Implementatie
Na de technische installatie van de software heeft u in feite een “kaal” operationeel systeem. Dat betekent dat de software, met al zijn functionaliteit, gebruiksklaar op de hardware is geïnstalleerd maar nog niet toegespitst is op uw eigen organisatie. De software bevat talrijke instelmogelijkheden die bepalend zijn voor de inrichting en het gebruik van het systeem. Daarbij kunt u denken aan huisstijl, verkoopstrategie, de presentatie van een ontwerp, inkoopmarges, beleid t.a.v. gebruikersrechten van medewerkers etc.. Het aantal instelmogelijkheden is in de loop der jaren enorm toegenomen.
Implementatie is dan ook niet iets wat even tussen neus en lippen door kan worden gedaan. Het is van wezenlijk belang de instellingen langs te gaan, te begrijpen waar ze voor staan, en voor uw bedrijf de juiste keuzes te maken en de consequenties daarvan te overzien. Simar heeft medewerkers met kennis uit de vakhandel die het pakket door en door kennen, en die dan ook uitstekend in staat zijn u bij te staan bij de inrichting van het systeem. Door de juiste vragen te stellen krijgen zij een beeld van uw manier van werken en van uw wensen t.a.v. verkoop en bedrijfsvoering. Zij stellen vragen en leggen uit, u beslist. Zo wordt het systeem doeltreffend gebruiksklaar gemaakt, zo wordt uw ‘eigen’ systeem gecreëerd. Met de juiste voorbereidingen is in principe één dag voldoende om het systeem startklaar te maken.
Consultancy
Als het systeem in gebruik is genomen en de medewerkers getraind zijn in het gebruik van de software, kan het toch voorkomen dat na verloop van tijd behoefte ontstaat, aan nog wat extra of specifieke begeleiding in het werken met het systeem.
Mogelijk zijn er medewerkers die zich nog onzeker voelen in het gebruik van bepaalde onderdelen van het systeem. Ook kan het zijn dat gebruikers het systeem verder willen verkennen om te kijken of het pakket nog beter kan worden benut. In veel gevallen is dan het volgen van een extra cursus een afdoende oplossing.
Maar het komt ook voor dat ons cursusaanbod niet voorziet in het beantwoorden van specifieke vragen. In dat geval kan begeleiding op locatie uitkomst bieden. Een medewerker van Simar komt dan langs, kijkt met uw medewerkers mee, luistert naar hun vragen, denkt met hen mee en leert ze eventuele specifieke ‘problemen’ aan te pakken.