Beste Lezer,
Het is lente! We genieten de laatste dagen volop van het mooie weer. De natuur ontwaakt en vele bomen tonen hun prachtige bloesem. Vrijdag is het Goede Vrijdag en dus staan de Paasdagen voor de deur. Traditiegetrouw een drukke tijd in onze branche. Weliswaar is spontaan winkelen door de Coronamaatregelen op dit moment niet mogelijk maar we hopen dat veel consumenten zich vooraf zullen aanmelden voor een bezoek aan uw toonzaal.
In deze nieuwsbrief treft u weer verschillende tips en trucs en aanvullende informatie waarmee u hopelijk uw voordeel kunt doen.
Ongetwijfeld heeft u af en toe vragen die niet behandeld worden in onze nieuwsbrieven. Wist u dat wij veel van onze expertise hebben vastgelegd in onze ‘How to … documenten’? Compacte handleidingen waarin stap voor stap wordt beschreven hoe specifieke onderdelen werken. Zeker de moeite waard om deze eens te bekijken. U kunt ze terug vinden op het helpcenter.
Daarnaast kunt u natuurlijk ook veel antwoorden op uw vragen vinden onder de ‘Helpfunctie’. Met die functie kunt u gericht zoeken op een bepaald onderwerp dat aansluit op uw vraag. Heeft u het antwoord op uw vraag daar niet kunnen vinden? In dat geval staan onze collega’s van de helpdesk klaar om u te helpen.
Wij wensen u veel leesplezier en uiteraard hele fijne Paasdagen.
Met vriendelijke groet,
Directie en medewerkers van Simar
Tips en Trucs administratief: Klantinformatie
Tips en Trucs administratief: Opvolgen en afmelden offertes
Zodra een notitie is toegevoegd, verandert het icoontje in het orderentry scherm:
Heeft u behoefte aan een nog betere en pro actievere bewaking van alle contactmomenten met de consument? De module Klantcontact van Simar automatisering biedt u daarvoor de meest ideale oplossing. Ga naar onze website voor het bekijken van een kort filmpje en zie hoe eenvoudig het kan zijn om alle contactmomenten te beheren en te bewaken.
De tevreden klant:
Mond-tot-mond reclame is één van de beste aanbevelingen die uw bedrijf via klanten kan krijgen. Daarvoor zijn uiteraard tevreden klanten nodig en, we zullen het met elkaar eens zijn, die krijgen we als een keuken compleet, foutloos en met aandacht voor de kleinste details wordt uitgeleverd. Ook voor u is dit scenario de meest efficiënte wijze om een keuken uit te leveren, want uw marge hoeft niet te worden aangesproken voor het oplossen van problemen. In theorie is dit simpel te begrijpen maar de praktijk blijkt vaak weerbarstiger. Dáár kunnen wij u ook mee helpen, zoals u dat van ons gewend bent. Stelt u zich eens voor dat iedere offerte en order gecontroleerd wordt, terwijl u nog met uw klant aan tafel zit.
• Een blauwe achtergrond geeft aan dat het ontwerp punten bevat die belangrijk zijn om na te kijken of te bespreken.
• Een groene achtergrond geeft aan dat het ontwerp aanbevelingen of ‘reminders’ bevat.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
Tips en Trucs Design: Nieuw icoon aanpassen hoogte keuken via plinthoogte
De keuken is al getekend en nu krijgt u het verzoek de plinthoogte aan te passen. Misschien voor u wel een herkenbare situatie. Vanaf nu is het met het nieuw icoon Plinthoogte nog makkelijker om aan zo’n verzoek te voldoen.
• Wanneer u de plint opnieuw automatisch gaat plaatsen hoeft u niet eerst de bestaande plint te verwijderen; bestaande plinten worden altijd vervangen.
• Zijwanden en stollen worden ook op de nieuwe hoogte geplaatst, alleen wanneer deze op de vloer stonden moet u deze nog verlengen of inkorten naar de nieuwe hoogte. Dit gebeurt niet automatisch.
• Mocht het nieuwe icoon niet onder uw tabblad Start staan, weet dat deze vanaf de versie FX6 van Simar-Design bestaat.
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
Tips en Trucs KOMAS:
KOMAS zal nu een telling maken van alle grootboekrekening die boven deze grootboekrekening staan totdat KOMAS een nieuw T-Totaal rekening tegenkomt.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
Kent u deze functie al: Stylesheet pagina’s
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen
Het winnende ontwerp van deze editie is van:
Mevrouw Selma Okhuijzen van de firma Schuit Totaal Wonen
Klik hier om alle prijswinnaars en eervolle vermeldingen te bekijken.
