Beste lezer,

Waren bij het verschijnen van de vorige nieuwsbrief nog beperkte Corona maatregelen van kracht, nu zijn de regels nog meer versoepeld en lijkt het erop dat we steeds meer gewend raken aan het nieuwe normaal. Vanuit de branche horen we positieve geluiden. Bij vele klanten is het gelukkig druk in de winkels en het ziet ernaar uit dat de Nederlandse consument het vakantiebudget besteedt aan het opknappen en verbouwen van hun huis. Wij hopen dat deze trend zich voortzet en dat we zo met zijn allen deze tijd door komen.

Hoewel velen van ons dit jaar niet in het buitenland op vakantie zullen gaan neemt dit niet weg dat de vakantieperiode weer voor de deur staat. Ook bij Simar zullen collega’s even gaan genieten van hun welverdiende rust. Maar, zoals u van ons gewend bent, blijven wij ook in de vakantieperiode gewoon bereikbaar. Zowel de verkoopmedewerkers als de helpdeskmedewerkers kunnen u helpen met al uw (verkoop)vragen.

In voorafgaande nieuwsbrieven hebben we u al veelvuldig geïnformeerd over onze nieuwe SIMAR-Design FX versie 7. Bent u een tijdje geleden al overgestapt op SIMAR-Design FX versie 6 dan is een e-mail sturen naar secretariaat@simar.nl al genoeg. U ontvangt dan van ons een uitnodiging voor de installatie van de nieuwe FX versie 7; dit uiteraard kosteloos. Werkt u nog met versie 5 of ouder, dan kunt u ook een aanvraag insturen naar het secretariaat. U ontvangt dan van ons het hardware controleformulier waarmee u controleert of uw hardware aan de eisen van het pakket voldoet. Als dit het geval is en wij het formulier getekend retour hebben ontvangen, sturen wij u het formulier voor de installatie van SIMAR-Design FX versie 7. Bent u nieuwsgierig geworden wat deze vernieuwde versie allemaal te bieden heeft? Op ons helpcenter (https://helpcenter.simar.nl/films/) kunt u verschillende interessante Webinars terugzien

In deze nieuwsbrief vindt u weer onze vertrouwde rubrieken terug.

Wij wensen u veel leesplezier en voor iedereen die vakantie heeft of nog gaat alvast een fijne zomer gewenst!

Met vriendelijke groet,

Directie en medewerkers van Simar


Tips en Trucs administratief: de KIMS-Sales module IDM/EDI

Electronic Data Interchange (EDI) is een standaard om uw keukenmeubelen elektronisch te kunnen bestellen bij uw leverancier. Één van de voordelen is dat wanneer u in KIMS-Sales uw bestelling via EDI plaatst, er dan ook een digitale (z.g. Edigraph) versie van uw SIMAR-Design keukenontwerp meegestuurd wordt. Daarmee kan uw leverancier in hun eigen systeem in 2D en 3D zien om wat voor opstelling het gaat en kan men u erop kan attenderen als bepaalde technische aspecten niet optimaal zijn of tot problemen kunnen leiden. Daarnaast zal uw leverancier u ook via EDI een orderbevestiging sturen en kunt u in KIMS-Sales snel en eenvoudig zien, wat de verschillen zijn tussen uw bestelling en wat de leverancier daadwerkelijk terug heeft bevestigd; dit bespaart u veel tijd!

Afbeelding KIMS-Sales – scherm ‘EDI orderbevestiging van leverancier’

Recent hebben wij weer een nieuwe leverancier aan de lijst mogen toevoegen met wie wij samen EDI ondersteunen. De lijst bevat nu: Häcker, Nobilia, Nolte (nieuw) en Schüller. Verder zijn wij met een aantal andere leveranciers ( Artego, DKG en Pronorm) bezig het zogeheten ‘EDI Certificatie proces’ te doorlopen zodat EDI ook in combinatie met deze leveranciers te gebruiken zal zijn.

Staat uw leverancier hier nog niet bij, laat hen dan contact met ons opnemen om het ‘EDI Certificatie proces’ met ons te doorlopen.

Bent u geïnteresseerd en wilt u ook uw keukens via EDI gaan bestellen, neem dan contact op met ons (verkoop@simar.nl) voor meer informatie!


Tips en Trucs Design: Wisselen van keukenmerk

Vele keukenzaken hebben twee of meerdere keukenmerken in hun assortiment. Een wisseling van keukenmerk, omdat de klant uiteindelijk toch dat andere front mooier vindt, kan zo maar gewenst zijn. Of u kiest tijdens het starten van een nieuw ontwerp per ongeluk voor het andere keukenmerk. Moet u in dit soort gevallen een nieuwe offerte starten? Nee hoor, het pakket biedt u de mogelijkheid om van keukenmerk te wisselen.

Start met omwisselen via tabblad Start in de groep Bestand en klik op Alternatief.

Maak de keuze voor het vervangende bestand.

Doorloop vervolgens de schermen met de knop Volgende en zie dat het keukenmerk is gewisseld.

Als u extra uitleg wil van alle vervolgschermen tijdens het wisselen kunt u dit als How to… document terugvinden in het Helpcenter.

