Beste lezer,

Wij kunnen er niet om heen, het Corona-virus heeft ook ons in de houdgreep. Haalden we enkele weken nog enigszins vertwijfeld onze schouders op over al die commotie in Italië en Azië, nu al is er geen ontkomen meer aan en worden we ieder moment van de dag geconfronteerd met de gevolgen van deze pandemie. Mede door alle berichten en beelden in de media, blijven de consumenten massaal thuis om alleen periodiek de supermarkten compleet leeg te kopen.

De goede gezondheid van onze klanten en onze medewerkers staan bij Simar automatisering voorop en daarom hebben wij tal van maatregelen genomen om onze mensen zo veilig mogelijk te laten werken en daarbij de continuïteit van onze dienstverlening zoveel als mogelijk te garanderen.

Onze collega’s werken in belangrijke mate vanuit huis, maar zijn wel allemaal bereikbaar. Alle trainingen zijn voor de komende weken verzet en onze consultants en commerciële mensen doen voor nu zo goed als geen bezoeken bij u op locatie meer. Het is overigens wel mogelijk om een aantal werkzaamheden via een verbinding op afstand uit te voeren.

Op het moment van schrijven is het dus gewoon mogelijk om uw vertrouwde contactpersonen bij Simar automatisering te raadplegen voor al uw vragen van algemene, technische en/of commerciële aard.

Elders in onze nieuwsbrief leest u enkele tips en trucs waarmee u in deze moeilijke tijd tóch contact kunt houden met uw klanten.

Voor iedereen is dit een tijd van grote onzekerheid. We weten niet hoelang deze crisis zal duren en welke maatregelen er nog genomen zullen worden. Samen zullen we er voor moeten zorgen dat we deze moeilijke periode met elkaar doorkomen.

Met vriendelijke groet,

Directie en medewerkers van Simar


Tips en Trucs administratief: blijf in contact met uw klant!

Nu dat consumenten en masse het advies krijgen om niet onnodig van huis te gaan, kunt u als ondernemer slim schakelen om toch het contact met uw (potentiële) klanten warm te houden. Simar biedt u daar een aantal oplossingen voor!
• Stuur een (selectie van) uw klanten een e-mailbericht. Met behulp van de Query-module (standaard aanwezig in de Business en Enterprise Edities van KIMS-, SIMS- en BSV-Sales) kunt u met behulp van een eenvoudige en zelf te definiëren query een overzicht genereren van alle NAW-gegevens incl. e-mailadressen van uw (potentiële) klanten. Dit overzicht kan rechtstreeks geïmporteerd worden in de Simar tekstverwerker (standaard aanwezig in alle versies van KIMS-, SIMS- en BSV-Sales) om daar te worden gemengd met een in de tekstverwerker opgemaakt schrijven dat u wilt versturen. Via deze link klik hier kunt u de werkwijze om de query te maken bekijken.
• Met de Simar module Klantcontact kunt u alle contact momenten met de potentiële keuken- en/of badkamerkoper bewaken en beheren. U kunt vooraf aangemaakte berichten per brief/e-mail of zelfs per sms naar de consument versturen, afspraken maken en beheren en ook de opvolging van gemaakte offertes voor uzelf en uw collega’s bewaken en beheren. Kijk voor een duidelijke demo op onze website en speel het filmpje af.
https://simar.nl/erp-sales/kims-sales/#tab-id-6 De Simar module Klantcontact kan worden toegevoegd aan de Business en Enterprise Edities van KIMS-, SIMS- en BSV-Sales.
• Gebruikt u de (kosteloze) module Simar-Mail al? Hiermee kunt u e-mailberichten mét opmaak versturen, dus visueel zeer aantrekkelijk. Alle verzonden e-mailberichten worden verzameld in de schermen Orderinformatie of Ordervoortgang en worden zo overzichtelijk gerangschikt bij alle relevante informatie van uw offerte of order. Zo kunt u in één oogopslag zien wat u met uw klant heeft gecommuniceerd. De module Simar-Mail is standaard aanwezig in de Business en Enterprise Edities van KIMS-, SIMS- en BSV-Sales.
• Wist u dat de Business en Enterprise Edities van KIMS-, SIMS- en BSV-Sales ook een eigen berichtendienst heeft? Hiermee kunt u niet alleen berichten intern tussen medewerkers versturen, maar óók helemaal automatisch per e-mail. Berichten worden automatisch verstuurd als een referentie een bepaalde status heeft bereikt (bijvoorbeeld als een offerte is omgezet naar een order). U zou dan bijvoorbeeld geheel automatisch een bericht kunnen sturen naar de klant om hem/haar te feliciteren met de aankoop van de nieuwe keuken of badkamer. En uiteraard kunt u hiervoor óók de hierboven vermelde Simar-Mail voor gebruiken. De momenten waarop een bericht wordt verstuurd kunt u, naast de standaard meegeleverde momenten, óók helemaal naar eigen inzicht instellen!
• Keuken of badkamer verkocht aan de klant? Dan kunt u uw klant optimaal geïnformeerd houden over de status van de door hem of haar aangekochte keuken. Iedere keer dat er iets wordt gewijzigd aan de status van de order (bijvoorbeeld alle artikelen zijn bij u afgeleverd) krijgt de consument geheel automatisch een bericht dat er iets is gewijzigd aan de status van de order en kan men door simpelweg in te loggen direct deze status bekijken, maar ook de gehele order in detail bekijken tot en met de tekeningen aan toe. Zo blijft u goed in contact met de klant zonder enig risico voor u beiden! We hebben het hier over de internet diensten ‘MijnKeuken.info’ en ‘MijnBadkamer.info’. Beiden kunt u toepassen in de Business en Enterprise Edities van KIMS- en SIMS-Sales. Voor een beschrijving en een werkende demo gaat u naar https://simar.nl/weboplossingen/mijnkeuken/

