Simar automatisering

Zoals ieder jaar een begin heeft, heeft het ook weer een einde. Wij maken ons op voor de naderende feestdagen en we bemerken bij velen van u dat u dat ook doet. De laatste spullen worden nog even besteld en de allerlaatste kennis wordt nog even in huis gehaald (of bij één van onze locaties gehaald d.m.v. een cursus), om het jaar succesvol af te sluiten. En waar één deur zich sluit, gaat er altijd wel weer een open. Zo blikken wij terug naar weer een bewogen jaar. Waarin niet alleen veranderingen hebben gezorgd voor een frisse kijk naar de toekomst, maar waarin ook maar weer eens is gebleken dat gezondheid en welzijn een groot, zéér groot goed is. Wij wensen u en uw naasten daarom, voorspoed en geluk, vreugde en succes, en treffen u graag weer in 2018.

Met vriendelijke groet,

Directie en medewerkers van Simar


Tips en Trucs administratief: Maand- of Jaaroverzicht in KIMS of SIMS

Zo tegen het einde van het jaar zullen velen geïnteresseerd zijn in ‘de cijfers’.  Wat is er in het afgelopen jaar omgezet; hoe hebben we het gedaan t.o.v. het jaar 2016. Wie heeft wat weten te realiseren etc. Om deze cijfers te weten te komen, kunt u meerdere opties in onze software gebruiken. De Query is daar zeker één van, en ook de losse overzichten die u vanuit het managementmenu direct kunt aanroepen staan tot uw beschikking. Maar nog gemakkelijker is gebruik te maken van de Business-Trends optie. U vindt deze terug in het KIMS-menu, tabje Managementfuncties | Business-Trends.

MenuBT

Door bij ‘Overzicht’ een keuze te maken van bijv. ‘Orderwaarde per medewerker’, kunt u zeer snel inzicht krijgen van de gerealiseerde orderwaarde per medewerker of van alle medewerkers.

2017-12-12_14-14-52

Selecteer bij ‘Periode’ het jaar 2017 en zet het vinkje ‘Vergelijk met 1 jaar eerder’ aan en klik op Toon. U krijgt direct het overzicht van waarde per maand genoteerd en onderaan het scherm in een grafiek kunt u in één oogopslag zien hoe het verloop is, en hoe de waarden zich verhouden met de omzet in 2016.  Klik ook de optie cumulatief eens aan en zie hoe het jaar zich heeft ontwikkeld.

2017-12-12_14-09-50

Experimenteer hier maar eens mee en probeer alle beschikbare overzichten eens uit. U zult verbaasd zijn wat u met een paar muisklikken aan de weet komt!

In het menu ‘Help’ vindt u nog een directe link naar een videofilm(4 minuten) met uitleg.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Tips en Trucs Design: Frontplaatjes

Mogelijk heeft u het al gemerkt maar meer en meer zullen er afbeeldingen van de fronten bij keukenmeubelen beschikbaar komen in KIMS-Sales. We proberen van elk keukenbestand Type-2 dat ge-update wordt, afbeeldingen te verzorgen van alle beschikbare fronten in alle beschikbare kleuren. Dit beeldmateriaal zult u terug kunnen vinden in het offertegedeelte als u een front kiest.

2017-11-30_17-57-17

En op de afdruk van een offerte of order.

2017-11-30_18-00-22

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).

 


Kent u deze functie al: De planningsagenda

De planningsagenda is één van de meest gebruikte modulen in onze software. In deze aflevering van de nieuwsbrief beschrijven we een aantal handige functies, die mogelijk niet bij iedereen bekend zijn.

