Nieuwsbrief
  Maart 2016
SIMAR Automatisering

En we zitten alweer in maart. De maand waarin de lente officieel begint en de klok een uurtje vooruit wordt gezet. De dagen worden langer en lichter en mensen trekken er wat meer op uit. Leuk weetje: Het woord “Lente” zou komen van het Proto-Germaanse “langa-tina”, wat ook wel “lange dagen” betekent.

Het aantal bestanden dat wij onderhouden is in de loop van vorig jaar flink gegroeid. Om deze groei aan te kunnen is ook onze bestandenafdeling uitgebreid met een nieuwe medewerker, zodat we alle nieuwe bestanden, wijzigingen en updates op tijd kunnen blijven doorvoeren.

Fijne Lente!
 

Tips en Trucs administratief: artikelinformatie opzoeken
 
Gegevens over een artikel opzoeken lijkt lastig maar daar hebben we een mooie oplossing voor. U hoeft niet een nep offerte te maken om daar een artikel in op te zoeken nee, u gebruikt de functie “Artikel opzoeken” uit het menu Algemeen.
 

In het menu gaat u naar de keuze 'Algemeen' en daar vindt u de optie 'Artikel opzoeken'. Er opent zich een nieuw schem waar, afhankelijk van de modules die u gebruikt, de nodige voorkeuren staan. Wilt u een apparaat zoeken selecteer dan het Bestandstype Apparatuur, geef eventueel een merk op en begin met invoeren van een artikelcode. U zult zien dat er reeds een lijstje met artikelen verschijnt. Naarmate u meer invult wordt het keuzelijstje korter.

Rood gekleurde artikelen zijn reeds vervallen. Zwart gekleurde artikelen zijn actueel en groen gekleurde artikelen zijn uw voorkeursartikelen.
Klik op een artikel en u ziet de basisinformatie als prijs en als het een voorraadartikel betreft de actuele voorraad. Klik op de link voor meer informatie over dit artikel.
 

Tip: u kunt het artikel zoekscherm automatisch laten opstarten. Het icoon om het zoekprogramma te activeren bevindt zich dan rechtsonder in de Windows-taakbalk.
Dat gebeurt ook na het afsluiten: het programma blijft direct beschikbaar via dit zoek-icoon in de windows-taakbalk.
 

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
 

Tips en Trucs Simar Design: zelf een afbeelding opslaan
 
In Design heeft u vele mogelijkheden om een tekening als afbeelding op te slaan. Standaard worden er een of enkele tekeningen in jpg-formaat opgeslagen bij afsluiten van het ontwerp en bewaard bij het dossier van de klant. Maar u kunt ook ad-hoc even een afbeelding bewaren om aan de klant door te sturen of in een print of website te gebruiken. Zorg dat u alles perfect heeft staan op uw beeldscherm, gebruik de rechtermuis en selecteer de optie Scherm opslaan of afdrukken. U krijgt nog de vraag in welk formaat u het plaatje wilt bewaren en klaar. Als u kiest voor afdrukken dan volgt de keuze voor de printer en direct wordt de afbeelding geprint.
 


Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be). 
 

Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen

Het winnende ontwerp van deze maand is van:

mevrouw Yasemin Alemdar, Keuken en Badkamerstudio Wehl te Wehl

 
 
Klik hier om alle prijswinnaars en eervolle vermeldingen te bekijken.
 
We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?

Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !

Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.
 

Kent u deze functie al: Het afdruk-archief
 
Via de keuze Instellingen | Preferenties | Orderarchieffunctie komt u in het instelscherm waarin u alle instellingen kunt maken van het automatische orderarchief. In het orderarchief wordt automatisch een PDF-versie bewaard van elke (ingestelde) afdruk die u maakt.
Dat is handig om nog eens te kunnen terugkijken hoe de vorige offerte eruitzag.
Hier is het scherm, en enkele tips daarbij:
 

Kies een map op het netwerk waar alle werkplekken toegang toe hebben. Zorg voor voldoende ruimte, want grote aantallen PDF's nemen wel wat ruimte in beslag.
U kunt het archief automatisch na een jaar laten opruimen. Maar als u voldoende schijfruimte hebt kunt u het opruimen ook op 'nooit' zetten.

Bij de documenten kunt u bij offertes/orders de optie 'inclusief afbeeldingen' best uit zetten. Dat scheelt veel ruimte en de PDF-kopie van de afdruk blijft voor uzelf net zo informatief.
Andere documenten waarvan u automatische kopieŽn kunt bewaren zijn teksten, facturen, service documenten, afleverbonnen en de diverse bestellingen.

Het resultaat van het archief is terug te vinden in het scherm Orderinformatie, onder het tabblad Documenten.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.


Achter de schermen:
 
De mobiele agenda kreeg nog enkele kleine verbeteringen, zoals het meenemen van de voorgrondkleur van de afspraken, en de vermelding van telefoonnummers van de consument bij order-gekoppelde afspraken (waarbij die nummers ook direct aanklikbaar zijn om te kiezen).
Ook de 'app' voor monteurs kreeg diverse uitbreidingen en verbeteringen, zoals een zoekfunctie in de lijst, meer informatie over de klant vermeld en grotere order afbeeldingen.