Tips en Trucs:Hulpinformatie in de software

• Gebruik de F1-toets in de software om de schermgebonden-handleiding te raadplegen. Zo heeft u alle uitleg bij de hand, op uw scherm en gericht op het onderwerp waar u op dat moment mee aan het werken bent.

• Gebruik het “HelpCenter” om handleidingen en tips en trucs te raadplegen rond het SIMAR-Designprogramma. Ook hierbij heeft u alle hulp onder handbereik ook als u thuis zit te werken. Naast handleidingen staan er ook diverse instructievideo’s in het HelpCenter.

• Ga naar “Help” in het hoofdmenu om daar de handleidingen op te halen om ze lokaal als pdf document te kunnen lezen.

Tip: training thuis. De PDF-handleidingen uit het hoofdmenu en het HelpCenter zijn ook geschikte bronnen voor zelfstudie thuis

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.


SIMAR-Design FX versie 7:

Het hing al een poosje in de lucht en op het moment van schrijven worden de laatste tests gedaan… Versie 7 van ons geweldige keuken-tekenprogramma SIMAR-Design FX is bijna klaar voor uitlevering aan onze klanten. De meest in het oog springende vernieuwingen zijn:
• Aanpassen van lettertype en -grootte in een bestaande tekening
• Interactief 360-graden panorama, waarbij het ontwerp vanuit meerdere posities kan worden bekeken
• Wijzigingen in het automatisch tekenen van werkbladen
• Toevoeging van Rendergereedschap om fotorealistische beelden verder na te bewerken, inclusief een groot aantal bijzonder fraaie en nuttige artistieke filters.
Bekijkt u de twee voorbeelden maar eens, wij zijn bijzonder enthousiast!

Tips en Trucs KOMAS: het tonen van export en omzet per relatie

Met een beetje hulp van Excel kunt u eenvoudig de omzet per relatie of het totaal van de ontvangen inkoop-/kostenfacturen per crediteur tonen.
Kies het formaat van de export zodat Excel de kolommen herkent en de bedragen toont en in Excel een tussentotaal per relatie geeft. Dit geeft u onderstaande resultaat.

Deze optie kunt u vinden in KOMAS onder ‘Import/Export’, ‘Export en Omzet per relatie’.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.