  • Bij het invoeren van een afspraak kan een referentienummer worden ingevuld (op de gebruikelijke manier). Zo kan ook een algemene afspraak aan een offerte of order gekoppeld worden.
  • Bij gebruik van de projectenmodule, kan ook zonder offerte al bij een afspraak ingevoerd worden op welk project de afspraak betrekking heeft, en welk bouwnummer. In de printfunctie van de agenda kunt u alle afspraken, die aan een project gekoppeld zijn, afdrukken.
  • Het aantal afspraken per dag lijkt beperkt tot 14, maar is sinds enige tijd vrijwel onbeperkt geworden. Zodra u de 14e afspraak maakt, komen er weer 14 tijdslots bij.
  • De vakjes in de agenda (in dagweergave) staan voor halve uren. Maar via Beheer | Layout, kunt u per lay-out ook een andere waarde per vakje instellen. Ook de begin- en eindtijden zijn hier instelbaar. Dit geldt voor de dagweergave en de persoonlijke weergave.
  • Als u, bijv. voor afleveren, een aantal afspraken op één dag heeft gemaakt voor een chauffeur, kunt u de route tonen op Google maps. Dat werkt via Extra | Locatie/Route tonen (in de weekweergave). U moet dan wel orders gekoppeld hebben aan de afspraken, bijv. door via het planningsscherm de afspraken te maken.
  • Klik op de naam van een medewerker: Dit toont z’n diverse gegevens (telefoonnummer, e-mail, verjaardag, etc.). Dit scherm is in te vullen door de medewerker zelf en door de systeembeheerder.
  • Klik met de rechter muisknop op een afspraak in de dag- of persoonlijke weergave. Nu kunt u gemakkelijk de duur van de afspraak aanpassen.
  • Afspraak verschuiven: Klik op de afspraak en houd de muisknop een tel ingedrukt. Nu kunt u de afspraak verschuiven naar een ander vakje (dat nog vrij is).

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen

Het winnende ontwerp van deze maand is van:

de heer Job Bunt van de firma Avanti Keukens te Kesteren

2017_12_Job_Bunt_Avanti_Keukens_Kesteren

Klik hier om alle prijswinnaars en eervolle vermeldingen te bekijken.

We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?

Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.

Proost !De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.

Champagneglazen

Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.


Achter de schermen:

De afgelopen periode zijn er diverse verbeteringen en uitbreidingen aan onze app voor monteurs aangebracht.

2017-12-12_14-18-39plaatjeindicatorsMM

Zo is nu in de app direct te zien, of er al een servicemelding is ingevoerd op een artikel, of dat het serienummer al is ingevoerd.

Het serienummer kan worden ingetoetst, maar het is nu ook mogelijk om er een foto van te maken. Ook is het aantal foto’s dat bij een oplevering kan worden gemaakt uitgebreid en zijn er diverse kleine handigheidjes toegevoegd om het gebruik zo gemakkelijk mogelijk te maken. Een bijgewerkte handleiding is beschikbaar.

Ook de agenda heeft kleine verbeteringen ondergaan: Het maximum aantal afspraken per persoon per dag is vergroot naar ongeveer 160. Tevens is er nu een integratie met de module Klantcontact, waardoor het gemakkelijk is om een beschikbare tijd, die in de agenda gevonden is, direct over te nemen in een actie in Klantcontact.

Deze genoemde nieuwe functies zijn opgenomen in het service-pack.
Tenslotte wordt er hard gewerkt en getest aan het elektronisch bestellen van keukenmeubelen bij enkele Duitse fabrikanten, alsmede het gemakkelijk beoordelen van de ontvangen bevestiging. De verwachting is dat deze functies spoedig in het nieuwe jaar beschikbaar komen.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:

Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.

Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl

Nieuwsbrief

December 2017

Laatste nieuws:

Tijdens de feestdagen…

Simar automatisering zal op de werkdagen rond de feestdagen gewoon beschikbaar zijn voor al uw voorkomende vragen, zoals u dat van ons gewend bent.

Alleen op vrijdag 15 december sluiten wij om 15:30 i.v.m. onze Kerstborrel en op 29 december sluiten wij om 16:00.

Echter, ook bij ons zullen enkele van onze collega’s een aantal verlofdagen opnemen en zo kan het gebeuren dat u niet uw vertrouwde medewerker aan de telefoon kunt krijgen. Wij vragen uw begrip hiervoor. Wij staan graag weer met ons volledige team tot uw beschikking in het nieuwe jaar!


LUCA Sanitair

LUCA Sanitair heeft in samenspraak met ons fotomateriaal beschikbaar gemaakt van haar producten. Tevens zijn er nu hyperlinks beschikbaar, direct naar de productpagina en naar een PDF-pagina van het product. U ziet de foto’s automatisch verschijnen in de order, als u een recent service-pack (na 1 december) installeert.

luca

Kalender 2018

Traditiegetrouw verzorgen wij ook dit jaar weer een jaarkalender. Een handig formaat met zichtbaar 3 maanden met weeknummering. Heeft u zich nog niet aangemeld voor een exemplaar? Mail dan naar info@simar.nl en we sturen u deze nog in de maand december toe. (Zo lang de voorraad strekt!)

