Beste Lezer,

Het is lente! We genieten de laatste dagen volop van het mooie weer. De natuur ontwaakt en vele bomen tonen hun prachtige bloesem. Vrijdag is het Goede Vrijdag en dus staan de Paasdagen voor de deur. Traditiegetrouw een drukke tijd in onze branche. Weliswaar is spontaan winkelen door de Coronamaatregelen op dit moment niet mogelijk maar we hopen dat veel consumenten zich vooraf zullen aanmelden voor een bezoek aan uw toonzaal.

In deze nieuwsbrief treft u weer verschillende tips en trucs en aanvullende informatie waarmee u hopelijk uw voordeel kunt doen.

Ongetwijfeld heeft u af en toe vragen die niet behandeld worden in onze nieuwsbrieven. Wist u dat wij veel van onze expertise hebben vastgelegd in onze ‘How to … documenten’? Compacte handleidingen waarin stap voor stap wordt beschreven hoe specifieke onderdelen werken. Zeker de moeite waard om deze eens te bekijken. U kunt ze terug vinden op het helpcenter.

Daarnaast kunt u natuurlijk ook veel antwoorden op uw vragen vinden onder de ‘Helpfunctie’. Met die functie kunt u gericht zoeken op een bepaald onderwerp dat aansluit op uw vraag. Heeft u het antwoord op uw vraag daar niet kunnen vinden? In dat geval staan onze collega’s van de helpdesk klaar om u te helpen.

Wij wensen u veel leesplezier en uiteraard hele fijne Paasdagen.

Met vriendelijke groet,

Directie en medewerkers van Simar


Tips en Trucs administratief: Klantinformatie

In sommige gevallen is het makkelijk, en soms noodzakelijk, om gegevens of extra afspraken van of over uw klant vast te leggen.
Als u bij de ‘naw’-gegevens op het klantnummer klikt komt u in het Memoscherm van deze klant terecht.
U kunt hier belangrijke informatie (memo) over uw klant invoeren. U ziet in dit veld tevens een overzicht van alle offertes en orders die voor deze klant gemaakt zijn.
En mocht de memo van de klant zo belangrijk zijn dat u deze informatie niet wilt missen, dan zet u het vinkje aan zodat de informatie op het scherm verschijnt zodra u deze klant oproept.

Tips en Trucs administratief: Opvolgen en afmelden offertes

Het opvolgen en afmelden van offertes is nodig om een duidelijk beeld te krijgen van de lopende offertes en het maximaliseren van de omzet. Maar waar sla je aantekeningen op die je tijdens een telefoongesprek hebt genoteerd?
Het memobord is daarvoor een prima optie: hier kunt u met de F2-toets eenvoudig een datumstempel plaatsen en noteren wat er toen met de klant is besproken. Indien gewenst kunnen de notities ook worden afgedrukt onderaan de offerte of order.
Indien géén memo is geschreven voor de referentie is het memobord ‘leeg’.

Zodra een notitie is toegevoegd, verandert het icoontje in het orderentry scherm:

Het memobord is beschikbaar in alle versies van KIMS, SIMS en BSV-Sales.

Heeft u behoefte aan een nog betere en pro actievere bewaking van alle contactmomenten met de consument? De module Klantcontact van Simar automatisering biedt u daarvoor de meest ideale oplossing. Ga naar onze website voor het bekijken van een kort filmpje en zie hoe eenvoudig het kan zijn om alle contactmomenten te beheren en te bewaken.

De tevreden klant:
Mond-tot-mond reclame is één van de beste aanbevelingen die uw bedrijf via klanten kan krijgen. Daarvoor zijn uiteraard tevreden klanten nodig en, we zullen het met elkaar eens zijn, die krijgen we als een keuken compleet, foutloos en met aandacht voor de kleinste details wordt uitgeleverd. Ook voor u is dit scenario de meest efficiënte wijze om een keuken uit te leveren, want uw marge hoeft niet te worden aangesproken voor het oplossen van problemen. In theorie is dit simpel te begrijpen maar de praktijk blijkt vaak weerbarstiger. Dáár kunnen wij u ook mee helpen, zoals u dat van ons gewend bent. Stelt u zich eens voor dat iedere offerte en order gecontroleerd wordt, terwijl u nog met uw klant aan tafel zit.

