Simar automatisering
Privacy. We zijn er zo op gesteld. Vooral wanneer het gaat om storende invloeden buiten onze persoonlijke vrijheid te houden. In onze samenleving zijn we toch maar wat graag op onszelf, in eigen kring en op eigen terrein. Ondertussen zetten we wel ons hele doen en laten op social media, reageren we massaal op aanbiedingen en prijsvragen waarbij we al onze gegevens invullen en weten we niet eens waar al onze informatie voor gebruikt gaat worden.
Het is aan de orde van de dag. Privacy. Hebben we het nou voldoende of niet? Daarom komt er een nieuwe wetgeving aan, de AVG. In deze nieuwsbrief meer daarover.
P.S. Heeft u nou een collega die over uw schouder zit mee te lezen? En bent u ook zo gesteld op uw privacy? Stuur dan de naam en e-mail van de betreffende collega naar info@simar.nl en wij zorgen ervoor dat hij/zij zelf een exemplaar van deze Nieuwsbrief krijgt. 😉
Met vriendelijke groet,
Directie en medewerkers van Simar
Tips en Trucs administratief:
Vaste teksten in het memoscherm
In de offerte/order bevindt zich een memoschermpje, waarin u aantekeningen kunt maken. Dit is de offerte-/ordermemo. (Er is ook een klantmemo, die aan de klant gekoppeld is).
In de offerte-/ordermemo plaatst u met een datum-tijd stempel met uw naam erbij, en met maakt u een streep, om verschillende notities te kunnen onderscheiden.
Nieuw is dat u nu aan de functietoetsen F4 tot en met F12 uw eigen teksten kunt koppelen. Dat kan handig zijn als u vaak gelijksoortige notities maakt.
U vindt dit instelscherm onder KIMS/SIMS | Instellingen | Lay-out en teksten | Standaard memoteksten. De werking van dit scherm spreekt voor zich, en u kunt aparte teksten maken voor de offerte-/ordermemo en voor de servicememo.
Standaardteksten aan e-mail
Voor diverse e-mailverzendingen kunt u standaard e-mailteksten definiëren, zoals bijvoorbeeld voor de begeleidende e-mail bij het toezenden van een offerte. Deze standaard e-mailteksten beheert u in KIMS/SIMS | Instellingen | Lay-out en teksten | Teksten voor e-mails.
Nieuw is dat u aan een standaard e-mailtekst nu ook één of meerdere documenten (afkomstig uit een directory op uw netwerk) kunt koppelen. Bij de verzending van zo’n e-mail wordt het gekoppelde document als extra bijlage meegezonden. Dit kan een handige manier zijn om uw leveringsvoorwaarden als PDF mee te zenden (of om in de actualiteit te blijven: uw privacyverklaring).
U koppelt een document aan de e-mail door deze op het vakje van de bijlages te slepen. Let op dat u alleen documenten kunt gebruiken die op het netwerk staan en voor iedereen bereikbaar zijn. (Deze instelling geldt voor álle gebruikers). Mocht slepen op uw systeem niet werken, dan kunt u het document selecteren via de knop ‘Toevoegen’.
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
Tips en Trucs Design: Heeft u de juiste Hardware?
De ontwikkelingen van onze ontwerpsoftware zijn mede afhankelijk van de ontwikkelingen in de hardware. Computers worden beter, sneller en geavanceerder en daar proberen wij met de software op in te spelen.
Het is daarom van groot belang dat uw computer voldoet aan de specificaties die wij eisen voor een goede werking van Simar-Design.
Dat houdt onder andere in dat u een zelfstandige grafische kaart dient te hebben die volledig Open-GL en Direct-X versie 11 ondersteunt. Wij willen u erop attenderen dit nog eens te controleren.
Een ander item dat wij onder de aandacht willen brengen is de versie van Windows die op uw computer is geïnstalleerd.
Er bestaat daar een onderscheid tussen de zgn. 32 bit of 64 bit versie.
De huidige Design versie 5 is de laatste versie die nog functioneert op de Microsoft Windows 32 Bit versies. Alle komende Simar-Design versies zullen alleen werken op een 64 bit systeem.
