Compleet softwarepakket voor de keukenbranche
KIMS staat voor Keuken Informatie Management Systeem en dat is precies wat het is! De software maakt het hele verkoopproces en de logistieke afhandeling daarvan, een stuk eenvoudiger en overzichtelijker. KIMS-Sales is een stuwende partner in het succesvol maken van uw bedrijf.
KIMS-Sales staat voor optimaliseren
Sterke punten van KIMS-Sales:
- Het is een gebruiksvriendelijk programma. Of het nu gaat om het maken van offertes, orders, bestellijsten, afleverbonnen of facturen, het gaat gemakkelijk, snel en nauwkeurig.
- Uitgebreide managementfuncties geven een duidelijk overzicht en daarmee inzicht in inkoop, verkoop, marges en omzet.
- Er zijn meer dan 300 artikelbestanden beschikbaar die up to date gehouden worden, zonder dat de gebruiker daarnaar hoeft om te zien.
- Van dit programma zijn meerdere edities beschikbaar, te weten ‘Compact’, ‘Business’ en ‘Enterprise’. Er is dan ook altijd een ‘oplossing op maat’.
- KIMS-Sales is uit te breiden met meer dan 20 modules waarmee de bedrijfsvoering kan worden geoptimaliseerd.
- KIMS-Sales werkt volledig geïntegreerd met het SIMAR-Design programma waarmee een totaaloplossing voorhanden is.
In 3 verschillende edities
Met MijnKeuken een sterk duo
Volledig te integreren met KOMAS
Meer weten over KIMS-Sales, bel ons vrijblijvend op +31 (0)20 – 480 82 82.
KIMS-Sales is uit te breiden met tal van modules zoals:
Agenda
Een centrale agenda geeft alle medewerkers inzicht in hun eigen agenda en in die van de overige medewerkers van het bedrijf. En wordt gekozen voor de optie ‘MijnAgenda’ dan is de agenda ook online te gebruiken.
Een goede planning leidt tot duidelijke afspraken en de koppeling met KIMS zorgt ervoor dat geen enkele planningsstap wordt vergeten. Afspraken voor inmeten, afleveren, montage en service worden automatisch gepland en werklijsten voor monteurs zijn volledig en meteen beschikbaar. De gemaakte afspraken met klanten kunnen direct met een e-mail aan de klant worden bevestigd.
Een door klanten zeer gewaardeerde module!
Beschikbaar voor Compact, Business & Enterprise editie
Balieverkoop
Deze module ondersteunt het direct verkopen en afhalen van voorraadproducten aan de balie.
Efficiënt afrekenen wordt mogelijk gemaakt door gebruik van een barcodescanner of door snel en eenvoudig een voorraadartikel op te zoeken en deze te printen op een kassabon. De lay-out van de kassabon is geheel naar eigen keuze in te stellen. Klanten kunnen contant betalen maar natuurlijk is op rekening kopen ook mogelijk; daarbij is controle op eventuele kredietlimieten gewaarborgd. Deze module biedt ook de mogelijkheid voor vaste klanten afleverbonnen te maken en de facturering hiervan bijvoorbeeld wekelijks te genereren.
Beschikbaar voor Business & Enterprise editie
Blokken
Steeds meer keukenfabrikanten introduceren blokken: een gedefinieerde set artikelen tegen een speciale prijs. Deze module zorgt ervoor dat het meest optimale blok automatisch in de offerte wordt verwerkt en dat bij bestelling de juiste blokcode wordt genoteerd. De in- en verkoopprijs worden aangepast en de betreffende marge is direct zichtbaar. Verder wordt de eventuele restwaarde getoond zodat snel een meerwaarde voor de klant kan worden gecreëerd.
Deze module, als aanvulling op KIMS-Sales, is dan ook een aanrader wanneer in de verkoop blokverrekening wordt verwerkt.