Bij gebruik van Simar-Mail is nu ook de 'BCC:' functie ondersteund en via een speciale instelling (preferenties, uitgebreid) is het nu mogelijk om toch een afdruk te maken van een afdrukvoorbeeld van een factuur (met in grote letters 'CONCEPT' erop, en nog geen factuurnummer).
Alle genoemde functies zijn aanwezig in het actuele service-pack.
 
Alle genoemde functies vindt u in het actuele service-pack.
 
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:

Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.

Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl

Laatste nieuws:
 
KeukenenBadTechniek
Onder de titel 'Optimale communicatie voor monteurs' staat in het maartnummer van KBT een uitgebreid interview over de mogelijkheden en ideeŽn van de nieuwe 'app' voor monteurs: 'MijnMontage'. Een PDFversie van dit artikel kunt u hier lezen:
http://simar.nl/pages/ArtikelKBTfebr2016.pdf

Beurs Julius van der Werf
Inmiddels is de beurs, georganiseerd door Julius van der Werf, weer teneinde. Een succesvolle beurs waar we ten einde veel klanten hebben gesproken en weer helemaal bijgepraat zijn op het vakgebied tegels.



Test uw kennis
 
In deze rubriek laten wij een klein gedeelte van ťťn van onze schermen zien. Aan u de vraag om uit vier mogelijke schermen het juiste scherm te kiezen. Hiermee kunt u uw kennis t.a.v. de functionaliteit van de software testen dan wel verbreden.
De vraag voor deze editie: uit welk programmaonderdeel komt dit plaatje:
 
 

Dit is een afbeelding uit: 

A – Scherm KIMS offerte veld “Kenmerk”
B – Scherm Klantcontact Fase
C – Scherm Balie verkoop
D – Scherm Abonnementen Klantsoort


De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor ťťn winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie


TIP  TIP  TIP  TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo'n tip waarvan u denkt: "dat is handig", laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl


Nieuwe bestanden:

Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

 
 
- Bora apparatuur (admin)
- Bora apparatuur (grafisch)
 
Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *

Ga vanuit de Simar Client naar ''Systeemprogramma''s''-> ''Inlezen Bestanden''-> klik op de grote knop ''Voortgang''.

*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma 'Inlezen Bestanden' van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:

U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
- telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.

- e-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be

Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.

Cursussen:

Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.

Klik HIER om naar de speciale Simar website te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.

Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.


Speciale cursussen:

Naast de reguliere trainingen geeft Simar tevens trainingen voor specifieke software- toepassingen. Zo hebben wij onder andere de volgende specifieke cursussen op de agenda staan:


* KIMS Combi dag 1 van 2
22 maart - locatie Tilburg

* KIMS Combi dag 2 van 2
29 maart - locatie Tilburg

* SIMAR-Design
31 maart - locatie Gentbrugge

* KIMS Combi dag 1 van 2
4 april - locatie Amsterdam

* SIMS-Sales
4 april - locatie Tilburg

* KIMS Combi dag 1 van 2
11 april - locatie Tilburg

* SIMAR-Design Gevorderd
14 april - locatie Gentbrugge

* KIMS Combi dag 2 van 2
18 april - locatie Amsterdam

* SIMAR-Design BSV
19 april - locatie Amsterdam

* SIMAR-Design
19 april - locatie Tilburg

* KIMS Combi dag 2 van 2
25 april - locatie Tilburg

* Applicatiebeheer
29 april - locatie Amsterdam
 
Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail op secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Voorgaande nieuwsbrieven:

Klik HIER voor het archief van de nieuwsbrieven.


De nieuwsbrief doorsturen:

Kent u een collega die deze Simar nieuwsbrief niet ontvangt? Stuur deze nieuwsbrief dan door via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.

Aanmelden voor de volgende nieuwsbrief kan natuurlijk ook. Stuur een e-mail naar secretariaat@simar.nl en u ontvangt in het vervolg de nieuwsbrieven.


Afmelden nieuwsbrief:

Indien u deze nieuwsbrief ten onrechte ontvangt, of niet langer wenst te ontvangen, meldt u zich dan af via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.


Antwoord "Test uw kennis"
 

 
Het juiste antwoord is:
 
B – Scherm Klantcontact Fase
 
Bij elke klant kunt u de Fase waarin de klant zich in uw systeem bevindt vastleggen. Enkele mogelijke “fases” worden reeds voor u ingesteld maar u kunt ook aanvullend eigen fases bedenken. Natuurlijk kunt u de klanten selecteren op basis van hun fase en zo snel een overzicht krijgen van bijv. alle klanten die een Brochure hebben ontvangen om die op te volgen.


Simar Groep
Tel. +31 (0) 20 480 82 82 | e-mail: info@simar.nl | http://www.simar.nl/
Vestiging Amsterdam | Jarmuiden 67 | 1046 AE AMSTERDAM | Nederland
Vestiging Tilburg | Aphroditestraat 39-41 | 5047 TW TILBURG | Nederland
Vestiging Gentbrugge | Korte Magerstraat 5 | 9050 GENT (Gentbrugge) |  BelgiŽ