Simar automatisering
Onze zonnepanelen kunnen hun geluk niet op en de mussen vallen nog net niet van het dak, maar dat de zomer haar intrede heeft gedaan moge duidelijk zijn! Niet dat wij ’s middags, wanneer de zon het hoogst staat, een klein siëstaatje houden hoor, neen, wij werken onverminderd door aan het verbeteren en vernieuwen van onze software, alles om u te ondersteunen in uw dagelijkse werkzaamheden.
Om u optimaal van dienst te zijn, staan wij de gehele zomerperiode tot uw beschikking voor het geven van helpdeskondersteuning. U zult begrijpen dat wij dat wél doen met verminderde mankracht want alle Simar medewerkers willen natuurlijk óók van hun welverdiende vakantie genieten. Zorgt u ervoor dat er te allen tijde iemand aanwezig is met voldoende beheerdersrechten op uw netwerk? Dan kunnen onze collega’s van de helpdesk u ook tijdens uw afwezigheid goed ondersteunen.
Indien u uw Simar software wilt uitbreiden om de drukte in uw showroom beter het hoofd te kunnen bieden, dan is de zomer tevens een uitstekende tijd. Ons verkoopteam is gewoon beschikbaar gedurende de vakantietijd. Wij staan u graag te woord!
Mocht u op vakantie gaan dan wensen wij u een fijne vakantie.
Met vriendelijke groet,
Directie en medewerkers van Simar
Tips administratief: Controle orderbevestiging is vernieuwd
In het menu ‘Bewaken binnenkomst’ vindt u de keuze ‘Controle orderbevestiging’. Dit scherm maakt het mogelijk om te controleren of alle bestellingen wel bevestigd zijn, en heeft direct de functie om een bericht of e-mail te sturen naar leveranciers die een bestelling nog niet bevestigden.
Dit scherm is technisch geheel vernieuwd en heeft als uitbreiding gekregen dat u nu direct e-mails kunt versturen.
De uitvoer in de vorm van de controlelijst is informatiever geworden, doordat we nu zowel de toegezegde leverweek aan de klant tonen, als de gevraagde leverweek in de bestelling.
Voor de tekst van de te verzenden e-mail wordt een standaardtekst meegeleverd, maar deze kunt u zelf aanpassen. In ‘Instellingen | Lay-out en teksten | Teksten voor e-mails’. Kies hier de e-mail ‘Herinnering orderbevestiging’.
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
Tips en Trucs Design: Meerdere lagen tegelijkertijd verbergen
Een keukenontwerp in SIMAR-Design FX bestaat uit verschillende lagen. Alle keukenmeubelen staan in een eigen laag, maar ook de toegevoegde accessoires en verlichting. Er zijn situaties dat u deze artikelen tijdelijk wilt verbergen. Dat kan door de laag te verbergen. Dit doet u via de opdracht Beheer lagen. Deze vindt u onder het tabblad Beeld in de groep Weergave.
Het onderstaande venster wordt uitgeklapt en hier kunt u een laag met een linker muisklik verbergen of juist weer tonen. Na iedere muisklik sluit het venster zich automatisch. Om tegelijkertijd meerdere lagen te verbergen, houdt u de Ctrl toets ingedrukt in combinatie met een linker muisklik.
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
Kent u deze functie al: GfK gegevens uitwisseling
Hoewel we al vele jaren een optie beschikbaar hebben in de software voor gegevensuitwisseling met GfK blijkt dat dit nog weinig bekend is. Vandaar dat we in deze Nieuwsbrief daar weer even aandacht aan schenken.
GfK biedt betrouwbare markt- en consumenteninformatie waardoor klanten betere beslissingen kunnen nemen. Over de hele wereld combineren meer dan 13.000 marktonderzoekexperts hun passie met de jarenlange onderzoekservaring van GfK. Hierdoor is GfK in staat om wereldwijde inzichten te koppelen aan lokale marktinformatie uit meer dan 100 landen. Door gebruik te maken van innovatieve technologieën, zet GfK big data om in smart data.
