Productmanager Boekhoudsoftware/ Support-medewerker



De functie

Hebt u ervaring met de bedrijfsadministratie of juist als consultant in boekhoudsoftware? Dan zoeken wij u! Bent u onze productmanager voor de door ons gevoerde bedrijfsadministratiesoftware, die daarnaast ook onze klanten wil ondersteunen.

De organisatie

Simar automatisering heeft zich gespecialiseerd in software voor de interieurbranche. Met name voor de keuken- en sanitair-vakhandel hebben wij een breed aanbod aan ERP-software voor zowel administratie als voor financiën. Naast deze software leveren wij ondersteunende diensten zoals het maken van catalogi, tekensoftware en apps voor op uw telefoon. Wij leveren onze producten vooral aan bedrijven in Nederland en België. Wilt u meer weten over onze organisatie ga dan naar www.simar.nl

Wat gaat u doen?

  • U wordt producteigenaar van de door ons gevoerde boekhoudsoftware.
  • Sturing geven aan alle ontwikkelingen in de financiële modules van onze ERP-software.
  • Ondersteuning aan onze klanten in het gebruik van deze financiële software.
  • Implementeren van onze software bij nieuwe gebruikers. (Op afstand en locatie)
  • Consultancy bij bedrijven met financiële vraagstukken.
  • Training geven aan onze klanten op boekhoudkundig gebied.
  • Daarnaast geeft u tweedelijns support in de vorm van helpdeskondersteuning, dit betreft vragen op het gebied van onze financiële, voorraad en projectadministratie.

De focus zal voornamelijk liggen op onze financiële software.

Hoe u dat doet?

Vanuit ons goed bereikbare kantoor in Amsterdam, of bij de klant. In overleg is thuis werken mogelijk. U behandelt vragen van onze klanten over onze financiële software en de koppeling daarvan met ons ERP-systeem. Dit kunnen vraagstukken zijn over bijvoorbeeld boekingen, facturatie of instellingen van onze software in zowel kleine dan wel grotere complexe bedrijfsprocessen.

Ons ERP-systeem kan ook koppelen met externe boekhoudprogramma’s o.a: Exact online, Twinfield en i-Muis. Ook hierover kunt u vragen verwachten. U staat in nauw contact met de klant en u gaat proberen een goede werkrelatie op te bouwen met vaste contactpersonen. Dit maakt het werk zeer persoonlijk, u wordt vertrouwd door de klant en kijkt mee in de financiële huishouding van kleine en grote ondernemingen.

Als Productmanager werkt u tevens samen met onze programmeurs aan het ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten. U houdt controle over de goede uitrol van deze ontwikkelingen. Daarnaast bent u betrokken bij het geven van demo’s aan potentiële klanten, voorheen op locatie bij de klant, door corona nu veel op afstand.

Ons supportteam bestaat uit 11 collega’s waarvan er 2 in België werkzaam zijn. U zult gaan werken vanuit ons kantoor in het westelijk havengebied in Amsterdam.

Wie bent u?

Als Productmanager / Support-medewerker is communicatie heel belangrijk. U kunt dus goed luisteren en daarmee het probleem of vraag van de klant boven tafel krijgen. Daarnaast kunt u ook overtuigend zijn. Waarom? Omdat er voor bedrijven altijd iets verandert als ze met nieuwe software gaan werken. Dat heeft impact op hun werkprocessen. Daarin begeleidt u ze en geeft tegelijkertijd ook duidelijk richting en sturing.

Op uw CV staat:

  • Een afgeronde hbo-studie
  • Boekhoudkundige ervaring (min. PD, MBA)
  • Ervaring met het inrichten en beheren van financiële software is een pré
  • Goede beheersing van het Nederlands
  • U bent bij voorkeur fulltime beschikbaar, 32 uur is bespreekbaar.

Wat krijgt u ervoor terug?

Een zelfstandige, boeiende functie in onze organisatie. We zijn groot in een nichemarkt waarin we jarenlange, hechte relaties met onze klanten hebben opgebouwd met onze eigen ontwikkelde software. Dat maakt ons trots op wat we doen. U werkt is zeer divers door contact met zowel grote als kleine ondernemingen.

Verder bieden we:

  • Een salaris overeenkomstig functie-inschaling en ervaring
  • Secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals 25 vakantiedagen (bij FT),
  • reiskostenvergoeding, pensioenregeling en een eindejaar bonus
  • Een uitgebreid inwerktraject
  • Mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling
  • Tijd voor ontspanning tijdens de lunch in de vorm van biljart, air hockey, darten, voetbalbak en tafeltennis. Loopt u liever een rondje buiten in de lunch? Alles kan!
  • Sociale activiteiten waaronder bedrijfsuitjes en regelmatig een gezamenlijke lunch (na Corona)
  • Prima bereikbaarheid met openbaar vervoer of auto (eigen parkeerplaats).

Meer informatie of direct solliciteren?

Spreekt de functie u aan? Ziet u kansen en mogelijkheden? Dan nodigen wij u van harte uit te solliciteren. Wilt u eerst meer informatie over de vacature, neem dan contact op met Bram Borgers via 020-480 82 82 / vacature@simar.nl