Nu zijn de meeste zakelijke computers sinds 2010 al uitgevoerd met een 64 bit besturingssysteem, maar we willen het u toch graag laten weten voor als u bijvoorbeeld een nieuwe computer aanschaft, uw huidige computer gaat aanpassen of omdat u er zeker van wilt zijn dat u de nieuwe versie en haar functies kunt gaan gebruiken als deze uitkomt.
Dus controleer uw hardware en besturingssysteem of informeer bij uw hardwareleverancier.
Wilt u of uw hardwareleverancier zich verder verdiepen in de specificaties van hardware voor gebruik met onze producten vraag dan het “Systeemeisendocument” aan (e-mail naar info@simar.nl). Wij sturen het u graag toe.
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
Kent u deze al: De AVG komt eraan !
De AVG is de Algemene Verordening Gegevensbescherming; een nieuwe wetgeving die in heel Europa gaat gelden en de rechten van de consument vastlegt en de verplichtingen van degene die persoonsgegevens vastlegt. In Nederland gaat deze 25 mei a.s. in.
Deze wet heeft behoorlijk wat gevolgen, voor u en voor ons. Zo zult u met ons een verwerkingsovereenkomst moeten aangaan, waarin o.a. vastgelegd wordt dat wij zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens die we tijdens bijv. ondersteuning aan u via de helpdesk, onder ogen zouden krijgen, maar ook dat we bij producten als MijnKeuken en MijnBadkamer uw gegevens goed zullen beheren.
In het kader van deze wet zult u de consument goed moeten informeren welke persoonsinformatie u vastlegt en met welk doel, en vooral met wie u deze gegevens deelt.
Enkele dagen geleden zonden wij al onze klanten een informatieve e-mail, met een bijlage van 8 pagina’s waarin we in meer detail uitleggen waar u zelf actie dient te ondernemen en welke acties wij uitvoeren om te zorgen dat u met onze software aan de wettelijke eisen kunt voldoen. Ook komen we binnenkort met een verwerkersovereenkomst die u met ons kunt afsluiten.
Mocht u deze e-mail nog niet ontvangen hebben, neemt u dan alstublieft even contact op met onze helpdesk, zodat we u deze kunnen nazenden. We bevelen u dit schrijven van harte aan, omdat het veel praktische informatie bevat.
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen
Het winnende ontwerp van deze maand is van:
mevrouw Monique Goossens van de firma Van Lieshout B.V. te Veghel
Eervolle vermelding:
– de heer Rick Trieling van de firma Peter Trieling Keuken Design v.o.f. te Beverwijk
– mevrouw Nadine ter Meer van de firma van Noort bv te Zuidland
Klik hier om alle prijswinnaars en eervolle vermeldingen te bekijken.
We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?
Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.
Proost !
Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.
Achter de schermen:
Deze keer waren er technische zaken te regelen: Zowel Dekker als BSH veranderden per 1 april de communicatietechniek. Hiertoe zijn aanpassingen gemaakt, zodat elektronisch bestellen bij Dekker apparatuur ook na 1 april weer werkte, en we de nieuwe stijl conditiebestanden van BSH nu ook ondersteunen.
Andere technische vernieuwingen: De nieuwe printdialoog, welke al op vele plaatsen is ingebouwd. Hierdoor kunnen we moderne printers beter aansturen en is de kwaliteit van de PDF documenten die we produceren verbeterd. Ook met DIMS Lite zijn we bezig om de ‘onder water’ techniek van de PDF viewer te actualiseren. Als het goed is merkt u er vrijwel niets van, en hopen we dat documenten die niet kunnen worden afgebeeld, tot het verleden behoren.
In de MijnMontage app vereenvoudigden we de lay-out van het scherm waarin service kan worden afgehandeld en ondersteunen we nu formulieren met voorwaardelijke vragen. Een nieuwe handleiding is beschikbaar.
Tenslotte beëindigden we de succesvolle praktijktesten van elektronisch bestellen bij een aantal keukenfabrikanten. Op geleide van deze testresultaten worden nu nog enkele verbeteringen en uitbreidingen aangebracht, waarna deze module beschikbaar zal komen. Daarover vast meer in de volgende nieuwsbrief.
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:
Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.
Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl
Nieuwsbrief
April 2018
Laatste nieuws:
Simar uit de lucht
Maandag 23 april vanaf 19:00 uur, zijn een aantal online diensten van Simar niet bereikbaar.