Beschikbaar voor Compact, Business & Enterprise editie
Connect/ODBC koppeling
Meer en meer groeit de behoefte informatie uit het Simar systeem te gebruiken in een andere omgeving, bijvoorbeeld als keukenzaken deel uitmaken van een groter geheel. Hiertoe bieden we met de module Simar Connect verschillende technische mogelijkheden. U kunt met een Windows-connectie (OCX), een web-service (SOAP) of een database-connectie (ODBC) werken.
Deze mogelijkheden onderstrepen onze open database-structuur en de brede mogelijkheden tot integratie en hergebruik van data.
Beschikbaar voor Business & Enterprise editie
DIMS-Documentbeheer
De verkoop van keukens is een complex proces waarbij veel gecommuniceerd wordt met klanten en leveranciers. Deze module biedt de mogelijkheid alle documenten, e-mails, foto’s etc. digitaal en overzichtelijk op te slaan in het dossier van de betreffende klant.
Geen papieren dossiers meer die op een bureau rondslingeren of, erger nog, verloren gaan. Een bijkomend voordeel is dat iedereen in de organisatie gelijktijdig toegang heeft tot alle informatie. Een set tekeningen of een stukslijst printen voor uw monteur is met één druk op de knop geregeld.
Als DIMS gebruikt wordt in samenwerking met de module MijnKeuken is het ook mogelijk de klant via de website toegang tot bepaalde documenten te geven.
Beschikbaar voor de Business & Enterprise editie in een ‘Pro’ en ‘Lite’ versie
EDI export / ordercontrole
Optie die het mogelijk maakt om via de EDI standaard bestellingen van keukenmeubelen elektronisch te versturen aan de fabrikant en een orderbevestiging van de fabrikant in te lezen ter controle. Slechts te gebruiken voor fabrikanten die het EDI-protocol ondersteunen.
Op dit moment wordt de module ondersteunt door Artego, Häcker, Impuls, Keller(hoofdboek) * , Nobilia, Nolte, Pronorm en Schüller. (* Keller ondersteund nog geen retour orderbevestiging)
Beschikbaar voor Business & Enterprise editie
Klantcontact
De module Klantcontact, de naam zegt het al, registreert alle communicatie tussen zich oriënterende klanten en uw bedrijf. Wordt een brochure aangevraagd of wordt op uw website de KeukenCreator bezocht, dan bent u hiervan op de hoogte en kunt u verdere activiteiten ondernemen contact te maken met deze consumenten.
U kunt dan bijvoorbeeld denken aan mailberichten aan ‘kijkers’ of aan uitnodigingen voor kookdemonstraties in uw bedrijf. Beginnend contact krijgt door opvolging een flinke boost. Als vervolgens, met behulp van deze module, zorgvuldig wordt omgesprongen met deze beginnende contacten en nooit meer een terugbelafspraak wordt vergeten, geeft dat een enorme voorsprong.
Klantcontact is ideaal om de status van potentiële klanten te registreren en daarmee de koers van uw sales-activiteiten te bepalen.
Beschikbaar voor Business & Enterprise editie
Bekijk hier een video (2:57 min.) waarin de belangrijkste functies van de module Klantcontact worden uitgelegd.
MijnKeuken
De module is een aanvulling op KIMS en biedt u de mogelijkheid uw klant via uw eigen website doorlopend op de hoogte te houden over de voortgang van de order. U kunt daarbij denken aan tekeningen, stukslijst met afbeeldingen van artikelen, de voortgang en planning van de order, bestellingen en facturen. U bepaalt wat de klant, middels een unieke inlogcode, kan inzien. Deze website is uiteraard doeltreffend afgeschermd, versleuteld en geheel beveiligd.
In combinatie met de Servicemodule kunnen servicemeldingen en de status daarvan door de klant zelf worden gevolgd en in combinatie met de module DIMS is het mogelijk documenten uit het klantdossier te gebruiken.