Hierdoor kunnen GfK-klanten en deelnemende retailers aan het onderzoekspanel hun concurrentievoordeel verbeteren en krijgen zij meer inzicht in de keuzes en ervaringen van hun consumenten. GfK biedt inzicht tijdens verschillende fases: Van het meten van het aankooptraject en de ervaringen van uw kopers, tot het bijhouden van prestatie en trends in retail binnen de verkoopkanalen.
Inzicht in uw markt!
Met behulp van de GfK functie in de Simar software kunt u direct en kosteloos deelnemen aan het GfK Retailonderzoek, waarbij GfK kassa-/verkoopdata verzamelt en marketingrapportages kan leveren waarin de Nederlandse markt voor keukenapparaten wordt weergegeven. In ruil voor uw deelname verzekert u zich van directe inzichten in uw markt. Ter verduidelijking;
– uw gegevens worden anoniem verwerkt en zijn niet te herleiden naar de bron
– GfK deelt geen accountdata
– uw deelname is kosteloos
– u heeft toegang tot marktcijfers van uw branche
De software kunt u zo instellen dat deze geheel automatisch elke eerste van de maand uw verkoopcijfers per artikelgroep doorgeeft aan GfK, via een beveiligde verbinding. U hebt hier verder geen omkijken naar.
Voor meer informatie over de mogelijkheden van GfK kunt u rechtstreeks contact opnemen met:
Mevr. Anneke Smeulders
GfK I Krijgsman 22-25 | 1186 DM Amstelveen | anneke.smeulders@GfK.com | +31 88 435 1504
Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen
Het winnende ontwerp van deze maand is van:
mevrouw Nouska van ’t Veldt-Bakker van de firma Grando Keukens & Bad te Purmerend
Eervolle vermeldingen:
– de heer André van der Saag van de firma De Knikker Keukens, Sanitair&Tegels te Alphen a/d Rijn
– de heer Henk Jan Haase van de firma Keukenstudio Regio Oost te Rijssen
Klik hier om alle prijswinnaars en eervolle vermeldingen te bekijken.
We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?
Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.
Proost !
Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.
Achter de schermen:
Ook onze ontwikkelaars zijn of gaan op vakantie. Maar toch is er weer veel gebeurd. Diverse kleine verbeteringen o.a. in de MijnMontage app (mogelijkheid om e-mails als bcc te verzenden, uitbreiding formulieren), kleine verbeteringen in DIMS, maar ook belangrijk ‘onder water’ technische verbeteringen.
Voor onze Belgische klanten zijn de productsheets van Atag binnenkort meertalig beschikbaar. Via het informatiescherm van de apparatuur kunt u straks kiezen of u de Nederlandse of Franstalige folder wilt openen.
Elektronisch bestellen van type 2 keukenmeubelen is nu beschikbaar, inclusief een handzaam hulpscherm voor het beoordelen van de ontvangen orderbevestiging. Dit is een optionele module en het is nodig dat u Design en administratief gekoppeld gebruikt. De functie is nu beschikbaar voor Nobilia, Schüller en Häcker, en er wordt gewerkt aan Artego, Brigitte en Bauformat.
Hardware en de nieuwe versie van SIMAR-Design.
We hebben in de Nieuwsbrief van April reeds aandacht besteed aan de nieuwe versie van SIMAR-Design die we in het najaar gaan uitbrengen. De vernieuwing in de software vereist wel bepaalde hardware om op te kunnen draaien. Onder andere is een zelfstandige grafische kaart, die volledig Open-GL en Direct-X versie 11 ondersteunt, nodig.
Wij willen u erop attenderen dit nog eens te controleren.
Een ander item dat wij onder de aandacht willen brengen is de versie van Windows die op uw computer is geïnstalleerd.
