Nieuwsbrief
  Februari 2016
SIMAR Automatisering

De tweede maand van het jaar is begonnen. De natuur doet wat ‘ie wil en verrast ons bijna wekelijks met het weer. Hopelijk heeft de klant uw bedrijf weer weten te vinden, met of zonder behulp van strooizout. Het is een drukte van belang; veel nieuwe klanten, uitbreidingen van licenties, nieuwe versie van de software, bestanden allemaal weer up to date brengen met de gegevens van 2016, etc.

Nieuwe klanten geeft extra drukte op de helpdesk, maar met de komst van nieuwe medewerkers vangen we dit weer op.

Op beursgebied staan er weer een paar op de agenda. Hierover later meer. Ondertussen blijven wij doorontwikkelen en zullen wij u bij elke noviteit bijpraten.

Heeft u een idee voor verbetering van (uw) software, of heeft u tips en trucs voor in deze nieuwsbrief? Schroom dan niet om ons te mailen of te bellen.

Voor nu veel leesplezier!
 

Tips en Trucs administratief: markeren van artikelregels in offertes
 
In de gemiddelde offerte of order staan vele artikelregels. Als u een artikel gaat aanpassen dan is het erg handig als u deze regel kunt markeren zodat u snel kunt terugzien welke regel(s) u heeft aangepast. Dit is niet alleen handig voor u zelf maar ook voor uw klant. Want gemarkeerde regels worden op de offerte of order anders geprint bijv. in kleur of cursief. Dit kunt u zelf instellen in het preferentiescherm.
Hoe werkt het; ga op de regel staan die u aangepast heeft, klik met de rechtermuis en selecteer de optie “Regel markeren”
 

U kunt ook de functietoets F8 gebruiken.
In de kantlijn ziet u dat het vakje met volgnummer blauw wordt ten teken dat deze regel gemarkeerd is.
Afhankelijk van de instellingen zie het er op de afdruk zo uit:
Duidelijk voor de klant en voor u. Als u het orderarchief gebruikt wordt daar elke afdruk in opgeslagen en kunt u snel door de eerdere afdrukken bladeren en direct zien welke artikelen gemarkeerd zijn geweest.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
 

Tips en Trucs KOMAS: BTW aangifte
 
Als u de BTW aangifte van Komas gebruikt zijn de rekeningen Te betalen BTW, Te vorderen BTW en de aangifte rekeningen na alle aangiftes (inclusief eventuele suppleties) eind 2015 gelijk. Het saldo van de groep BTW bestaat dan alleen uit de aangiftes van het jaar 2015 die u nog niet heeft betaald.

U kunt het beginsaldo in 2016 van deze BTW rekeningen tegen elkaar wegboeken. Dit doet u in de optie Boekingen onder Financiële programma’s, gebruik het dagboek Beginbalans met een datum 01-01-2016.
Uw saldibalans ziet er na de journaalpost ongeveer zo uit:

 
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
 
Tips en Trucs Simar Design: aanpassing aan een artikel doorgeven
 
Hoewel wij uiteraard grote zorg besteden aan de kwaliteit van onze tekenbestanden kan het in de praktijk toch vóórkomen dat een bepaald element een fout bevat of anderszins niet helemaal correct getekend is.
Via een menu optie in SIMAR-Design FX kunt u snel en eenvoudig een probleem of onjuistheid in de data van SIMAR-Design FX aan onze tekenafdeling melden.


In het Tabblad Start in de groep Speciaal vindt u de knop “Artkelaanpassing” .
Selecteer een of enkele artikelen in de tekening en druk op de knop. U krijgt een hulpscherm waar u een opmerking kunt plaatsen over het artikel. Geef uw naam en uw bedrijfsnaam in en druk op de knop Verzenden per e-mail. De melding met printscreen wordt dan als een geheel verstuurd naar de helpdesk. Meer informatie kunt u terugvinden in het HelpCenter bij de How to… documenten.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be). 
 

Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen

Het winnende ontwerp van deze maand is van:

mevrouw Melissa De Groote van de firma Keukens bvba Robbelin te Zedelgem

 
Eervolle vermelding:
- de heer Rick Martens van de firma Martens Keukens & Haarden te Uitgeest
 
Klik hier om alle prijswinnaars en eervolle vermeldingen te bekijken.
 
We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?

Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !

Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.
 

Kent u deze functie al: agenda op uw mobiele telefoon
 
Een wens van velen is nu beschikbaar in de Business- en Enterprise-editie van de Simar agenda: uw agenda op uw mobiele telefoon.
 

