Simar automatisering

Soms zit het mee en soms zit het… nog meer mee! Als u alleen al naar buiten kijkt, is het prachtig weer voor de tijd van het jaar. En dit jaar is het weer prachtig bij Simar. Wij merken dat onze klanten het goed doen, en dat doet ons goed! Zo wordt er her en der meer personeel aangetrokken, waarvoor wij uiteraard extra werkplekken regelen. En ook wordt er geïnvesteerd in diverse modulen van Simar, die het werk voor u vergemakkelijken en veraangenamen. Dus ja; we hebben het druk. Maar allemaal om het voor u wat rustiger te maken. Hierbij bieden wij u onze nieuwe nieuwsbrief aan, want wij hebben altijd tijd om u te informeren!

Met vriendelijke groet,

Directie en medewerkers van Simar


Tips en Trucs administratief – nieuwe functie: spoelbakafbeeldingen

Het afgelopen half jaar hebben we in samenwerking met een aantal leveranciers van werkbladen fotomateriaal verzameld van de diverse spoelbakken die door hen worden geleverd. Vanaf de week van 11 juni gaan we deze ook uitleveren met onze bestanden en zult u de resultaten hiervan zien in het werkbladscherm van KIMS.

De spoelbakfoto’s worden afgedrukt op de order en zijn onderin het werkbladscherm zichtbaar. Als u een actueel service-pack installeert, krijgt u de spoelbakafbeeldingen ook in de keuzelijst al te zien in combinatie met nieuwe zoekmogelijkheden in dat keuzelijst-scherm.

spoelbakken2

We hebben van een tiental grote leveranciers nu een groot aantal spoelbakfoto’s en beide aantallen zullen in de toekomst nog verder worden uitgebreid.

Let op: Bij spoelbakken waarbij dezelfde bak zowel links- als rechtsom te monteren is, hebben we GEEN afbeeldingen opgenomen om vergissingen te voorkomen.

De spoelbakafbeeldingen maken deel uit van het bijbehorende afbeeldingenbestand bij het werkbladbestand. U dient dus de afbeeldingsbestanden ook aan te kruisen in ons downloadprogramma.

Hieronder ziet u een afbeelding van de nieuwe keuzelijst, inclusief filters en afbeeldingen.

spoelbakken1

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Tips en Trucs Design: Centreren van kookplaat en spoelbak in kast.

In vele gevallen komt de kookplaat en spoelbak in het midden van de kast te liggen. Het centreren van deze artikelen is u geleerd tijdens de basiscursus, maar misschien gebruikt u hem helaas niet meer?

centreren_links_rechts

Plaats de cursor op de hoek van de kast. Voeg een kookplaat of spoelbak toe en zie dat het venster ‘Variabele afmeting’ verschijnt. Hier voert u de breedte van de kast in en bevestig dit met OK. Zie dat de kookplaat in het midden van de kast komt te liggen.

Variabele_afmeting

Opmerking 1: Het kan zijn dat om een bepaalde reden het venster ‘Variabele afmeting’ is uitgeschakeld op uw werkplek. Wijzig dan de breedte van het artikel voordat u deze toevoegt.

Opmerking 2: Voor alle duidelijkheid, de daadwerkelijke breedte van het artikel wordt dus niet gewijzigd, deze blijft te allen tijde getekend in zijn originele maat. Het onzichtbare ‘plaatsingsvlakje’ dat in de tekening van een kookplaat en spoelbak is verwerkt reageert op de nieuwe breedtemaat die u heeft ingevoerd. Vandaar dat de breedte van kookplaten en spoelbakken in Design bewust zijn afgerond op een kastmaat, klaar om het artikel direct in het midden van de kast te plaatsen. In de tooltip of omschrijving van een artikel kunt u altijd de originele afmeting zien.

Tooltip

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be). 