Kent u deze functie al: nieuwsbrieven

Natuurlijk sturen we u graag de nieuwsbrief in de e-mail, en als collega’s deze ook willen ontvangen dan geeft u dat even aan ons door en regelen we dat. Maar u kunt de recente nieuwsbrieven ook direct terugvinden via onze software. In het menuprogramma vindt u een ‘RSS’-icoontje waaronder u direct door kunt klikken naar de nieuwsbrieven van de afgelopen twee jaar. (En als u nog verder terug wilt in de tijd dan kunt u deze vinden op onze website).

Kent u deze functie al: thuiswerken

Door de Coronacrisis werken heel veel mensen thuis. Ook met onze software zijn daar goede mogelijkheden voor, maar we raden wel aan de veiligheid in de gaten te houden.
Om op een goede manier thuis te werken hebt u een VPN nodig, een Virtual Private Network. Dit is een beveiligde verbinding tussen uw huis en de zaak. Deze zorgt ervoor dat uw computergebruik privé blijft en dat het bedrijfsnetwerk geen risico loopt op ‘hackers’ van buitenaf.
Via deze VPN kunt u uw eigen PC op de zaak overnemen (‘remote desktop’) en daarmee verkrijgt u direct alle mogelijkheden die u op het werk hebt. De ‘dongle’ van het tekenprogramma kan daarbij gewoon in uw PC op de zaak blijven.
Raadpleeg uw netwerkleverancier voor het creëren van een VPN en de mogelijkheden van het werken met ‘remote desktop’.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.


Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen

Het winnende ontwerp van deze editie is van:

de heer Frenk de Groot firma Gebr. van der Hulst Huizen

Eervolle vermelding:
– de heer Jelle Seppenwoolde firma Bouwcenter Nobel Lochem

Klik hier om alle prijswinnaars en eervolle vermeldingen te bekijken.

We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?

Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.

De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.

Champagneglazen

Proost !

Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.


Achter de schermen:

In KIMS-Sales gaan we binnenkort voor enkele apparatuurmerken ‘koppelartikelen’ introduceren. De software is hiervoor aangepast. Als het uitkomt kunt u alvast het actuele service-pack ophalen en installeren, dan bent u al voorbereid op deze nieuwe bestanden.In de volgende nieuwsbrief zullen wij u hierover uitvoerig informeren.

Wie met eigen formulieren werkt in MijnMontage zal herkennen dat het definiëren hiervan tijdrovend kan zijn, omdat het bijwerken van de website zo ongeveer om de 20 minuten gebeurt. Hier is nu verandering in gebracht. Als u een formulier aanpast en opslaat, zal deze binnen een minuut naar de website worden verzonden, zodat u snel het effect kunt zien. (Tenzij er net een grote communicatie opdracht loopt, dan wordt die eerst afgemaakt).

Deze aanpassing komt in het Service Pack rond 23 maart.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.


Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:

Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.

Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl

Nieuwsbrief

Maart 2020

Laatste nieuws:

Nieuw e-mailadres:

De verkoopmedewerkers van Simar zijn met onmiddellijke ingang bereikbaar via een nieuw, algemeen e-mailadres.

Aangezien de heren en dame normaal gesproken met enige regelmaat op pad zijn en daardoor niet snel kunnen reageren op uw e-mailbericht, verzoeken wij u vriendelijk om alle e-mailberichten van commerciële aard vanaf nu te sturen naar verkoop@simar.nl

Uw bericht zal nog steeds door uw vertrouwde contactpersoon worden gelezen en behandeld, maar in geval van (langdurige) afwezigheid blijft uw vraag nu niet langer onopgemerkt liggen en kunnen wij u van dienst zijn op de wijze waarop u dat gewend bent.

Diverse geannuleerde jaarvergaderingen en huis-shows:

Door alle getroffen voorzorgsmaatregelen zijn in de achterliggende periode een aantal jaarvergaderingen en huis-shows zoals die van Julius van der Werf helaas afgelast of verzet naar een latere datum.