Er bestaat daar een onderscheid tussen de zgn. 32 bit of 64 bit versie.
De huidige Design versie 5 is de laatste versie die nog functioneert op de Microsoft Windows 32 Bit versies. Alle komende Simar-Design versies zullen alleen werken op een 64 bit systeem.
Nu zijn de meeste zakelijke computers sinds 2010 al uitgevoerd met een 64 bit besturingssysteem, maar we willen het u toch graag laten weten voor als u bijvoorbeeld een nieuwe computer aanschaft, uw huidige computer gaat aanpassen of omdat u er zeker van wilt zijn dat u de nieuwe versie en haar functies kunt gaan gebruiken als deze uitkomt.
Dus controleer uw hardware en besturingssysteem of informeer bij uw hardwareleverancier.
Wilt u of uw hardwareleverancier zich verder verdiepen in de specificaties van hardware voor gebruik met onze producten vraag dan het “Systeemeisendocument” aan (e-mail naar info@simar.nl). Wij sturen het u graag toe.
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:
Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.
Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl
Nieuwsbrief
Juli 2018
Laatste nieuws:
Der Kreis
Op 28 mei jl. is de Der Kreis jaarvergadering gehouden op een verrassend andere locatie; de Fabrique in Utrecht. Traditiegetrouw was het ook dit jaar een zonovergoten dag en hebben wij vele van onze bestaande klanten hier mogen begroeten, alsmede een aantal gesprekken mogen voeren met potentiële klanten.
Bezoekers op onze stand werden uitgenodigd om ‘een spijker te slaan’ in een zwaar stuk eikenhout. Hiermee symboliseerden wij dat gebruikers van Simar de juiste gereedschappen in handen hebben om hun doelen te bereiken; de spijker op z’n kop!
Zij die deze uitdaging op onze stand aandurfden kregen een leuk presentje mee naar huis!
Mooie Ontwerpen uit Simar Design
Het mag best wel eens gezegd worden: De kwaliteit van de ingezonden tekeningen is bijzonder goed! Wij merken een tendens dat er méér aandacht wordt besteed aan het presenteren van de aangeboden keuken. Deze ontwikkeling is goed voor de consument, maar zeker ook voor onze keukenbranche die zich daardoor op een meer professionele manier manifesteert. Zeker niet in de laatste plaats verdienen daarom óók deze keukenadviseurs/-ontwerpers een compliment voor de hoge mate van vakmanschap waarmee zij zich profileren.
Niet langer een stijgende lijn in woningverkopen
Lange tijd was er continu een stijgende lijn zichtbaar in de woningverkopen. Sinds begin dit jaar is het aantal woningtransacties echter iedere maand lager dan in dezelfde maand vorig jaar. Nog altijd worden er meer woningen verkocht dan ooit, maar de trend is inmiddels dalend.
In januari wisselde 3,1% minder van woning, in februari zelfs 9,1%, in maart 7,7% en in april was dit met 16.267 woningverkopen 2,6% minder dan in april 2017. Die daling zit overigens niet in de verkoop van tussen- en hoekwoningen. Die stegen namelijk met 0,5% (tussenwoningen) en 1,8% (hoekwoningen). De daling is vooral terug te zien in de verkoop van appartementen, twee-onder-een-kap woningen en vrijstaande woningen.
Het zijn vooral de ouderen die kopen
Er zit nog altijd een stijgende lijn in de woningtransacties van ouderen tussen de 45 en de 65 jaar. In april 2008 waren er in deze categorie 3.324 transacties (18%), tegenover 4.505 (27,7%) in april dit jaar. Bij 65-plussers is nog meer stijging waarneembaar; zij gingen van 1.750 transacties in april 2008 naar 4.505 in april 2018. Terwijl het aantal woningkopers onder de 35 al geruime tijd daalt, 5,5% in vergelijking met vorig jaar. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de stijgende prijzen, aangescherpte leennormen van hypotheken, het toenemende aantal singles en jongeren die als ZZP’er of als uitzendkracht werken.