Onze nieuwste module Referentiecontrole doet precies dat en geeft u meldingen op drie niveaus van urgentie:
• Een rode achtergrond geeft aan dat het ontwerp punten bevat die opgelost moeten worden; u kunt niet afdrukken zolang deze punten niet opgelost zijn.
• Een blauwe achtergrond geeft aan dat het ontwerp punten bevat die belangrijk zijn om na te kijken of te bespreken.
• Een groene achtergrond geeft aan dat het ontwerp aanbevelingen of ‘reminders’ bevat.
Het resultaat? U draait méér omzet, hoeft beduidend minder vaak te dealen met fouten, kan véél strakker de montage plannen en dat alles levert u méér winst. Maar misschien nog belangrijker: een optimaal tevreden gestelde klant. Tevreden klanten leiden tot mond-tot-mond reclame en die werkt altijd. Goedkoper kan niet, beter kan niet!
Juist omdat deze nieuwe module Referentiecontrole uw offertes en orders direct controleert worden fouten en de daarbij komende kosten zoveel mogelijk voorkomen; we weten allemaal dat problemen achteraf oplossen ALTIJD geld kost.
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Tips en Trucs Design: Nieuw icoon aanpassen hoogte keuken via plinthoogte 

De keuken is al getekend en nu krijgt u het verzoek de plinthoogte aan te passen. Misschien voor u wel een herkenbare situatie. Vanaf nu is het met het nieuw icoon Plinthoogte nog makkelijker om aan zo’n verzoek te voldoen.

Eerst de hoogtetabel aanpassen met de nieuwe plinthoogte. Na het aanpassen en sluiten van de hoogtetabel hoeft u alleen nog maar dit nieuwe icoon aan te klikken en de gehele keuken wordt op deze nieuwe plinthoogte geplaatst.
U bent nu al voor het overgrote deel geholpen. Het laatste wat u mag doen is de plint opnieuw automatisch plaatsen zodat deze weer opnieuw berekend wordt en bovendien, afhankelijk van de nieuwe hoogte, ook een ander artikelcode krijgt.
Het nieuwe icoon vindt u onder tabblad Start, in de groep Bestand waar u normaal ook de hoogtetabel opnieuw kunt openen.
Mocht u dat laatste nog niet weten, ga dan via tabblad Start naar de groep Bestand en klik het icoon Informatie aan. Zie dat het venster Bestandsinformatie wordt geopend en aan de rechterzijde bevindt zich de balk Hoogtetabel die u vervolgens kunt openen.
Als laatste nog een aantal weetjes:

• Wanneer u de plint opnieuw automatisch gaat plaatsen hoeft u niet eerst de bestaande plint te verwijderen; bestaande plinten worden altijd vervangen.

• Zijwanden en stollen worden ook op de nieuwe hoogte geplaatst, alleen wanneer deze op de vloer stonden moet u deze nog verlengen of inkorten naar de nieuwe hoogte. Dit gebeurt niet automatisch.

• Mocht het nieuwe icoon niet onder uw tabblad Start staan, weet dat deze vanaf de versie FX6 van Simar-Design bestaat.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Tips en Trucs KOMAS:

Om het nieuwe overzicht in KOMAS 3110 Saldibalans en 3111 Periode vergelijk nog makkelijker te lezen op het scherm is het mogelijk om met Totalen per rubriek te werken.
Hierbij is het van belang dat u het hele rekeningschema voorziet van extra grootboekrekeningen die aan het begin en aan het eind van elke rubriek moeten worden toegevoegd. Het enige verschil met een normale grootboekrekening is dat u nu het soort op T-Totaal zet.