Tips en trucs KOMAS: BTW aangifte

Als u de BTW aangifte van KOMAS gebruikt, zijn de rekeningen “Te betalen BTW”, “Te vorderen BTW” en de “Aangifte rekeningen” na alle aangiftes (inclusief eventuele suppleties) eind 2017 gelijk. Het saldo van de groep BTW bestaat dan alleen uit de aangiftes van het jaar 2017 die u nog niet heeft betaald.

U kunt het beginsaldo in 2018 van deze BTW rekeningen tegen elkaar wegboeken. Dit doet u in de optie “Boekingen” onder “Financiële programma’s”. Gebruik het dagboek “Beginbalans” met een datum 01-01-2016.

Uw saldibalans ziet er na de journaalpost ongeveer zo uit:

Komas_plaatje_BTW

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Kent u deze functie al: Commissiekorting

In KIMS is een functie aanwezig waarmee u acties van fabrikanten kunt vastleggen. Dit zijn bijvoorbeeld acties waarbij een extra korting wordt verkregen bij de aanschaf van 5 apparaten. De extra korting krijgt een aparte artikelcode om deze aan te vragen.

De module geeft desgewenst een berichtje om u te herinneren aan deze optie, en controleert ook bij het bestellen nog of u de kortingsmogelijkheid wel hebt gebruikt. Daarnaast wordt met de inkoopcalculatie rekening gehouden met de extra inkoopkorting.

spoelbakken3

Momenteel loopt er een nieuwe kortingsactie van Zanussi, die met behulp van een kleine aanpassing in de software nu ook ondersteund wordt. Onze helpdesk heeft een document waarin vermeld staat hoe u het systeem kunt inrichten om deze actie te ondersteunen.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen

Het winnende ontwerp van deze maand is van:

de heer Raymond Korsten van de firma Iemms B.V. te Vlaardingen

2018_06_Raymond_Korsten_Iemms_B_V_

Eervolle vermelding:

– de heer Jeremy Chéron van de firma Grando Keukens & Bad te Zaandam

Klik hier om alle prijswinnaars en eervolle vermeldingen te bekijken.

We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?

Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.

De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !

Champagneglazen
Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.

 


Achter de schermen:

De afgelopen periode hebben wij ons regelmatig bezig gehouden met de AVG en de veranderde eisen daarvan. U merkt daarvan vooral dat u de voorkeur voor wel- of niet reclame e-mails willen ontvangen kunt instellen. In een apart schrijven hebben we u geïnformeerd over hoe u met onze software kunt omgaan in relatie tot de gevraagde functies van de AVG.

Het boekhoudprogramma KOMAS is uitgebreid met een work-flow module, waarmee u taken kunt koppelen aan bijvoorbeeld inkoopfacturen. Hier zijn recent nog uitbreidingen aan toegevoegd.

De in de vorige nieuwsbrief beschreven optie om aan standaard e-mails automatisch een document te kunnen koppelen, is uitgebreid met de mogelijkheid hier voorwaarden aan te verbinden. Deze voorwaarden definieert u met de bekende @-codes. (Bijvoorbeeld afhankelijk van het merk keuken voegt u een document over dat merk toe.)

Alle genoemde ontwikkelingen zijn aanwezig in het actuele service-pack.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:

Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.

Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl

Nieuwsbrief

Juni 2018

Laatste nieuws:

Privacy en AVG

U heeft ongetwijfeld al menig e-mailbericht ontvangen van bedrijven die u met regelmaat nieuwsberichten sturen met de vraag of u wilt aangeven of u voor de toekomst toezending op prijs stelt. U ontvangt deze Nieuwsbrief als actieve gebruiker van de Simar software, als onderdeel van uw onderhouds- en ondersteuningscontract, of omdat u in het verleden verzocht hebt om toezending hiervan. Mocht u deze nieuwsbrief niet meer willen ontvangen, neemt u dan even contact op met ons. Als meer medewerkers in uw bedrijf de nieuwsbrief willen ontvangen, laat dit dan ook graag aan ons weten.

