Simar automatisering
Het is alweer februari en dus hoog tijd voor de eerste nieuwsbrief van dit jaar. Helaas hebben we Covid nog niet achter ons gelaten en is er nog geen zicht op wanneer ons leven weer enigszins normaal wordt.Toch blijven we positief en kijken we bij SIMAR liever voor- dan achteruit.
Zo zijn we druk bezig met verschillende ontwikkelingen en optimalisaties van ons programma zoals de update van het Simar universele sanitairbestand. Een ander voorbeeld is ons vernieuwde online klantportaal MijnKeuken waarover meer in het item ‘Laatste nieuws’.
Verder vindt u in deze nieuwsbrief weer verschillende tips en trucs over het slimmer of eenvoudiger gebruiken van onze software.
Wij wensen u veel leesplezier!
Met vriendelijke groet,
Directie en medewerkers van Simar
Tips en Trucs administratief: SIMS – Galvano servicemeldingen elektronisch doorgeven
Hoe werkt het?
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
Tips en Trucs Design: Update van het Simar universele sanitairbestand ( SUSB)
Tips en Trucs Design: Rendergereedschap
• Het tabblad met het rendergereedschap is alleen beschikbaar en ook zichtbaar wanneer u voor
en staat het origineel weer direct op uw beeldscherm.• Het icoon ‘Herstellen’ kunt u ook nog openklappen met het pijltje aan de rechter zijde van het icoon. Vervolgens kunt u per bewerking heel gemakkelijk kiezen welke u ongedaan wilt maken.
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
Tips en Trucs KOMAS: BTW Code
Als u in Engeland inkoopt zal in KOMAS automatisch worden aangeven dat dit land tot de EU behoort. Daardoor zal KOMAS de btw-code binnen de EU voorstellen maar Engeland is, zoals u ongetwijfeld weet, sinds begin dit jaar uit de EU gestapt. In het scherm ‘Systeemdefinities Landencodes’ kunt u bij optie 4501 aangeven dat Engeland geen EU-land meer is. Hiermee voorkomt u dat bij het inboeken de verkeerde btw-code wordt gebruikt.
De laatste tijd krijgen wij steeds vaker de vraag of het mogelijk is elektronische inkoopfacturen te verwerken. Het antwoord daarop is ‘ja’. Dit is mogelijk als u gebruik maakt van de module ‘KOMAS UBL facturen’ en een koppeling met E-verbinding. E-Verbinding is een bedrijf in Nederland dat pdf-documenten omzet naar inleesbare UBL-documenten voor KOMAS. Daarnaast is het ook mogelijk om deze inkoopfacturen elektronisch te laten accorderen in KOMAS met behulp van de extra module ‘Workflow’. Dit bespaart u veel tijd. Indien u interesse heeft of nog vragen heeft over deze extra modules neem dan contact op met onze helpdesk en/of verkoop.
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
Kent u deze functie al: FD/Serienummer invoeren
Via de app ‘MijnMontage’ kunt u al geruime tijd het serienummer van een apparaat invoeren; deze app ondersteunt zelfs het maken van foto’s van het serienummer. Maar het is nu ook mogelijk zonder ‘MijnMontage’ het serienummer van apparaten in KIMS/SIMS vast te leggen. Daartoe is een functie toegevoegd in het menu ‘Bewaken binnenkomst | Invoeren FD/Serienummer’.
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen
Het winnende ontwerp van deze maand is van:
De heer Jan van Bergen van de firma Corné te Vinkel
Klik hier om alle prijswinnaars en eervolle vermeldingen te bekijken.
We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?
Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.
De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.
Proost !
Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.
Achter de schermen:
De afgelopen periode hebben de programmeurs gewerkt aan het elektronisch versturen van Servicemeldingen naar de leverancier. Zoals bovenstaand vermeld hebben we Galvano inmiddels opgeleverd en zullen we in de komende periode zullen steeds meer leveranciers aansluiten op dit systeem, waardoor het melden van service nog sneller en directer zal verlopen.
Verder zijn er wederom veel schermen aangepast naar de nieuwste techniek en daar waar mogelijk intuïtiever en gebruiksvriendelijker gemaakt.
Op dit moment werken de programmeurs aan een aantal nieuwe functies en modules. Daarover leest u meer in de volgende nieuwsbrief.
Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).
Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:
Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.
Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl
Nieuwsbrief
Februari 2021
Laatste nieuws:
Nieuw in onze online klantenportal MijnKeuken
In onze online module MijnKeuken zijn fronten, grepen, structuren en de 360° panoramaview nu nog beter zichtbaar.
MijnKeuken en MijnBadkamer geven de consument online inzicht in de status van zijn of haar bestelling. Dit bespaart u telefonische vragen daarover en daarmee kostbare tijd. Daarnaast geeft deze functie uw bedrijf ook een professionele en innovatieve uitstraling.
Voor meer informatie kunt u terecht op https://simar.nl/weboplossingen/mijnkeuken/.
Uiteraard kunt u hierover ook contact opnemen met ons verkoopteam.
Simar kalender
In december hebben wij voor de klanten die aangegeven hebben de kalender te willen ontvangen deze toegestuurd.
Mocht u zich destijds niet hebben opgegeven maar wilt u de kalender alsnog ontvangen? Stuur een email naar secretariaat@simar.nl en wij sturen deze naar u toe.
Let wel de beschikbaarheid is beperkt dus op=op!
Test uw kennis
Met deze rubriek zullen wij periodiek een klein gedeelte van één van onze schermen aan u tonen. Aan u dan de vraag om het juiste scherm te kiezen uit vier mogelijke oplossingen. Hiermee test en/of verbreedt u uw kennis over de functionaliteit van Simar.
Het goede antwoord treft u aan de onderzijde van deze kolom. De vraag voor deze editie:
B – knop in scherm ‘Beheer Inkoopkorting’
C – knop in scherm ‘Bestandscalculatie type-2 bestanden’
D – link in scherm ‘Beheer artikelen type-2 bestanden’?
De mooiste ontwerpen op onze website:
We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie
TIP TIP TIP TIP
Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo’n tip waarvan u denkt: “dat is handig”, laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl
Nieuwe bestanden:
Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:
Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl
Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *
Ga vanuit de Simar Client naar ”Systeemprogramma”s”-> ”Inlezen Bestanden”-> klik op de grote knop ”Voortgang”.
*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma ‘Inlezen Bestanden’ van Simar.
Stel een vraag aan de helpdesk:
U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
– Telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.
– E-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be
Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.
Cursussen:
Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.
Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.
Klik HIER om naar de speciale Simar website te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.
Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.
Naast de reguliere cursussen geeft Simar tevens cursussen voor specifieke software-toepassingen.
Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER
Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail naar secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
Antwoord “Test uw kennis”