kort ook via e-mail te verzenden.
 
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
 

Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:

Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.

Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl

Laatste nieuws:
 
Terug van vakantie
Terwijl vrijwel iedereen heeft genoten van een welverdiende vakantie heeft Simar automatisering niet stil gezeten. Integendeel zelfs, wij mogen een grote groep nieuwe gebruikers van onze software verwelkomen die in de achterliggende periode onze software geïnstalleerd hebben gekregen. En niet zonder reden, want alle software en internetdiensten van Simar zijn vanuit de praktijk in uw eigen branche ontstaan en zijn uitgegroeid tot het meest krachtige en complete pakket voor professionals in de keuken-, sanitair-, tegel- en sfeerverwarmingsbranche in Nederland en België. Wij heten u graag van harte welkom en hopen dat deze nieuwsbrief een welkome bron van aanvullende informatie voor u zal zijn.

Positief nieuws
Uit de eerste raming van de economische groei blijkt dat de Nederlandse economie in het tweede kwartaal met 1,6% is gegroeid ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder.
Ook het consumentenvertrouwen laat nog steeds een stabiele groei zien. Deze indicator is in augustus met 2 punten gegroeid en komt uit op 6.
Het CPB verwacht in de Concept-MEV dat de economische groei door zal zetten in 2016.
Op de woningmarkt is er ook positief nieuws. Met de verkoop van gemiddeld 2.500 nieuwbouwwoningen per maand zijn we weer terug op het niveau van voor de crisis.
Bron; woonkennis
 
 


Test uw kennis
 
In deze rubriek laten wij een klein gedeelte van één van onze schermen zien. Aan u de vraag om uit vier mogelijke schermen het juiste scherm te kiezen. Hiermee kunt u uw kennis t.a.v. de functionaliteit van de software testen dan wel verbreden.
De vraag voor deze editie: uit welk programmaonderdeel komt dit plaatje:
 
 

Dit is een icoontje voor: 

A -Invoer aanvullende naamgegevens
B -Invoer klantmemo
C -Invoer servicememo
D -Invoer afwijkend e-mailadres t.b.v. facturen
De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie


TIP  TIP  TIP  TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo'n tip waarvan u denkt: "dat is handig", laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl


Nieuwe bestanden:

Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

- Miele promotoren BE (admin)
- Miele promotoren BE (grafisch)
 
 
Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *

Ga vanuit de Simar Client naar ''Systeemprogramma''s''-> ''Inlezen Bestanden''-> klik op de grote knop ''Voortgang''.

*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma 'Inlezen Bestanden' van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:

U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
- telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.

- e-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be

Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.

Cursussen:

Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.

Klik HIER om naar de speciale Simar website te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.

Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.


Speciale cursussen:

Naast de reguliere trainingen geeft Simar tevens trainingen voor specifieke software- toepassingen. Zo hebben wij onder andere de volgende specifieke cursussen op de agenda staan:


* KIMS Combi dag 1 van 2
7 september - locatie Tilburg

* SIMAR-Design
14 september - locatie Amsterdam

* KIMS Combi dag 2 van 2
21 september - locatie Tilburg
 
Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail op secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Voorgaande nieuwsbrieven:

Klik HIER voor het archief van de nieuwsbrieven.


De nieuwsbrief doorsturen:

Kent u een collega die deze Simar nieuwsbrief niet ontvangt? Stuur deze nieuwsbrief dan door via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.

Aanmelden voor de volgende nieuwsbrief kan natuurlijk ook. Stuur een e-mail naar secretariaat@simar.nl en u ontvangt in het vervolg de nieuwsbrieven.


Afmelden nieuwsbrief:

Indien u deze nieuwsbrief ten onrechte ontvangt, of niet langer wenst te ontvangen, meldt u zich dan af via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.


Antwoord "Test uw kennis"
 

 
Het juiste antwoord is:
 
Het juiste antwoord is: D -Icoontje voor invoer afwijkend e-mailadres t.b.v. facturen
 
Dit icoontje is sinds enkele maanden toegevoegd aan alle versies van KIMS, SIMS, GOOP en BSV-Sales om een afwijkend e-mail adres in te voeren dat gebruikt kan worden voor het versturen van een factuur. U treft het direct naast het veld bij de NAW-gegevens waar u het e-mail adres van de klant kunt invoeren.
Indien u vragen heeft over deze functie kunt u contact opnemen met onze helpdesk.
Simar Groep
Tel. +31 (0) 20 480 82 82 | e-mail: info@simar.nl | http://www.simar.nl/
Vestiging Amsterdam | Jarmuiden 67 | 1046 AE AMSTERDAM | Nederland
Vestiging Tilburg | Aphroditestraat 39-41 | 5047 TW TILBURG | Nederland
Vestiging Gentbrugge | Korte Magerstraat 5 | 9050 GENT (Gentbrugge) |  België