Nieuwsbrief Juni 2021

Beste lezer,

En toen was het toch ineens lente; de zon schijnt en de temperaturen zijn eindelijk weer ‘normaal’ voor de tijd van het jaar. Ook wat Corona betreft ‘klaart het weer op’. De aangekondigde versoepelingen geven ons goede hoop dat ons gewone dagelijks leven ook weer steeds normaler kan worden. Als we alle voorspellingen mogen geloven is ons leven rond september weer terug bij het oude normaal en dat is toch een mooi vooruitzicht!

In de business is het nog steeds onverminderd druk. Zeker nu de winkels weer meer open mogen en ook daar steeds meer ruimte is voor versoepeling. Kortom het gaat de goede kant op.

In deze editie van de nieuwsbrief zult u weer verschillende tips en trucs aantreffen evenals aanvullende informatie. Mocht u zelf onderwerpen hebben waarover u graag meer informatie zou hebben, laat het ons weten en wellicht dat deze in een volgende nieuwsbrief aan de orde kunnen komen. Onze nieuwsbrieven zijn er immers voor u, gebruiker van onze Software.

Wij wensen u veel leesplezier!

Met vriendelijke groet,

Directie en medewerkers van Simar


Tips en Trucs administratief: KIMS / SIMS –Sales

U heeft het allemaal érg druk gehad in de afgelopen periode. Zó druk zelfs, dat velen van u niet eens meer weten hoe potentiële en nieuwe klanten bij uw bedrijf terecht zijn gekomen. Kwamen ze op persoonlijke aanbeveling van een klant van u en zo ja, wie was die klant dan? Zagen ze een advertentie van u in een krant of magazine? Hebben ze u gevonden via uw, wellicht vernieuwde, website? Kortom, velen van u weten het niet en dat is jammer, want informatie hierover zou u helpen uw marketing budget beter te besteden.
Simar zou Simar niet zijn, als wij daarvoor geen oplossing bedacht zouden hebben. Bent u een gebruiker van de Business- of Enterprise editie van KIMS, SIMS of BSV-Sales, dan bevat deze software standaard een functie die u de mogelijkheid geeft om zelf ‘Extra velden’ aan te maken.

In uw Simar Client kunt u, via Shift-F3, een pagina oproepen met Extra Velden. U kunt deze pagina ook permanent toevoegen aan uw menu via een preferentie instelling. Op deze pagina kunt u een extra veld toevoegen waarin aangegeven kan worden hoe de consument bij u is terechtgekomen. U kunt al een paar standaard antwoorden definiëren zodat de adviseur tijdens het verkoopgesprek alleen het keuzelijstje hoeft te openen en het betreffende antwoord kan aanklikken.

Heel handig is dat u daardoor op ieder moment een overzicht kunt genereren met de eveneens meegeleverde Query-module. Via de Query kunt u een totaaloverzicht maken van alle consumenten die bij u gedurende een bepaalde periode gekocht hebben en de wijze hoe die consumenten bij u terecht zijn gekomen. Dat levert u belangrijke informatie op waarmee u heel gemakkelijk het maximale rendement uit uw marketing- en/of reclamebudget kunt halen.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Tips en Trucs Design: Maatlijnen aanpassen in bestaand ontwerp

De keuken is getekend en u wilt achteraf toch een andere lettergrootte voor uw maatlijnen, of misschien zelfs een ander lettertype. Dit is gelukkig mogelijk in de huidige versie van SIMAR-Design.
De optie zit enigszins ‘verstopt’ maar op afbeelding hieronder ziet u gelijk waar het icoontje zich bevindt.
U kunt deze optie per aanzicht en zelfs ook per tabblad gebruiken dus wijzig gerust de grootte van een lettertype voor meer duidelijkheid in uw werkbladtekening.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Tips en Trucs KOMAS: GUI 2020

Het nieuwe jasje is bijna af.
We hebben al een tijdje een nieuwe uiterlijk voor KOMAS, de nieuwe GUI 2020. Maar het is niet alleen een nieuw uiterlijk; alle nieuwe ontwikkelingen worden alleen nog maar gemaakt in KOMAS nieuwe stijl, in deze nieuwe ‘Look & Feel’. Inmiddels zijn alle veelgebruikte schermen omgezet en bij de meesten van u al een tijd in gebruik. Daarom zullen langzaam aan de oude schermen gaan verdwijnen.
Mocht u nog niet met de nieuwe GUI werken dan is dit bericht voor u: het is tijd om over te stappen, KOMAS is er klaar voor u ook?
Hoe gaat u over ?
In het scherm Bedrijfsselectie kunt u kiezen of u het nieuwe uiterlijk wil gaan gebruiken.

