Simar automatisering

Het is alweer een tijdje geleden dat u onze laatste versie van de nieuwsbrief heeft ontvangen, dus hoogste tijd dat wij weer eens iets van ons laten horen.

Wat was het toch een prachtige zomer waar, zo leek het, geen einde aan zou komen. Maar wat gaat de tijd toch snel. Van een kortstondige herfst gaan we langzaam naar de winter.

De decembermaand staat weer voor de deur. Een periode waarin mensen weer gaan nadenken over de inrichting van hun huis. Misschien een nieuwe keuken, of is de badkamer niet eens aan vernieuwing toe. Kortom hopelijk ook voor uw business weer een periode van gezellige drukte.

En met het gebruik van onze Simar software gaan wij er vanuit dat u uw klant hierin optimaal kunt bedienen.

Maar er zijn zoveel meer mogelijkheden binnen onze software. Dus ook in deze nieuwsbrief vindt u weer allerhande informatie over het gebruik van onze software en verschillende Tips en trucs.

Mocht u toch nog vragen hebben aarzel dan niet en neem contact op met één van onze helpdeskmedewerkers, wij zijn u graag van dienst!

Met vriendelijke groet,

Directie en medewerkers van Simar


Tips en Trucs administratief: Productbladen bij apparatuur

Fabrikanten hebben soms een productblad beschikbaar per apparaat waarin de specificatie van het product met foto en maattekening beschikbaar wordt gemaakt. In samenwerking met AEP zijn deze productbladen bij vele producten beschikbaar binnen het Atag, Etna en Pelgrim productassortiment. U kunt deze productbladen snel tonen door bij de productspecificatie op de link Infoblad (pdf) te klikken.

Plaatje_Atag

(dit scherm opent u door op F5 te drukken als u op de artikelregel staat in de offerte)

Het productblad wordt getoond en u kunt deze opslaan of direct printen om mee te geven aan de klant.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Tips en Trucs Design:

Help Center, hulp in Design is altijd beschikbaar…

Of u nu net gaat starten met uw eerste ontwerp of u werkt al jaren in SIMAR-Design FX, iedereen kan in het Help Center zijn aanvullende informatie terugvinden.

De startende SIMAR-Design FX gebruiker heeft veel baat bij de handleiding ‘Getting started’.

De meer ervaren SIMAR-Design FX gebruiker wordt weer enthousiast van de vele ‘How to … handleidingen’ waarin allerlei handelingen duidelijk en uitgebreid in woord en beeld zijn uitgelegd.

Neem als voorbeeld ‘Nis voor inbouwapparaat aanpassen’ of ‘Tekenen van een schuin plafond met dakraam’ als kleine greep uit deze handleidingen.

Maar vergeet ook niet de rubriek FAQ. De helpdesk post hier regelmatig de meest gestelde vragen op de helpdesk met vraag en antwoord. Neem als voorbeeld ‘Ik mis opties bij automatisch plaatsen.’ of ‘Hoe selecteer ik meerdere artikelen tegelijk?’. Allemaal vragen waar iedere gebruiker wel eens mee te maken krijgt.

Helpcentericon

Open het Help Center via het tabblad Start in de groep Speciaal.

2018-11-26_9-41-40

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Tips en Trucs KOMAS: PDF-documenten koppelen aan inkoopfacturen

Veel leveranciers versturen de facturen per mail, deze binnenkomende facturen worden dan als PDF bijgesloten. Heeft u de module Dims of Dims Lite, dan is het mogelijk de bijlage te koppelen en op te slaan tijdens het inboeken van de factuur. In Dims ziet u de verwerkte inkoopfactuur in het dossier van de klant en in KOMAS in de optie Facturen en Boekingen. Op deze manier is het nummeren en archiveren van de binnenkomende factuur verleden tijd. U koppelt een PDF document door op de knop ‘PDF’ te drukken, rechtsonder.

Komasscherm

Indien u de functie ‘Inkoopfacturen’ in KIMS/SIMS gebruikt is daar soortgelijke functionaliteit beschikbaar, via de menu keuze Bestand | Toevoegen PDF document, of via ‘drag en drop’.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Kent u deze functie al: standaard slotgroet

In het laatste scherm van de offerte of order kunt u een slotgroet kiezen, die onderaan de offerte of order wordt afgedrukt.

2018-11-26_9-45-18

Deze slotgroet kunt u zelf invoeren, maar u kunt ook een aantal standaard slotgroeten definiëren in de tekstverwerker.

• De tekstnaam van een slotgroet moet in de tekstverwerker beginnen met SG.
• U mag in een slotgroet geen afbeeldingen en tabellen gebruiken.

Nieuw is dat u nu één van de standaard slotgroeten kunt kiezen als automatisch gekozen slotgroet voor nieuwe offertes. U kunt dan niet meer vergeten een slotgroet te kiezen.