Op het moment van schrijven kregen we óók bericht dat de Der Kreis Jaarvergadering die gepland stond op 8 juni a.s.is geannuleerd.

Ook de congressen die voor andere Europese landen stonden gepland zijn geannuleerd.


Test uw kennis

Soms zitten handige functies enigszins verscholen in de diverse schermen van onze software.
Met deze rubriek tonen we een klein gedeelte van één van onze schermen. Aan u is dan de vraag om het juiste scherm te kiezen uit 4 mogelijke oplossingen. Hiermee test u en/of verbreedt u uw kennis over de functionaliteit van onze software.

Het goede antwoord treft u aan de onderzijde van deze kolom.

De vraag voor deze editie:
Is dit een opname uit:
A – Snelle toegang tot schermen in KIMS/SIMS
B – Instellingenscherm voor SIMAR-Design FX
C – Zoekfunctie in DIMS-Lite
D – Instellingen 360-graden-panorama filmpjes vanuit SIMAR-Design FX

De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie


TIP TIP TIP TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo’n tip waarvan u denkt: “dat is handig”, laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl


Nieuwe bestanden:

Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

– Er zijn op dit moment geen nieuwe bestanden.

Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *

Ga vanuit de Simar Client naar ”Systeemprogramma”s”-> ”Inlezen Bestanden”-> klik op de grote knop ”Voortgang”.

Voortgang-knop-standaardplaatje

*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma ‘Inlezen Bestanden’ van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:

U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
– Telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.

– E-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be

Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.


Cursussen:

Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.

Klik HIER om naar de speciale Simar website te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.

Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.


Speciale cursussen:

Naast de reguliere cursussen geeft Simar tevens cursussen voor specifieke software-toepassingen. Zo hebben wij onder andere de volgende specifieke cursussen op de agenda staan:

Alle cursussen zijn i.v.m. de huidige pandemie uitgesteld tot minimaal 1 juni 2020. Op het moment dat het weer mogelijk is, zullen wij ons cursusaanbod opnieuw aanbieden.

Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail naar secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Voorgaande nieuwsbrieven:

Klik HIER voor het archief van de nieuwsbrieven.


De nieuwsbrief doorsturen:

Kent u een collega die deze Simar nieuwsbrief niet ontvangt? Stuur deze

nieuwsbrief dan door via de daarvoor bestemde link onder aan deze nieuwsbrief.

Aanmelden voor de volgende nieuwsbrief kan natuurlijk ook. Stuur een e-mail naar secretariaat@simar.nl en u ontvangt in het vervolg de nieuwsbrieven.


Afmelden nieuwsbrief:

Indien u deze nieuwsbrief ten onrechte ontvangt, op een ander e-mailadres wenst te ontvangen of u wenst deze niet meer te ontvangen. U kunt voor aanpassingen een e-mail sturen naar secretariaat@simar.nl.


Antwoord “Test uw kennis”
Het juiste antwoord moet zijn
A – Snelle toegang tot schermen in KIMS-/SIMS-/BSV-Sales.
Een snelle manier om een scherm te openen is door de naam van het gewenste scherm met het toetsenbord in te tikken. Klik eerst op de achtergrond (het grote rechterdeel) van het Simar menuscherm (maakt niet uit waar). Begin dan met enkele letters te tikken. Vaak zijn de eerste letters al genoeg om een hele selectie te kiezen, waarop u gemakkelijk met de muis een keuze kunt maken. In het bovenstaande voorbeeld is duidelijk te zien dat sommige schermen TWEE keer voorkomen. Dit is van toepassing bij gebruikers die zowel KIMS- als SIMS-sales gebruiken. Voor de schermnaam vindt u ook de unieke schermidentificatie (een nummer of een lettercombinatie). Mocht u het schermnummer uit het hoofd kennen, dan kunt u ook daar op zoeken.
Het overzicht geeft alleen schermen weer die daadwerkelijk op uw eigen Simar-systeem voorkomen.
Indien u hier vragen over heeft, kunt u uiteraard onze helpdesk raadplegen.
Zij helpen u graag verder!