Door het succes van MijnMontage is het noodzakelijk dat wij deze dienst op een eigen server gaan plaatsen.
Service packs downloaden, Bestanden Inlezen, de online agenda, MijnKeuken en MijnMontage zijn niet beschikbaar deze avond.
Informeert u a.u.b. uw monteurs dat zij er deze avond niet bij kunnen.
Dinsdagmorgen, voor de eerste monteur aan het werk gaat, moet alles weer vloeiend werken.
Beursnieuws
We hebben op de beurs gestaan bij Julius van der Werf en het was een groot succes. De koppeling met JvdW werd goed ontvangen door onze klanten.
Leuk om veel van onze klanten te mogen begroeten op deze beurs en we hopen dat het bij de volgende editie net zo succesvol mag zijn.
Test uw kennis
Soms zitten handige functies enigszins verscholen in de diverse schermen van onze software. In deze rubriek tonen wij een klein gedeelte van één van onze schermen. Aan u de vraag om het juiste scherm te kiezen uit 4 mogelijke oplossingen. Hiermee test u en/of verbreedt u uw kennis over de functionaliteit van Simar.
Het goede antwoord treft u aan de onderzijde van deze kolom.
De vraag voor deze editie:
Is dit een opname uit:
A – Instellingen elektronische formulieren in de MijnMontage App?
B – Instellingen Extra velden bij orders?
C – Instellingen Ordervoortgangscherm?
D – Instellingen orderkoppelingen Simar Weekagenda?
De mooiste ontwerpen op onze website:
We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie
TIP TIP TIP TIP
Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo’n tip waarvan u denkt: “dat is handig”, laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl
Nieuwe bestanden:
Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:
– geen
Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl
Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *
Ga vanuit de Simar Client naar ”Systeemprogramma”s”-> ”Inlezen Bestanden”-> klik op de grote knop ”Voortgang”.
*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma ‘Inlezen Bestanden’ van Simar.
Stel een vraag aan de helpdesk:
U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
– Telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.
– E-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be
Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.
Cursussen:
Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.
Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.
Klik HIER om het totale aanbod te bekijken.
Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.
Speciale cursussen:
Naast de reguliere trainingen geeft Simar tevens trainingen voor specifieke software-toepassingen. Zo hebben wij onder andere de volgende specifieke cursussen op de agenda staan:
* SIMS-Sales
30 april – locatie Amsterdam
* SIMAR-Design (SCON)
1 mei – locatie Tilburg
* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
7 mei – locatie Amsterdam
* SIMAR-Design BSV
7 mei – locatie Tilburg
* SIMAR-Design
9 mei – locatie Amsterdam
* SIMAR-Design Gevorderden
15 mei – locatie Amsterdam
* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
22 mei – locatie Amsterdam
* SIMAR-Design Gevorderden
22 mei – locatie Gentbrugge
* SIMS-Sales
28 mei – locatie Amsterdam
* Managementinformatie
19 mei – locatie Amsterdam
* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
29 mei – locatie Tilburg
* SIMAR-Design Gevorderden
4 juni – locatie Tilburg
* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
4 juni – locatie Gentbrugge
* SIMAR-Design Presentatie
5 juni – locatie Tilburg
* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
12 juni – locatie Tilburg
Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER
Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail naar secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
Antwoord “Test uw kennis”
Het juiste antwoord moet zijn
D – instellingen orderkoppelingen Simar Weekagenda
Het kan wenselijk, of zelfs noodzakelijk zijn om een keuken of badkamer in te meten nog vóórdat de aankoop wordt afgerond. Dankzij deze slimme optie kunt u al in het offertestadium in een zelf te definiëren extra veld aangeven dat er ingemeten moet worden, waarna deze referentie direct geplaatst wordt in de lijst van te maken inmeetafspraken van de Simar Weekagenda. Zo kan een orderverwerker/planner direct inspelen op de instructies van bijvoorbeeld de verkoper. Deze functionaliteit is beschikbaar in de Business- en Enterprise Edities van KIMS, SIMS en BSV-Sales.
Wist u trouwens dat de Simar Weekagenda veel méér handige mogelijkheden heeft, zoals het automatisch verzenden van reminders per e-mail of SMS, of het inzien en beheren van de agenda op een tablet of smartphone?
Voor meer informatie kunt u terecht bij de afdeling Verkoop van Simar automatisering.