(Bron: Bouwkennis.nl)
Test uw kennis
Soms zitten handige functies enigszins verscholen in de diverse schermen van onze software.
Met deze rubriek tonen wij u een klein gedeelte van één van onze schermen. Aan u dan de vraag om het juiste scherm te kiezen uit 4 mogelijke oplossingen. Hiermee test u en/of verbreedt u uw kennis over de functionaliteit van Simar.
Het goede antwoord treft u aan de onderzijde van deze kolom. De vraag voor deze editie:
Is dit een opname uit:
A – Instellingen Preferenties Diverse
B – Onderdeel van ‘Laatste Scherm; Info’
C – Persoonlijke instellingen SIMAR-Design
D – Instellingenscherm Simar Weekagenda
De mooiste ontwerpen op onze website:
We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie
TIP TIP TIP TIP
Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo’n tip waarvan u denkt: “dat is handig”, laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl
Nieuwe bestanden:
Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:
– Wastoren (admin)
– Wastoren (grafisch)
– Doimo Cucine (admin)
– Doimo Cucine (grafisch)
– Cleopatra (admin)
Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl
Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *
Ga vanuit de Simar Client naar ”Systeemprogramma”s”-> ”Inlezen Bestanden”-> klik op de grote knop ”Voortgang”.
*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma ‘Inlezen Bestanden’ van Simar.
Stel een vraag aan de helpdesk:
U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
– Telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.
– E-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be
Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.
Cursussen:
Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.
Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.
Klik HIER om het totale aanbod te bekijken.
Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.
Speciale cursussen:
Naast de reguliere trainingen geeft Simar tevens trainingen voor specifieke software-toepassingen. Zo hebben wij onder andere de volgende specifieke cursussen op de agenda staan:
* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
30 juli – locatie Amsterdam
* SIMS-Sales
31 juli – locatie Amsterdam
* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
13 augustus – locatie Amsterdam
* SIMS-Sales
14 augustus – locatie Tilburg
* SIMAR-Design
20 augustus – locatie Tilburg
* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
20 augustus – locatie Amsterdam
* SIMS-Sales
27 augustus – locatie Tilburg
* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
27 augustus – locatie Gentbrugge
* SIMAR-Design Presentatie
28 augustus – locatie Tilburg
* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
3 september – locatie Amsterdam
* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
3 september – locatie Tilburg
* SIMAR-Design BSV Gevorderd
4 september – locatie Tilburg
* SIMAR-Design Gevorderd
10 september – locatie Tilburg
* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
10 september – locatie Gentbrugge
* SIMAR-Design
11 september – locatie Amsterdam
* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
17 september – locatie Tilburg
Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER
Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail naar secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
Antwoord “Test uw kennis”
Het juiste antwoord moet zijn:
B – Onderdeel van ‘Laatste Scherm; Info’
Iedereen heeft wel schermen binnen de Simar software die hij of zij veelvuldig gebruikt. Wist u dat u die veelgebruikte schermen ook kunt toevoegen aan een groep met Favoriete schermen? Deze groep, die u zelf samenstelt, komt helemaal bovenaan de groep met programma-onderdelen, links in het hoofdscherm van de Simar Client. Zodra u één scherm of méér als favoriet heeft gekenmerkt, ontstaat daar een blauw blokje ‘Favorieten’.
Hoe gaat u te werk? Open én sluit het scherm dat u aan uw favorieten wilt toevoegen. Gebruik de toetsencombinatie . In het scherm dat op dat moment opent zet u een vinkje bij de optie ‘Staat in Favorieten’. Hierna kunt u dit scherm afsluiten.
Deze optie is beschikbaar in alle versies van KIMS-, SIMS-, en BSV-Sales
Indien u vragen heeft over dit scherm helpt de Simar Helpdesk u graag op weg.