Onderstaande knop GUI 2020 heeft 3 standen, namelijk ‘Ja’, ‘Nee’ en ‘Systeem’.

‘Ja’ is de nieuwe GUI
‘Nee’ is de oude versie
‘Systeem’ gebruikt de instelling zoals deze in scherm 4137 staat aangevinkt door uw applicatiebeheerder.

Advies: maak de keuze voor ‘Systeem’ en zet het vinkje in het vakje ‘Zo mogelijk 2020 GUI’. Als u deze instellingen gebruikt krijgt u automatisch nieuwe schermen als deze beschikbaar zijn en zal KOMAS alleen waar nodig terugvallen op de oude schermen.

Gebruikt u KOMAS? Zorg dan dat uw ServicePack maximaal 2 maanden oud is. Omdat de schermen vernieuwd worden verandert er veel, dus het is goed om bij te blijven

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Kent u deze functie al: Tu-Technische Unie elektronisch bestellen

Het elektronisch bestellen van producten bij de TU was al langer mogelijk. Hierbij werd gebruik gemaakt van een hulpprogrammaatje dat op elke PC afzonderlijk geïnstalleerd moest worden. Dit was een lastige procedure en we zijn dan ook blij te kunnen melden dat dit niet langer nodig is. We hebben samen met de TU een verbeterde versie gemaakt waarbij de techniek in SIMS-Sales ingebouwd zit. Daarmee is in principe vanuit elke werkplek een bestelling, zonder verdere installatie, elektronisch ‘in te schieten’ in het systeem van de TU.
Om gebruik te kunnen maken van deze vernieuwde methode dient u te beschikken over het laatste ServicePack en dient u een paar instellingen te doen in het scherm Instellingen | Elektronisch bestellen. Vraag uw gegevens om in te kunnen loggen bij de TU op en vul deze in het scherm in. U kunt nu voortaan op de nieuwe manier de bestellingen plaatsen.

Kent u deze functie al: Tradeplace – nieuwe leveranciers
We hebben bericht ontvangen dat er 2 nieuwe leveranciers aangesloten zijn bij de Tradeplace organisatie. Dit zijn de firma’s Novy en Caressi. We hopen dat de invoering binnenkort afgerond zal worden zodat er ook bij de genoemde merken gebruik gemaakt kan worden van het plaatsen van de bestellingen langs elektronische weg. Let wel; per aangesloten afnemer dient er nog wel toestemming voor gebruik aangevraagd te worden bij de leverancier.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen

Het winnende ontwerp van deze editie is van:

de heer Louis van der Werff van de firma Keukensale Eindhoven te Son

Eervolle vermelding:

– mevrouw Charlotte Agricola van de firma Verhoeks Keukens te Tiel
– de heer Thomas Zappe van de firma Kooken BV te Budel

Klik hier om alle prijswinnaars en eervolle vermeldingen te bekijken.

We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?

Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.

De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.

Champagneglazen

Proost !

Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.


Achter de schermen:

De afgelopen periode hebben we veel aandacht besteed aan de integratie van Design en KIMS.
Een aantal punten die wij hebben verbeterd zijn onder andere:

• Verplaatste artikelen in KIMS blijven positie behouden na opnieuw inlezen.
• Artikelen blijven onder het juiste tussenkopje staan na opnieuw inlezen.
• Artikel toevoegen in tekening komen onder het juiste tussenkopje dankzij een complex algoritme.
• Extra informatie ingegeven in KIMS blijft behouden; denk hierbij aan gekoppelde apparatuur.
• Hoofd- en subartikel blijft behouden.
• Een in Design aangepaste kast qua maatvoering zal in KIMS met de nieuwe maatvoering verschijnen.