 
De agenda op uw mobiel werkt via een communicatie-website van ons, zodat u op uw telefoon over 'live' gegevens beschikt die tot op de seconde actueel zijn met de Simar agenda op het bedrijf. Maar uw eigen server hoeft niet aan het openbare internet gekoppeld te worden, zodat geen veranderingen aan de beveiliging nodig zijn. Hierdoor is het in gebruik nemen van de mobiele agenda heel eenvoudig.
 
Met de agenda kunt u uw afspraken inzien, met dezelfde kleurcoderingen als u op de zaak gewend bent, maar ook verwijderen en wijzigen en nieuwe afspraken invoeren. Afhankelijk van instellingen van uw rechten kunt u ook de agenda van collega's raadplegen en bewerken.
 
We hebben een document van 9 pagina's (met veel plaatjes) dat u kunt downloaden. Hier leest u hoe het systeem werkt en hoe u het kunt activeren. Het gebruik van de agenda wijst zich vanzelf, maar ook daarover leest u diverse tips. Het beste nieuws: binnen de Business- en Enterprise-editie van onze software is dit een gratis aanvulling op onze agenda module !
 
Download hier het document met uitleg over het in gebruik nemen. (Installeer altijd eerst een actueel service pack van onze software).

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.


Achter de schermen: software ontwikkelingen
 
Veel aandacht de afgelopen weken voor onze nieuwe mobiele toepassingen. De agenda op de mobiele telefoon is breed uitgetest en diverse aanvullingen zijn er nog gemaakt. Ook MijnMontage wordt steeds meer gebruikt en daar is de optie van 'formulieren' (zelf te definiëren formulieren die door de monteur via de app kunnen worden ingevuld) toegevoegd.
 
Ook op het gebied van onze desktop software is uiteraard weer het nodige gebeurd. De Simar-mail oplossing (mail verzenden vanuit de Simar server, voorkomt o.a. " Winmail.dat"  problemen) ondersteunt nu ook BCC mails, en de verzendlijst voor interne berichten is overzichtelijker gemaakt bij grote aantallen gebruikers. De lay-out van het inkoopoverzicht van een order is verbeterd, en in de agenda zijn ook diverse verbeteringen aangebracht, zoals een filter in de planningslijst (met onthoud-functie), aparte vermelding van aanmaakdatum en laatste wijzigdatum van een afspraak en verbeterde vensterposities bij het werken met twee beeldschermen.
 
Alle genoemde functies vindt u in het actuele service-pack.
 
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:

Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.

Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl

Laatste nieuws:
 
Veranderende werkwijzen
Wij merken dat er bij vele ondernemers een verlangen is om méér efficiënt te werken en daar kan de software van Simar u uitstekend bij helpen. Vaak geeft een upgrade naar een versie met meer management functies al een groot aantal standaard en eigen te definiëren overzichten naast veel meer gebruiksgemak. Daarnaast genieten ook onze digitaliseringssystemen DIMS en DIMS-Lite momenteel veel belangstelling, waarbij het direct kunnen beschikken over alle documenten een bijzonder groot pluspunt is. Onze afdeling verkoop adviseert u graag welke mogelijkheden er zijn.

Simar groeit!
Het zijn drukke tijden bij de Simar Groep. Méér en méér ondernemers schaffen onze software aan voor het maken van de fraaiste keukenpresentaties, de meest transparante offertes en orderbevestigingen en de meest overzichtelijke back-office en administratieve functies. Daarbij valt het ons op dat zowel bestaande ondernemers overstappen van concurrerende pakketten als ook nieuwe ondernemers starten met onze software. Hierdoor is het momenteel drukker dan normaal bij onze helpdesk en hebben wij onlangs een aantal nieuwe medewerkers aangetrokken. Het kan dus zijn dat u niet wordt geholpen door uw bekende contactpersonen bij Simar, maar door een nieuwe medewerker. Ook voor het uitleveren van nieuwe pakketten hebben wij momenteel een iets langere levertijd dan normaal omdat het drukker is met cursussen en implementatie van nieuw aangeschafte software, Houdt hier rekening mee indien u software wilt aanschaffen.

Beurs Tegelhandel Julius van der Werf
 
 
'De wind in de zeilen' in Nieuwegein

Vakbeurs Julius van der Werf
Onder het motto 'De wind in de zeilen' organiseert tegelgroothandel Julius van der Werf van 13 tot en met 15 maart 2016 haar Vakbeurs in de Beursfabriek in Nieuwegein. Wij zijn daar ook aanwezig dus als u in de gelegenheid bent kom dan even bij ons langs. We laten u alle recente ontwikkelingen zien op het gebied van verwerking van tegels in onze software.