KOMAS zal nu een telling maken van alle grootboekrekening die boven deze grootboekrekening staan totdat KOMAS een nieuw T-Totaal rekening tegenkomt.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Kent u deze functie al: Stylesheet pagina’s

KIMS kent een nieuwe functie: het afdrukken van extra Stylesheet pagina’s bij offerte of order. Voor keukens biedt dit een tweetal pagina’s met grote afbeeldingen en omschrijving van frontuitvoering, grepen, greep positionering, lade-uitvoering en achterwand. Ook de werkbladen worden in meer detail getoond: werkbladkleur en randafwerking. Stylesheet pagina’s bevatten afbeeldingen van de ‘gezichtsbepalende’ elementen in een keuken. U kunt dit vergelijken met een ‘mood board’.
Om deze stylesheets mee af te drukken met de offerte hoeft u slechts een vinkje te zetten in het afdrukscherm.
NB: Niet alle bestanden zijn uitgerust met dit uitgebreidere beeldmateriaal. Als bij u de optie ‘Stylesheet afdrukken’ niet zichtbaar is, dan ondersteunt het door u gebruikte keukenbestand deze optie niet. Ook kan het vóórkomen dat de kwaliteit van de afbeeldingen bij bepaalde bestanden minder is dan bij andere. De afbeeldingen zijn beperkt tot Type-2 keukenbestanden en de werkbladbestanden.
Standaard ziet het stylesheet er uit zoals u hierboven ziet. U kunt echter de koptekst en het lettertype, etc. alsmede de indeling en de achtergrondkleur van de tekstblokken aanpassen in het programma Instellingen | Lay-out en teksten | Diverse lay-outs. Daar lay-out type ‘Offerte stylesheet’ kiezen. Daar maakt u een kopie van de standaard lay-out die u vervolgens kunt aanpassen. In de Instellingen | Preferenties | Diverse onder het tabblad Uitgebreid stelt u in welke lay-out u wilt gebruiken.
Indien u afdrukmacro’s gebruikt, dan kunt u dit vinkje ook opnemen in de macro. U moet de betreffende macro dan even opnieuw opslaan met het vinkje aan.
U vindt de Stylesheet functie in de Business en Enterprise edities van onze software. Voorts is een Service-Pack van januari 2021 of nieuwer noodzakelijk.
We hopen dat u en uw klanten enthousiast zullen zijn over deze nieuwe aanvulling in de presentatie van de offerte/order.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen

Het winnende ontwerp van deze editie is van:

Mevrouw Selma Okhuijzen van de firma Schuit Totaal Wonen

Klik hier om alle prijswinnaars en eervolle vermeldingen te bekijken.

We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?

Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.

De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.

Champagneglazen

Proost !

Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.


Achter de schermen:

In de afgelopen periode hebben wij gewerkt aan een technische oplossing die te maken heeft met het distribueren en downloaden van onze bestanden. In de praktijk zult u merken dat het downloaden van bestanden minder tijd in beslag zal nemen dankzij deze nieuwe techniek.

Deze aanpassing was nodig omdat met de nieuwe energie labels die per 01-03-2021 gedistribueerd moesten worden, er veel data gedownload zou gaan worden.

Verder werken onze ontwikkelaars permanent aan het omzetten van de schermen naar de nieuwste technieken. Ook in het nieuwste Service Pack zult u weer veel vernieuwde schermen aantreffen.

In de afgelopen periode zijn nog een aantal handige verbeteringen aangebracht aan MijnKeuken.info, naar aanleiding van gesprekken uit de praktijk. Zo is er nu een mogelijkheid om afbeeldingen van de fronten, grepen en kleuren weer te geven.