De markt trekt aan

We spraken er in onze vorige editie al van, de markt trekt aan en ook de nieuwbouwmarkt bruist weer van de activiteiten. Pal voor onze eigen voordeur zal in Amsterdam tot in 2040 gefaseerd 40.000 tot 70.000 nieuwe woningen worden gebouwd in een nieuw te bouwen wijk genaamd ‘Haven-Stad’. Deze wijk zal moeten komen in het Westelijk havengebied op een terrein van ongeveer 650 hectare groot. Dit vertrouwen is natuurlijk niet alleen geconcentreerd op Amsterdam, ook in andere plaatsen en delen van Nederland horen wij signalen van het hernieuwde vertrouwen in de economie. Uiteraard heeft Simar een pasklare aanbieding in de vorm van onze Module Projecten. Bent u als keukenspecialist al klaar voor deze marktontwikkelingen?


Test uw kennis

Soms zitten handige functies enigszins verscholen in de diverse schermen van onze software.
In deze rubriek tonen wij een klein gedeelte van één van onze schermen. Aan u is dan de vraag om het juiste scherm te kiezen uit 4 mogelijke oplossingen. Hiermee test en/of verbreedt u, uw kennis over de functionaliteit van Simar.

Het goede antwoord treft u aan de onderzijde van deze kolom.
De vraag voor deze editie:

543534534

Dit is een onderdeel van Scherm:

A – Aflevering plannen
B – Instellingen MijnMontage App
C – Agenda Reminders
D – Instellingen Simar Dashboard


De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie


TIP TIP TIP TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo’n tip waarvan u denkt: “dat is handig”, laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl

Nieuwe bestanden:

Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

siematic-logo

– SieMatic Pure Collection (admin. / grafisch)

Quooker

– Quooker   (grafisch)

Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *

Ga vanuit de Simar Client naar ”Systeemprogramma”s”-> ”Inlezen Bestanden”-> klik op de grote knop ”Voortgang”.

Voortgang-knop-standaardplaatje

*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma ‘Inlezen Bestanden’ van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:

U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
– Telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.

– E-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be

Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.


Cursussen:

Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.

Klik HIER om naar de speciale Simar website te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.

Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.

Speciale cursussen:

Naast de reguliere trainingen geeft Simar tevens trainingen voor specifieke software-toepassingen. Zo hebben wij onder andere de volgende specifieke cursussen op de agenda staan:

* SIMS-Sales
18 december – locatie Amsterdam

* SIMAR-Design Gevorderd
18 december – locatie Tilburg

* SIMAR-Design
19 december – locatie Amsterdam

* KIMS-Sales
21 december – locatie Gentbrugge

* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
8 januari – locatie Tilburg

* SIMAR-Design
9 januari – locatie Amsterdam

* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
15 januari – locatie Amsterdam

* SIMAR-Design Gevorderd
15 januari – locatie Tilburg

* KIMS-Sales
16 januari – locatie Tilburg

* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
16 januari – locatie Gentbrugge

* SIMS-Sales
22 januari – locatie Amsterdam

* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
22 januari – locatie Tilburg

* KIMS-Sales
29 januari – locatie Tilburg

* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
29 januari – locatie Amsterdam

* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
30 januari – locatie Gentbrugge

Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail naar secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Antwoord “Test uw kennis”

543534534

Het juiste antwoord moet zijn:

C – Scherm Agenda Reminders

Gebruikers van de Simar Weekagenda in combinatie met de Business of Enterprise Editie van onze administratieve software, hebben de mogelijkheid om automatische reminders te laten versturen vanuit de agenda.

Automatische reminders zijn automatisch verzonden SMS- of e-mailberichten, die de klant waarmee de afspraak is gemaakt een herinnering stuurt, bijv. één dag tevoren. De doelstelling is extra serviceverlening en het verminderen van ‘no-shows’. Deze faciliteit is beschikbaar voor afspraken die gekoppeld zijn aan een KIMS/SIMS Referentie. Dergelijke gekoppelde afspraken bestaan in 5 types: Inmeten, montage, afleveren, service, algemeen. Teksten kunnen per type afspraak verschillend zijn en reminders kunnen per SMS of e-mail verzonden worden.

Wilt u ook met reminders gaan werken en heeft u de juiste softwarevariant? Onze helpdesk helpt u graag verder!