Het Simar bedrijfssysteem houdt de website actueel en wanneer er mutaties op de website zijn wordt de klant via een automatisch verzonden e-mail op de hoogte gebracht.
Beschikbaar voor Compact, Business & Enterprise editie
Montage
Deze module biedt de mogelijkheid om op simpele en doeltreffende wijze een offerte voor de montage/installatie te maken, zonder dat deze de marge van de offerte voor de keuken beïnvloedt. In combinatie met een keukenofferte kan zelfs automatisch een montagevoorstel worden gegenereerd.
Een montageofferte kan apart worden afgedrukt maar ook in de offerte voor de keuken worden opgenomen. Werklijsten voor monteurs komen tot stand met één druk op de knop. Efficiëntie ten top! Bovendien geeft de Montagemodule u meer inzicht in de planning, kosten en opbrengst van de montage.
Beschikbaar voor Compact, Business & Enterprise editie
Multifilialen
Deze module biedt het voordeel van één centrale database terwijl de offertes, orders en diverse andere data toch strikt gescheiden per filiaal worden opgeslagen. Verder kunnen per filiaal de kenmerken worden geregistreerd, de gebruiksrechten van een medewerker worden ingesteld en de nummering van offertes, orders en facturen worden bepaald. Bovendien geven de managementfuncties niet alleen direct en duidelijk inzicht in de bedrijfsvoering per filiaal maar ook in de bedrijfsvoering van de gehele organisatie.
Zoals de naam al aangeeft is deze module zeer doeltreffend wanneer gewerkt wordt in meerdere filialen.
Beschikbaar voor Enterprise editie
Projecten
Met behulp van de module Projecten kunnen speciale inkoopafspraken worden vastgelegd en standaardopstellingen met meer- of minderwerk worden gedefinieerd. Andere functionaliteiten zijn het bepalen van een eventuele verrekening van de provisie, het aanmaken van klantlijsten, het in de gaten houden van de planning van een project en het printen van overzichten voor aannemers of projectontwikkelaars. Zo houdt u, gedurende het hele traject van het project, zicht op de marge.
Deze module is een aanrader als u, als keukendealer, te maken heeft met woningbouwprojecten. Zeker als een dergelijk project meerdere woningen betreft waarbij met elk van de kopers afspraken gemaakt worden over individuele wensen, bewijst deze module zijn meerwaarde.
Beschikbaar voor Business & Enterprise editie
Query Pro
Deze geavanceerde rapportagemodule maakt het mogelijk om snel en handig gebruik te maken van de enorme hoeveelheid informatie die is vastgelegd tijdens het werken met KIMS.
Met behulp van Query Pro kan op eenvoudige wijze informatie uit het systeem worden gehaald om bijvoorbeeld gebruikt te worden in managementrapportages of om in Excel verder te worden bewerkt. Verder stelt deze module u in staat selecties te maken, zodat met de Simar tekstverwerker heel eenvoudig persoonsgerichte brieven kunnen worden gemaakt.
Beschikbaar voor Business & Enterprise editie
Referentiecontrole
Module voor geautomatiseerde kwaliteitscontrole van een offerte of order. U wordt herinnerd aan zaken die makkelijk vergeten worden of die rekening houden met combinaties van artikelen in de offerte of order.
Standaard wordt een set van regels meegeleverd maar u kunt zelf ook regels aanmaken en de intelligentie van de controle in uw situatie verhogen. Beantwoording wordt gelogd en de opmerkingen met de antwoorden kunnen ook als bijlage worden geprint.
Met deze module verkleint u de kans op faalkosten aanzienlijk.
Het vergeten van bijvoorbeeld een indeling systeem voor een besteklade, afvalemmer of de juiste plint hoogte behoord dan tot het verleden.