Dit is instelbaar in Instellingen | Preferenties | Diverse. Kies de groep Offerte/Order, tabblad Uitgebreid, en zoek naar het zoekwoord ‘slotgroet’.

U hebt daar de volgende keuzes:

2018-11-26_9-48-23

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Ondersteuning Windows Vista stop

Onze nieuwe ontwikkelingen in KIMS- en SIMS-Sales (zoals elektronisch bestellen keukenmeubelen, elektronisch voorraad opvragen) maken gebruik van nieuwe technieken (Microsoft .NET 4.7) die niet door Windows Vista worden ondersteund. Dergelijke programma-onderdelen zult u vanaf heden niet meer kunnen gebruiken op een Windows Vista machine.

Windows Vista is geleverd tot 2009 en een dergelijke PC is dus nu tenminste 9 jaar oud. Microsoft ondersteunt Vista niet meer en er komen sinds dit jaar ook geen veiligheidsupdates meer voor uit. Mocht u nog een Windows Vista machine gebruiken, dan raden we aan die te vervangen door een nieuwe machine met Windows 10 (en als u deze ook voor SIMAR-Design gebruikt: met een goede grafische kaart erin.)

Wie een oudere Windows 7 computer gebruikt kan bij de nieuwe programma-onderdelen een melding krijgen dat het Microsoft .NET 4.7 framework moet worden geïnstalleerd. Dit moet u (laten) installeren. Daarvoor zijn systeembeheerdersrechten noodzakelijk.

Overleg zonodig met uw systeembeheerder om op voorhand te controleren of het Microsoft .NET 4.7 framework geïnstalleerd staat.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen

Het winnende ontwerp van deze maand is van:

De heer Geerco Hakkenberg van Keukencentrum Tieleman b.v. te Middelharnis

2018_11_Geerco_Hakkenberg_Tielemankeukens

Eervolle vermelding:

– de heer Jeremy Chéron van de firma Grando Keukens & Bad te Zaandam
– de heer Michel de Ridder van de firma Grando Keukens & Bad te Middelburg

Klik hier om alle prijswinnaars en eervolle vermeldingen te bekijken.

We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?

Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.

De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.

Champagneglazen

Proost !

Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.


Achter de schermen:

Momenteel wordt hard gewerkt aan de afronding van de nieuwe SIMAR-Design versie 6, die vanaf volgend jaar geleidelijk aan beschikbaar zal komen.

Ook de servicemodule is geheel herzien en nu in een nieuwe versie in test. Ook de documentatie hiervan is gereed.

Dan is er hard gewerkt om naast 6% btw-tarief ook het nieuwe 9% btw-tarief te ondersteunen in de Montagemodule. Mocht u het 6% ( of straks het 9%) btw-tarief gebruiken in de Montage module dan kunt u het actuele service pack downloaden en contact opnemen met onze helpdesk voor documentatie hierover.

Voor het sanitairmerk Revital leveren we nu ondersteuning voor het inlezen van de conditiefiles, zodat in één handeling zowel verkoopprijzen als -assortiment, alsmede de inkoopprijzen goed staan.

logo-revital-bathroom-comfort

Tenslotte heeft de Simar updater een nieuwe instelling, waarbij de updater standaard UIT staat op alle werkplekken, en gericht op bepaalde werkplekken aangezet kan worden (tot nu toe was dit andersom, hetgeen bij grotere systemen lastig was).

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Nieuwe gezicht bij de bestandenafdeling:

We willen u meedelen dat onze datamanager Mathieu Zwaan op 1 december ons na 16 trouwe dienstjaren bij Simar, helaas gaat verlaten.

We vinden het erg jammer dat Mathieu ons verlaat, maar zijn blij u te kunnen melden dat wij inmiddels ook een vervanger voor hem hebben gevonden. Onze nieuwe datamanager heet Ilse Koene en ze is inmiddels druk bezig met het zich eigen maken van haar functie.

Wij wensen zowel Ilse als Mathieu veel succes in de nieuwe functie!


Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:

Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.

Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl

Nieuwsbrief

November 2018

Laatste nieuws:

Vergunningverlening woningbouw mei 2018
Het aantal woningen waarvoor vergunningen zijn verleend komt in mei 2018 uit op 4.246 Dat is een stijging van 238 vergunningen ten opzichte van april 2018. Echter is er een daling ten opzichte van mei 2017 toen het aantal verleende vergunningen nog op 5.163 uit kwam, hetgeen neerkomt op een daling van maar liefst 17,7%. De vergunningverlening kan van maand tot maand nogal fluctueren. Wat zal de ontwikkeling zijn ?
(cijfers van het CBS na bewerking door BouwKennis)

Einde jaar in zicht
Zo tegen het einde van het jaar zullen velen geïnteresseerd zijn in “de cijfers”. Wat is er in het afgelopen jaar omgezet; hoe hebben we het gedaan t.o.v. het jaar 2017. Om deze cijfers te weten te komen, kunt u meerdere opties in onze software gebruiken. De Query is daar zeker één van, en ook de losse overzichten die u vanuit het managementmenu direct kunt aanroepen staan tot uw beschikking. Maar nog gemakkelijker is gebruik te maken van de Business-Trendsoptie. U vindt deze terug in het KIMS-menu, tabje Managementfuncties | Business-Trends.

Kalender 2019
Traditiegetrouw verzorgen wij ook dit jaar weer een jaarkalender. Een handig formaat met zichtbaar 3 maanden met weeknummering. Heeft u zich nog niet aangemeld voor een exemplaar? Mail dan naar info@simar.nl en we sturen u deze nog in de maand december toe. (Zo lang de voorraad strekt!)

2018-11-26_10-03-54


Test uw kennis

In deze rubriek laten wij een klein gedeelte van één van onze schermen zien. Aan u de vraag om uit vier mogelijke schermen het juiste scherm te kiezen. Hiermee kunt u uw kennis t.a.v. de functionaliteit van de software testen dan wel verbreden.
De vraag voor deze editie: uit welk programmaonderdeel komt dit plaatje? (Het antwoord vindt u onderaan).

test_uw_kennis

Is dit een opname uit:

A – Invoerscherm SIMAR-Design FX?
B – Invoerscherm meldingen in Service-Pro?
C – Invoerscherm Inlezen bestand vanuit tekstfile?
D – instellingenscherm SimarMail?


De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie


TIP TIP TIP TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo’n tip waarvan u denkt: “dat is handig”, laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl


Nieuwe bestanden:

Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

logo-revital-bathroom-comfort

– Revital (Admin)

Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *

Ga vanuit de Simar Client naar ”Systeemprogramma”s”-> ”Inlezen Bestanden”-> klik op de grote knop ”Voortgang”.

Voortgang-knop-standaardplaatje

*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma ‘Inlezen Bestanden’ van Simar.

Stel een vraag aan de helpdesk:

U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
– Telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.

– E-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be

Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.

Cursussen:

Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.

Klik HIER om het totale aanbod te bekijken.

Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.

Overzicht cursusaanbod:

Zo hebben wij onder andere de volgende cursussen op de agenda staan:

* SIMS-Sales
10 december – locatie Amsterdam

* SIMAR-Design
17 december – locatie Gentbrugge

* KIMS-Sales
18 december – locatie Tilburg

* SIMAR-Design
7 januari – locatie Amsterdam

* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
7 januari – locatie Tilburg

* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
14 januari – locatie Amsterdam

* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
14 januari – locatie Gent Brugge

* SIMS-Sales
15 januari – locatie Tilburg

* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
21 januari – locatie Tilburg

* SIMAR-Design
21 januari – locatie Gent Brugge

* SIMS-Sales
22 januari – locatie Amsterdam

* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
28 januari – locatie Amsterdam

* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
28 januari – locatie Gent Brugge

* SIMAR-Design
28 januari – locatie Tilburg

* SIMAR-Design gevorderde
29 januari – locatie Tilburg

* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
4 februari – locatie Tilburg

* KIMS-Sales
4 februari – locatie Amsterdam

* SIMAR-Design Presentatie
4 februari – locatie Gentbrugge

* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
18 februari – locatie Tilburg

* Applicatie
5 februari – locatie Amsterdam

* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
11 februari – locatie Amsterdam

* SIMS-Sales
11 februari – locatie Tilburg

* SIMAR-Design
11 februari – locatie Gent Brugge

* SIMAR-Design gevorderde
19 februari – locatie Gent Brugge

* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
25 februari – locatie Amsterdam

* SIMAR-Design
4 maart – locatie Amsterdam

Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail naar secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Antwoord “Test uw kennis”

test_uw_kennis

Het juiste antwoord is:

C – Invoerscherm meldingen in Service-Pro

Het is alweer enige tijd mogelijk om afbeeldingen toe te voegen aan een servicemelding. Hiermee kunt u direct een eventuele schade vastleggen bij een service melding zodat deze direct te raadplegen is wanneer dat nodig blijkt.
U hoeft slechts de afbeelding naar het rechter gedeelte van het invoerscherm van service meldingen te slepen tijdens het invoeren van een melding.

Deze functionaliteit is beschikbaar in alle versies van de module Service Pro en wordt ook ondersteund door de MijnMontage-app voor de tablet.

Indien u vragen heeft over dit scherm helpt de Simar Helpdesk u graag op weg.