Nieuwsbrief
  Oktober 2015
SIMAR Automatisering; beurzen

September is dé maand van de huisshows en menigeen is weer richting Duitsland gereden om te bezien wat er allemaal nieuw is, elkaar weer eens te ontmoeten en contacten aan te halen. Er was best weer wat te ontdekken: nieuwe kleuren, nieuwe modellen, meer techniek, etc. Ook wij hebben veel nieuws te melden; o.a. een nieuwe provider voor SMS berichten, de MijnMontage App en tal van kleine aanpassingen. Ook op het vlak van bestanden is er weer een hoop te doen en zijn we vol in de race om alle catalogi 2016 weer op tijd klaar te krijgen.
 
Wij hopen dat u weer de nodige inspiratie heeft opgedaan op de beurzen en dat onderstaande tips u wederom mogen helpen in uw dagelijkse werk.

Veel leesplezier!
 

Tips en Trucs administratief: Tekstverwerker en aapjescodes
 
Uw Simar software kan méér dan u denkt!
De Simar Tekstverwerker is een bijzonder krachtig programma dat met name wordt gebruikt voor het maken van o.a. voorbladen, aanbetalingsfacturen, slotgroeten en servicebrieven.

Uniek voor dit programma is het gebruik van zogenaamde “aapjescodes”, waarmee gegevens uit de referentie kunnen worden weergegeven in het document. Dit kan bijvoorbeeld het referentienummer zijn (@00) of de naam van de adviseur (@03). Maar óók het nog te betalen bedrag op basis van facturen (@614) of de status van de referentie (Offerte/Order/Factuur) kan worden weergegeven (@637).

U treft een overzicht van de beschikbare @-codes in de tekstverwerker onder de menu optie Invoegen>> Aapje code. In dit scherm kunt u een geselecteerde @-code ook testen op een "Test Referentie," maar ook zoeken op omschrijving (linksboven).

Maar er is méér…. De Simar tekstverwerker heeft naast de @-codes een groot aantal speciale functies zoals het kunnen werken met condities (een stukje tekst afdrukken indien de referentie aan bepaalde criteria voldoet), rekenen met datumvelden (bijvoorbeeld: offerte geldig tot voluit geschreven datum) en teksten im- en exporteren.

U treft al deze speciale functies in de handleiding “Tekstverwerker: speciale functies” die te vinden is in de Simar Client. Klik in de menubalk op Help >> Handleidingen F10.
Wij wensen u veel gebruiksplezier!

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
 

Nieuw Nieuw Nieuw MijnMontage
 
Met de MijnMontage App heeft de monteur het complete dossier van de klant automatisch direct onder handbereik. Geen uitgebreide afdrukken meer nodig en zelfs installatietekeningen bij de apparatuur zijn direct beschikbaar. Maar ook communicatie terug naar de zaak, zoals servicemelding, foto's maken en oplevering melden. En uiteraard de complete planning bij de hand. Dat zijn enkele van de belangrijkste mogelijkheden van de nieuwe MijnMontage-app. Geef de App aan de man/vrouw die gaat inmeten, de montage gaat doen of een service gaat afhandelen. Alle planning en gegevens op zijn/haar tablet of smartphone beschikbaar. En altijd actueel. Verandert er iets in het dossier van de klant dan is het direct beschikbaar in de App voor de monteur. De eerste gebruikers zijn erg enthousiast. Misschien ook iets voor u ?
 
Om optimaal te kunnen werken met de App is het noodzakelijk dat u over de modulen Agenda en Montage beschikt. Voor servicegevallen is de module Service noodzakelijk.



We zullen binnenkort uitgebreide documentatie rondsturen. Wilt u op voorhand al meer weten: bel met +31 20 4808282, en vraag naar Jan Enthoven of Rick Verhoeff.