Tenslotte zijn we bezig met aanvullende partijen om elektronisch bestellen mogelijk te maken. Hierover leest u meer in de volgende nieuwsbrief.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:

Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.

Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl

Nieuwsbrief

April 2021

Laatste nieuws:

De wereld draait door..

De wereld draait door… Nee, dit is geen verwijzing naar het alom bekende tv-programma maar juist een reflectie van de wereld om ons heen.

In het spanningsveld tussen de vele beperkende maatregelen, opgelegd van hoger hand of zelf ingesteld, en de commerciële belangen door de alsmaar terugkerende loonkosten, overheads en financiële verplichtingen beleven wij momenteel een ongekend drukke periode. Consumenten konden/kunnen niet met vakantie, geld levert niets op bij de bank dus wordt er druk geïnvesteerd binnen de home-improvement sector.

Zo hebben de consumenten nog plezier van hun spaargeld en levert hun investering naar alle waarschijnlijkheid veel méér plezier en rendement op bij de verkoop van hun woning dan wanneer zij het geld naar de bank brengen. Wij, de ondernemers in de keuken- en sanitairbranche genieten volop van deze sterke markt en de kansen en uitdagingen die dat biedt.

Ook bij Simar automatisering is het momenteel drukker dan normaal en dat resulteert soms in wat langere levertijden dan wat u van ons gewend bent. Ook onze helpdesk krijgt meer meldingen per dag; we hebben alle zeilen bijgezet om u te kunnen assisteren maar het kán voorkomen dat u iets langer in de wachtrij staat. Wij vragen uw begrip hiervoor.


Test uw kennis

Soms zitten handige functies enigszins verscholen in de diverse schermen van onze software.
Met deze rubriek zullen wij periodiek een klein gedeelte van één van onze schermen aan u tonen. Aan u is dan de vraag om het juiste scherm te kiezen uit 4 mogelijke oplossingen. Hiermee test u en/of verbreedt u uw kennis over de functionaliteit van Simar.

Het goede antwoord treft u aan de onderzijde van deze kolom.

De vraag voor deze editie:

Is dit een opname uit:
A – Keuzemenu Query-module?
B – Keuzemenu Service-Pro?
C – Keuzemenu Service Overzichten?
D – Keuzemenu Service Statistieken?


De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie


TIP TIP TIP TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo’n tip waarvan u denkt: “dat is handig”, laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl


Nieuwe bestanden:

– Berbel (grafisch)
– Berbel (administratief)
-Grohe keukenkranen (administratief)

Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *

Ga vanuit de Simar Client naar ”Systeemprogramma”s”-> ”Inlezen Bestanden”-> klik op de grote knop ”Voortgang”.

Voortgang-knop-standaardplaatje

*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma ‘Inlezen Bestanden’ van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:

U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
– Telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.

– E-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be

Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.


Cursussen:

m goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.

Klik HIER om naar de speciale Simar website te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.

Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.


Speciale cursussen:

aast de reguliere cursussen geeft Simar tevens cursussen voor specifieke software-toepassingen.

Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail naar secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Antwoord “Test uw kennis”

Het juiste antwoord moet zijn

C – Keuzemenu Service Overzichten
Onze Servicemodule is op zich al een bijzonder krachtig gereedschap om alle service gemakkelijk af te handelen. Maar minstens zo belangrijk is het krijgen van overzicht op alle servicemeldingen en daar helpt ons overzichtsscherm enorm bij. Gemakkelijk te bedienen, goede sorteerfuncties en resultaten duidelijk in beeld

Wist u trouwens dat het scherm Service Statistieken laat zien of het aantal servicemeldingen bij een bepaalde leverancier toe- of afneemt, hoe deze zich verhoudt tot andere leveranciers en waar de oorzaken liggen? Daartoe is het aantal servicemeldingen ook uit te drukken in een percentage van het aantal geleverde artikelen of orders.
U vindt deze handige overzichtsschermen in Service-Pro>> Overzichten.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.