We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?
Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.
Proost !
Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.
Achter de schermen:
In de afgelopen periode hebben wij gewerkt aan een technische oplossing die te maken heeft met het distribueren en downloaden van onze bestanden. In de praktijk zult u merken dat het downloaden van bestanden minder tijd in beslag zal nemen dankzij deze nieuwe techniek.
Deze aanpassing was nodig omdat met de nieuwe energie labels die per 01-03-2021 gedistribueerd moesten worden, er veel data gedownload zou gaan worden.
Verder werken onze ontwikkelaars permanent aan het omzetten van de schermen naar de nieuwste technieken. Ook in het nieuwste Service Pack zult u weer veel vernieuwde schermen aantreffen.
In de afgelopen periode zijn nog een aantal handige verbeteringen aangebracht aan MijnKeuken.info, naar aanleiding van gesprekken uit de praktijk. Zo is er nu een mogelijkheid om afbeeldingen van de fronten, grepen en kleuren weer te geven.
Tenslotte zijn we bezig met aanvullende partijen om elektronisch bestellen mogelijk te maken. Hierover leest u meer in de volgende nieuwsbrief.
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:
Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.
Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl
Nieuwsbrief
April 2021
Laatste nieuws:
De wereld draait door..
De wereld draait door… Nee, dit is geen verwijzing naar het alom bekende tv-programma maar juist een reflectie van de wereld om ons heen.
In het spanningsveld tussen de vele beperkende maatregelen, opgelegd van hoger hand of zelf ingesteld, en de commerciële belangen door de alsmaar terugkerende loonkosten, overheads en financiële verplichtingen beleven wij momenteel een ongekend drukke periode. Consumenten konden/kunnen niet met vakantie, geld levert niets op bij de bank dus wordt er druk geïnvesteerd binnen de home-improvement sector.
Zo hebben de consumenten nog plezier van hun spaargeld en levert hun investering naar alle waarschijnlijkheid veel méér plezier en rendement op bij de verkoop van hun woning dan wanneer zij het geld naar de bank brengen. Wij, de ondernemers in de keuken- en sanitairbranche genieten volop van deze sterke markt en de kansen en uitdagingen die dat biedt.
Ook bij Simar automatisering is het momenteel drukker dan normaal en dat resulteert soms in wat langere levertijden dan wat u van ons gewend bent. Ook onze helpdesk krijgt meer meldingen per dag; we hebben alle zeilen bijgezet om u te kunnen assisteren maar het kán voorkomen dat u iets langer in de wachtrij staat. Wij vragen uw begrip hiervoor.
Test uw kennis
Het goede antwoord treft u aan de onderzijde van deze kolom.
Is dit een opname uit:
A – Keuzemenu Query-module?
B – Keuzemenu Service-Pro?
C – Keuzemenu Service Overzichten?
D – Keuzemenu Service Statistieken?
De mooiste ontwerpen op onze website:
We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie
TIP TIP TIP TIP
Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo’n tip waarvan u denkt: “dat is handig”, laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl
Nieuwe bestanden:
Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl
Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *
Ga vanuit de Simar Client naar ”Systeemprogramma”s”-> ”Inlezen Bestanden”-> klik op de grote knop ”Voortgang”.
*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma ‘Inlezen Bestanden’ van Simar.
Stel een vraag aan de helpdesk:
U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
– Telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.
– E-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be
Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.
Cursussen:
m goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.
Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.
Klik HIER om naar de speciale Simar website te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.
Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.
Speciale cursussen:
aast de reguliere cursussen geeft Simar tevens cursussen voor specifieke software-toepassingen.
Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER
Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail naar secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
Antwoord “Test uw kennis”
C – Keuzemenu Service Overzichten
Onze Servicemodule is op zich al een bijzonder krachtig gereedschap om alle service gemakkelijk af te handelen. Maar minstens zo belangrijk is het krijgen van overzicht op alle servicemeldingen en daar helpt ons overzichtsscherm enorm bij. Gemakkelijk te bedienen, goede sorteerfuncties en resultaten duidelijk in beeld
Wist u trouwens dat het scherm Service Statistieken laat zien of het aantal servicemeldingen bij een bepaalde leverancier toe- of afneemt, hoe deze zich verhoudt tot andere leveranciers en waar de oorzaken liggen? Daartoe is het aantal servicemeldingen ook uit te drukken in een percentage van het aantal geleverde artikelen of orders.
U vindt deze handige overzichtsschermen in Service-Pro>> Overzichten.