Voor meer informatie klikt u hier https://simar.nl/contact/
Beschikbaar voor Business & Enterprise editie
Service
Het hoeft geen betoog dat goede service en klachtafhandeling in belangrijke mate bijdraagt aan een positief beeld van uw bedrijf. De Servicemodule biedt u zicht op alle meldingen die er lopen en bewaakt het tijdig afhandelen ervan. Omdat gebruik wordt gemaakt van alle gegevens die tijdens het verkooptraject al zijn ingevoerd wordt het aansturen van leveranciers en monteurs een stuk eenvoudiger.
De Servicemodule komt nog meer tot zijn recht in combinatie met de module Agenda/Planning levering.
Beschikbaar voor Compact, Business & Enterprise editie
Tegels
Tegels zijn er in vele soorten en maten. De Tegelmodule helpt u bij het vastleggen van deze informatie, bij het omrekenen van een stuksprijs naar een prijs per m2 en bij het verkopen per hele verpakking. Verder is deze module een handig hulpmiddel bij het etiketteren van de tegels en voor de indeling op tegeltableaus. De mogelijkheid om tegels een niet herleidbare, eigen artikelcode te geven wordt zeer gewaardeerd en vaak gebruikt.
Beschikbaar voor Compact, Business & Enterprise editie
Tekstverwerker
De Simar tekstverwerker vertoont grote overeenkomsten met Microsoft Word en kan natuurlijk gebruikt worden om ‘gewoon’ een brief te schrijven. Toch is deze module vooral bedoeld om volledig geïntegreerd in KIMS eenvoudig en snel voorbladteksten te maken, evenals slotgroeten en persoonsgerichte brieven (‘mail-merge’).
Alle gegevens uit de database kunnen worden opgenomen in de tekst en ook kunnen tekstblokken, afhankelijk van keuzes in de offerte, wél of niet worden afgedrukt. Teksten worden centraal en naar keuze in openbare of afgeschermde mappen opgeslagen. Bovendien leest en schrijft de module Tekstverwerker Microsoft Word-documenten.
Beschikbaar voor Compact, Business & Enterprise editie
Voorraad
Deze module is een krachtig hulpmiddel bij het beheer en de administratie van een eigen voorraad. De Voorraadmodule geeft op ieder gewenst moment zicht op de beschikbaarheid van voorraadartikelen. Verder kan een minimale en maximale gewenste voorraad per artikel worden vastgelegd en is het mogelijk automatisch een besteladvies te laten maken. De module ondersteunt niet alleen meerdere magazijnen maar ook de uitwisseling tussen magazijnen. Bovendien maakt de module flexibel locatiebeheer mogelijk. Speciaal is de ondersteuning voor uitlooppartijen (restpartijen) en de tintenregistratie bij het op voorraad houden van tegels.
De Voorraadmodule is te integreren in KIMS (apparatuur en tegels).
Beschikbaar voor Business & Enterprise editie
Webimport
De module Webimport, een aanvulling op KIMS/SIMS, is onmisbaar als u een webwinkel heeft. Met behulp van deze module worden alle orders, die via de webwinkel worden geplaatst, automatisch in het KIMS/SIMS-pakket verwerkt. Het vervolgtraject van bestellen, afleveren en ordercontrole kan vervolgens in KIMS/SIMS worden afgehandeld.
Wordt deze module gebruikt in combinatie met de module MijnKeuken of MijnBadkamer, een module waarmee de klant op doeltreffende wijze op de hoogte gehouden kan worden, dan is de cirkel rond.
Beschikbaar voor Enterprise editie
Maken dagelijks gebruik van onze software
Vragen over de software? Wij staan u altijd te woord
Om de software volledig naar uw hand te zetten
In onze software en nog iedere dag vooruit
Al onze medewerkers zetten zich met veel enthousiasme in om tot een goede oplossing te komen. Ieder project zorgvuldig afgestemd
Met 3 vestigingen in Nederland en België, streven wij ernaar iedere interieurbranche van dienst te kunnen zijn
Uw verkoop in kaart brengen? Bel ons vrijblijvend op +31 (0)20 – 480 82 82.