 
Tips en Trucs SIMAR-Design: How to…
 
We bemerken dat veel gebruikers van het SIMAR-Design 3D programma niet op de hoogte zijn van het bestaan van de speciale handleidingen de z.g. How to… beschrijvingen. Hierin wordt een bepaald onderwerp uitgelegd, iets wat misschien niet vaak voorkomt, maar toch heel bepalend kan zijn in het ontwerp. Als voorbeeld: hoe maak ik een daklicht in het plafond van de keuken. Lijkt zo simpel ( en dat is het eigenlijk ook wel) als je maar weet hoe het moet. Hiervoor zijn de How to… documenten gemaakt. We willen u er toch nog een keer op wijzen dat deze How to… documenten u snel en helder uitleg geven over een bepaalde techniek of speciale bewerking. Bekijk ze eens en wellicht ontdekt u weer wat nieuws. De documenten zijn te vinden in het Help Center (in het Design programma klikken op icoon Help Center)

Momenteel hebben we de volgende How to… documenten;



PS; heeft u een onderwerp waarvan u graag een uitleg in de vorm van een How to… wilt hebben; mail het ons. Misschien kunnen we zo het aantal How to…. onderwerpen uitbreiden. We houden ons aanbevolen!

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be). 
 

Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen

Het winnende ontwerp van deze maand is van:

Mevr. Til van Gurp firma De Drie Kronen te Boekel

 
 
We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?
Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !

Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.
 

Kent u deze functie al? Nieuwe SMS-provider , Spryng.nl

 
 
Vanuit onze SIMS/KIMS/GOOP pakketten kunt u direct een SMS verzenden.


Hiertoe kunt u veelgebruikte standaard SMS-jes definiëren waarin u de bekende @-codes kunt gebruiken om ordergebonden informatie in te voegen. Consumenten waarderen het zeer als ze via een SMS bericht op de hoogte worden gesteld van de voortgang. Maak er gebruik van!

Voor het verzenden van SMS-jes hebt u een SMS-provider nodig waar u de SMS-berichten inkoopt. Tot nu toe ondersteunden wij de SMS-provider 'messagebird' en daar is nu de SMS-provider Spryng bijgekomen.
Spryng is in diverse Europese landen actief en heeft een uitgebreide klantenkring en scherpe tarieven. U kunt derhalve kiezen waar u de SMS-berichten inkoopt.
En om het extra aantrekkelijk te maken hebben we een mooie aanbieding gekregen van Spryng;

Aanbieding:
Spryng biedt alle Simar klanten een gereduceerde prijs van € 0,06 per SMS credit.
Tevens mogen de Simarklanten kosteloos testen met het versturen van de SMS-berichten. U krijgt na aanmelding 30 credits om zelf te ervaren dat SMS'en een geweldige mogelijkheid biedt om uw klanten te informeren.

Wilt u er gebruik van maken; download het laatste ServicePack, ga naar menukeuze Algemeen | SMS versturen | Bestand | Instelling en selecteer de SMS-provider Spryng.nl. Klik op de link voor de website en voer de Registratie uit. Geef bij de gebruikersnaam op: Simar-<bedrijfsnaam> (als voorbeeld Simar-Keukencentrum xyz) dan wordt het speciale tarief en de testmogelijkheid direct geactiveerd. Meer informatie over Spryng <klik> hier.


Tips en trucs algemeen: Nieuw: foto's in de servicemodule!
 
Gebruikers van de servicemodule kunnen vanaf begin oktober een handige nieuwe functie gebruiken: het koppelen van foto's aan servicemeldingen. Aan elke melding kunnen verschillende foto's worden gekoppeld. Dat kan gebeuren via de 'MijnMontage'-app, maar ook in de servicemodule zelf. Bij het invoeren van een nieuwe melding kunt u via 'drag en drop' de foto's vanuit een windows map direct op de servicemelding slepen. In "verwerken service" en "voortgang service" werkt het via een menukeuze: bewerken, afbeelding toevoegen.
Bij het verwerken van service kunt u aangeven welke foto's aan de leverancier meegestuurd worden. Deze wordt dan automatisch met de e-mail meegestuurd.



Met de afbeeldingen van service kunt u gemakkelijk en precies vastleggen wat er aan de hand is en dit communiceren naar de leverancier. Ook kunt u na het oplossen van de servicemelding het eindresultaat weer fotograferen.
Over de techniek en de instellingen is het nodige te melden. Dat voert te ver voor deze nieuwsbrief. U vindt deze informatie door het downloaden van de handleiding.

Alle functionaliteiten en documentatie komt beschikbaar in het servicepack van woensdag 7 oktober.
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:

Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.

Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl

Laatste nieuws:
 
Waardering voor onze helpdesk
uit zich niet alleen in woorden, zoals begin september bleek, maar ook in daden!
Een zeer tevreden Simar gebruiker (die wij niet zullen noemen maar toch zeer erkentelijk) zijn, stuurde spontaan heerlijke stroopwafels en een mooie kaart t.a.v. onze helpdesk als blijk van waardering voor hun hulp en uitleg. Wij hebben dit erg op prijs gesteld!

Kalender
Misschien nog wat vroeg, want niemand denkt nu al aan de Kerst, maar ook dit jaar zullen we weer de bekende Simar-kalender aanbieden. Binnenkort ontvangt u een mail waarmee u kunt aangeven of u een kalender op prijs stelt
 
 


Test uw kennis
 
In deze rubriek laten wij een klein gedeelte van één van onze schermen zien. Aan u de vraag om uit vier mogelijke schermen het juiste scherm te kiezen. Hiermee kunt u uw kennis t.a.v. de functionaliteit van de software testen dan wel verbreden.
De vraag voor deze editie: uit welk programmaonderdeel komt dit plaatje:
 
 

Dit is een afbeelding uit: 

A Ordervoortgang regels
B Artikelscherm
C Adressen en algemene gegevens
D Het memo scherm
De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie


TIP  TIP  TIP  TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo'n tip waarvan u denkt: "dat is handig", laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl


Nieuwe bestanden:

Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

Geen nieuwe bestanden toegevoegd
 
 
Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *

Ga vanuit de Simar Client naar ''Systeemprogramma''s''-> ''Inlezen Bestanden''-> klik op de grote knop ''Voortgang''.

*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma 'Inlezen Bestanden' van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:

U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
- telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.

- e-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be

Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.

Cursussen:

Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.

Klik HIER om naar de speciale Simar website te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.

Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.


Speciale cursussen:

Naast de reguliere trainingen geeft Simar tevens trainingen voor specifieke software- toepassingen. Zo hebben wij onder andere de volgende specifieke cursussen op de agenda staan:


* KIMS Combi dag 1 van 2
19 oktober- locatie Tilburg

* SIMAR-Design
29 oktober - locatie Gentbrugge

* KIMS Combi dag 2 van 2
2 november- locatie Tilburg

* KIMS-Sales
9 november - locatie Tilburg

* KIMS Combi dag 1 van 2
9 november - locatie Amsterdam

* SIMAR-Design Gevorderd
12 november - locatie Gentbrugge

* SIMAR-Design
16 november - locatie Amsterdam

* SIMAR-Design Gevorderd
16 november - locatie Amsterdam

* KIMS Combi dag 1 van 2
17 november - locatie Gentbrugge

* KIMS Combi dag 2 van 2
23 november - locatie Amsterdam
 
Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail op secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Voorgaande nieuwsbrieven:

Klik HIER voor het archief van de nieuwsbrieven.


De nieuwsbrief doorsturen:

Kent u een collega die deze Simar nieuwsbrief niet ontvangt? Stuur deze nieuwsbrief dan door via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.

Aanmelden voor de volgende nieuwsbrief kan natuurlijk ook. Stuur een e-mail naar secretariaat@simar.nl en u ontvangt in het vervolg de nieuwsbrieven.


Afmelden nieuwsbrief:

Indien u deze nieuwsbrief ten onrechte ontvangt, of niet langer wenst te ontvangen, meldt u zich dan af via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.


Antwoord "Test uw kennis"
 

 
Het juiste antwoord is:
 
B Afbeelding uit artikelscherm
 
U vindt dit icoontje in het artikelscherm. Als u op een artikelregel staat in de offerte en daar op F5 drukt, opent dat een nieuw scherm met zeer handige linkjes, waaronder een link naar de website van de fabrikant.
Simar Groep
Tel. +31 (0) 20 480 82 82 | e-mail: info@simar.nl | http://www.simar.nl/
Vestiging Amsterdam | Jarmuiden 67 | 1046 AE AMSTERDAM | Nederland
Vestiging Tilburg | Aphroditestraat 39-41 | 5047 TW TILBURG | Nederland
Vestiging Gentbrugge | Korte Magerstraat 5 | 9050 GENT (Gentbrugge) |  België