Voor meer uitleg en uitgebreide informatie klik hier

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:

Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.

Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl

Nieuwsbrief

Juni 2021

Laatste nieuws:

De vakantietijd staat weer voor de deur en dat betekent dat we moeten nadenken over de bezetting.

Simar zal ook in deze vakantieperiode haar deuren niet sluiten. Onze afdelingen blijven gewoon bereikbaar voor uw diverse vragen, al zal het zeker gaan voorkomen dat u uw gebruikelijke Simar-medewerker tijdelijk niet kunt bereiken.

Wij vragen uw begrip daarvoor.

Wij willen u graag adviseren ervoor te zorgen dat er altijd (niet alleen tijdens de vakantieperiode) iemand binnen uw bedrijf aanwezig is die voldoende beheerdersrechten heeft in de software.

Als dat goed geregeld is dan kunnen onze supportwerkzaamheden vlot en probleemloos worden uitgevoerd ook als onze helpdeskcollega’s geconfronteerd worden met een vraag die toegang tot uw server vereist.


Test uw kennis

Soms zitten handige functies enigszins verscholen in de diverse schermen van onze software. Met deze rubriek zullen wij periodiek een klein gedeelte van één van onze schermen aan u tonen. Aan u dan de vraag om het juiste scherm te kiezen uit 4 mogelijke oplossingen. Hiermee test en/of verbreedt u uw kennis over de functionaliteit van Simar.

Het goede antwoord vindt u aan de onderzijde van deze kolom.
De vraag voor deze editie:

Is dit een opname uit:

A – instellingen elektronische formulieren in de MijnMontage App?
B – Instellingen synchronisatie-opties SIMAR-Design FX met KIMS-Sales?
C – instellingen Ordervoortgang-scherm?
D – instellingen orderkoppelingen Simar-Weekagenda?


De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie


TIP TIP TIP TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo’n tip waarvan u denkt: “dat is handig”, laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl


Nieuwe bestanden:

Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

– Apparatuurbestand administratief Componenti (COMP1BE)
– Badmeubelbestand administratief en 3D Nobilia (NOBB2NL)

Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *

Ga vanuit de Simar Client naar ”Systeemprogramma”s”-> ”Inlezen Bestanden”-> klik op de grote knop ”Voortgang”.

Voortgang-knop-standaardplaatje

*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma ‘Inlezen Bestanden’ van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:

U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
– Telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.

– E-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be

Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.


Cursussen:

Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.

Klik HIER om naar de speciale Simar website te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.

Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.


Speciale Cursussen:

Naast de reguliere cursussen geeft Simar tevens cursussen voor specifieke software-toepassingen.

Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail naar secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Antwoord “Test uw kennis”
Het juiste antwoord moet zijn
C – instellingen Ordervoortgang-scherm?
Het scherm Order Voortgang is een integratiescherm waarin u de status van alle lopende orders in één oogopslag kunt bekijken. U kunt ook meteen de details raadplegen en zelfs direct de bijhorende programmaonderdelen openen om de voortgang aan te passen.
Gebruikers met beheerdersrechten kunnen de instellingen, waarop een order zichtbaar wordt in dit scherm, wijzigen. Met behulp van de instellingsoptie die voor deze vraag werd gebruikt kunt u instellen of alleen uw eigen wijzigingen direct zichtbaar worden of ook de wijzigingen die anderen hebben doorgevoerd.
Het scherm Order Voortgang is onderdeel van de Business- & Enterprise Edities van KIMS, SIMS en BSV-Sales. Wilt u dit scherm óók gebruiken of heeft u vragen over uw versie van de software, neem contact op met Simar!
Wist u trouwens dat de Simar Weekagenda veel méér handige mogelijkheden heeft, zoals het automatisch verzenden van reminders per e-mail of SMS, of het inzien en beheren van de agenda op een tablet of smartphone?
Voor meer informatie kunt u terecht bij de afdeling verkoop van Simar automatisering.
Zij helpen u graag verder!