Test uw kennis
 
In deze rubriek laten wij een klein gedeelte van één van onze schermen zien. Aan u de vraag om uit vier mogelijke schermen het juiste scherm te kiezen. Hiermee kunt u uw kennis t.a.v. de functionaliteit van de software testen dan wel verbreden.
De vraag voor deze editie: uit welk programmaonderdeel komt dit plaatje:
 
 

Dit is een afbeelding uit: 

A – Scherm DIMS/DIMS Lite
B – Scherm Ordervoortgang
C – Scherm Bewaken Binnenkomst
D – Scherm Business-Trends

De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie


TIP  TIP  TIP  TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo'n tip waarvan u denkt: "dat is handig", laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl


Nieuwe bestanden:

Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

 
- Wave Belgie (admin)
- Wave Belgie (grafisch)


- Schroder S140 (admin)
- Schroder S140 (grafisch)



- Zeyko (admin)
- Zeyko (grafisch)
 
 
Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *

Ga vanuit de Simar Client naar ''Systeemprogramma''s''-> ''Inlezen Bestanden''-> klik op de grote knop ''Voortgang''.

*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma 'Inlezen Bestanden' van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:

U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
- telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.

- e-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be

Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.

Cursussen:

Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.

Klik HIER om naar de speciale Simar website te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.

Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.


Speciale cursussen:

Naast de reguliere trainingen geeft Simar tevens trainingen voor specifieke software- toepassingen. Zo hebben wij onder andere de volgende specifieke cursussen op de agenda staan:


* SIMAR-Design Gevorderd
22 februari - locatie Tilburg

* SIMS Sales
29 februari- locatie Amsterdam

* SIMAR-Design
29 februari- locatie Tilburg

* Management Informatie
4 maart- locatie Amsterdam

* KIMS Combi dag 1 van 2
7 maart- locatie Amsterdam

* KIMS Sales
8 maart- locatie Tilburg

* SIMAR-Design
14 maart- locatie Amsterdam

* KIMS Combi dag 1 van 2
15 maart- locatie Tilburg

* KIMS Combi dag 2 van 2
21 maart- locatie Amsterdam

* SIMAR-Design BSV
22 maart - locatie Tilburg

* KIMS Combi dag 2 van 2
29 maart- locatie Tilburg
 
Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail op secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Voorgaande nieuwsbrieven:

Klik HIER voor het archief van de nieuwsbrieven.


De nieuwsbrief doorsturen:

Kent u een collega die deze Simar nieuwsbrief niet ontvangt? Stuur deze nieuwsbrief dan door via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.

Aanmelden voor de volgende nieuwsbrief kan natuurlijk ook. Stuur een e-mail naar secretariaat@simar.nl en u ontvangt in het vervolg de nieuwsbrieven.


Afmelden nieuwsbrief:

Indien u deze nieuwsbrief ten onrechte ontvangt, of niet langer wenst te ontvangen, meldt u zich dan af via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.


Antwoord "Test uw kennis"
 

 
Het juiste antwoord is:
 
A – Scherm DIMS/DIMS Lite
 
Er is momenteel grote belangstelling voor de digitaliseringspakketten DIMS en DIMS-Lite. Dit door het grote gemak waarmee de elektronische ordermap alle relevante documenten bij een order eenvoudig kan opslaan en/of weergeven. Een handige eigenschap is dat DIMS en DIMS-Lite door middel van één muisklik automatisch de juiste elektronische ordermap kan openen op een tweede scherm zodra een referentie wordt geopend in KIMS, SIMS of BSV-Sales. Hierdoor wordt een belangrijke stap genomen in het streven naar efficiënter werken.
 
DIMS en DIMS-Lite zijn extra aan te schaffen modules en werken uitsluitend in combinatie met onze Business- en Enterprise-edities van onze administratieve software.
Simar Groep
Tel. +31 (0) 20 480 82 82 | e-mail: info@simar.nl | http://www.simar.nl/
Vestiging Amsterdam | Jarmuiden 67 | 1046 AE AMSTERDAM | Nederland
Vestiging Tilburg | Aphroditestraat 39-41 | 5047 TW TILBURG | Nederland
Vestiging Gentbrugge | Korte Magerstraat 5 | 9050 GENT (Gentbrugge) |  België