Google Chrome update verbetert werking  360º panoramaview op mobiel
Eind april kwamen wij erachter dat de 360º panoramaview op een Android toestel, in combinatie met de browser Google Chrome, niet naar behoren werkte.
De Panoramapresentatie bewoog nog wel naar boven en beneden, maar niet meer naar links en rechts.
Dit bleek om een bug te gaan in Google Chrome versie 65. Versie 66 heeft deze bug verholpen voor zowel Windows, Linux, iOS als Android. Mocht u dus nog problemen ondervinden is het raadzaam de nieuwe versie van Google Chrome te installeren.


Test uw kennis

Soms zitten handige functies enigszins verscholen in de diverse schermen van onze software.
Met deze rubriek tonen wij een klein gedeelte van één van onze schermen. Aan u dan de vraag om het juiste scherm te kiezen uit 4 mogelijke oplossingen. Hiermee test u en/of verbreedt u uw kennis over de functionaliteit van Simar.

Berichtendienst

Is dit een opname uit:
A – instellingen elektronische formulieren in de MijnMontage App?
B – Persoonlijke instellingen Simar Client?
C – instellingenscherm Automatische Berichten?
D – instellingenscherm SimarMail?


De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie


TIP TIP TIP TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo’n tip waarvan u denkt: “dat is handig”, laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl

Nieuwe bestanden:

Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

– Wastoren

Wastoren

Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *

Ga vanuit de Simar Client naar ”Systeemprogramma”s”-> ”Inlezen Bestanden”-> klik op de grote knop ”Voortgang”.

Voortgang-knop-standaardplaatje

*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma ‘Inlezen Bestanden’ van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:

U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
– Telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.

– E-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be

Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.


Cursussen:

Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.

Klik HIER om het totale aanbod te bekijken.

Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.

Speciale cursussen:

Naast de reguliere trainingen geeft Simar tevens trainingen voor specifieke software-toepassingen. Zo hebben wij onder andere de volgende specifieke cursussen op de agenda staan:

* SIMS-Sales
19 juni – locatie Tilburg

* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
26 juni – locatie Tilburg

* SIMAR-Design
3 juli– locatie Gentbrugge

* SIMS-Sales
9 juli – locatie Tilburg

* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
10 juli – locatie Tilburg

* SIMAR-Design Gevorderden
16 juli – locatie Tilburg

* Applicatiebeheer
24 juli – locatie Amsterdam

* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
30 juli – locatie Amsterdam

* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
13 augustus – locatie Amsterdam

Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail naar secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Antwoord “Test uw kennis”

Berichtendienst

Het juiste antwoord is:

B – Persoonlijke instellingen Simar Client

Voor de interne communicatie kunt u gebruik maken van de Simar Berichtendienst, waarmee u berichten naar uw collega’s kunt sturen of een bericht aan u zelf. Daarnaast wordt de mogelijkheid geboden om op een groot aantal voor-ingestelde momenten (‘events’) een automatisch bericht naar één of meerdere collega’s te zenden. Bijvoorbeeld bij het maken van een order zodat een andere collega een (aanbetalings-)factuur kan maken. Deze functionaliteit van automatische berichten is beschikbaar in de Business- en Enterprise Edities van KIMS, SIMS en BSV-Sales.

De vraag voor deze nieuwsbrief is hoe je als gebruiker wilt worden gewaarschuwd dat er één of meer ongelezen berichten klaar staan in je persoonlijke berichtendienst. Dat kan bijvoorbeeld door een visueel signaal, of door het automatisch opstarten van de berichtendienst. Deze instellingen maakt u via de keuze in het hoofdmenu Bestand | Persoonlijke instellingen, en dan het eerste tabblad.

Indien u meer wilt weten over het gebruik van de Simar Berichtendienst, dan helpt onze helpdesk u graag verder, bijvoorbeeld door het toesturen van de gebruikershandleiding.

Voor meer informatie kunt u terecht bij de afdeling verkoop van Simar automatisering.