Tip: Wanneer u al een volledig ontwerp heeft, is het misschien wel verstandig om eerst een revisie/variant te maken van uw offerte. Zo blijft een kopie van het eerdere keukenmerk bewaard. Handig wanneer de klant uiteindelijk toch op de eerste keuze terugvalt. Maak revisie/variant vindt u in de knoppenbalk van uw offerte.

(niet beschikbaar in de Compact Editie van KIMS-Sales).

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be)


Tips en Trucs KOMAS: KOMAS gaat over op een nieuwe GUI (Graphic User Interface) 

Vanaf nu kunt u als klant alvast kennismaken met deze nieuwe KOMAS schermen.

LET OP! Nog niet alle schermen zijn omgezet naar de nieuwe GUI. Als u de nieuwe GUI gebruikt zullen er af en toe nog oude schermen te zien zijn.

De functionaliteit is hetzelfde gebleven maar in sommige nieuwe schermen is er net iets meer informatie beschikbaar.

Tijdens het selecteren van het bedrijf waarin u gaat werken kunt u kennismaken met deze nieuwe schermen als u de knop GUI 2020 aanzet.

Ja = Tonen GUI 2020
SYST = overnemen van de systeeminstellingen

In de optie 4137 (systeeminstellingen) kunt u de nieuwe GUI standaard aanzetten voor alle bedrijven. Maar bij het selecteren van het bedrijf kunt u afwijken van de optie die is ingesteld bij 4137.

Indien u vragen en/of opmerkingen heeft kunt u deze mailen naar peter@simar.nl en/of leo@simar.nl


Kent u deze functie al: Plannen in het weekend

Veel van onze klanten gebruiken de Simar planningsagenda om afspraken te plannen als inmeten en de levering en montage van een keuken of badkamer.

Vorige maand informeerden wij u over het gemakkelijker omgaan met meerdaagse afspraken en kopie-afspraken. Een kopie-afspraak is nu ook gekoppeld aan dezelfde order als de bronafspraak en het verplaatsen van meerdaagse afspraken is eenvoudiger geworden. Als u de voorste afspraak verplaatst, worden alle vervolgafspraken weer achter de eerste afspraak gezet. Maar als u dat niet wilt, verplaats dan de voorste afspraak met de Ctrl-toets ingedrukt. Dan blijven alle vervolgafspraken staan.

Nieuw is de mogelijkheid om een meerdaagse planning ook op zaterdag of zelfs de zondag te laten plannen. U kunt dit eenvoudig instellen door te gaan naar menukeuze Beheer | Beheer parttime aanwezigheid. Bij de monteurs die ook op zaterdag werken vinkt u de betreffende dagdelen aan en dit bevestigt u met Opslaan. De planning van meerdaagse montage afspraken houdt hier dan automatisch rekening mee.

Deze nieuwe functionaliteit is beschikbaar via het service-pack.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen

Het winnende ontwerp van deze editie is van:

De heer Rick Trieling van de firma PeterTrieling Keuken Design te Beverwijk

Eervolle vermelding:

– de heer Berry van Ginkel van de firma van Broekhuizen Keukens te IJsselmuiden

– de heer Frenk de Groot van de firma Gebr. van der Hulst te Huizen

Klik hier om alle prijswinnaars en eervolle vermeldingen te bekijken.

We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?

Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.

De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.

Champagneglazen

Proost !

Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.


Achter de schermen:

De programmeurs hebben nog diverse verbeteringen doorgevoerd aan het elektronisch bestellen van keukenmeubelen en het aantal leveranciers dat hieraan meedoet wordt momenteel uitgebreid.

Vermeldenswaard is dat de Service-2 module door steeds meer klanten gebruikt wordt. Deze nieuwe versie van de servicemodule integreert alle functies in één scherm, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden. Ook houdt u meer overzicht op de lopende servicemeldingen. Recent werd het omgaan met maatvoeringsartikelen toegevoegd. In overleg met de helpdesk kunt u de switch al maken naar Service-2. Na de zomervakantie wordt de nieuwe versie de standaard versie en is de oude alleen nog op verzoek in te schakelen.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:

Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.

Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl

Nieuwsbrief

Juli 2020

Laatste nieuws:

Op maandag 13 juli krijgen wij een nieuwe telefooncentrale.

De verwachting is dat we de gehele ochtend telefonisch niet bereikbaar zijn; dit geldt dus ook voor onze helpdeskmedewerkers. Daarnaast houden wij er rekening mee dat we de gehele dag hinder zullen ondervinden en daardoor minder goed bereikbaar zullen zijn.

Wij hebben bewust voor deze datum gekozen omdat dit het begin van de vakantieperiode is. Daarnaast zijn veel van onze klanten op maandagochtend of de hele dag gesloten. Met de keuze van deze datum hopen wij de overlast voor u tot een minimum te beperken.

Mocht u op deze dag toch dringende vragen voor ons hebben, dan adviseren wij u een e-mail te sturen naar helpdesk@simar.nl. We zullen proberen u per e-mail te bereiken en u op deze manier ondersteuning te geven.

In de dagen na de overgang zullen wij moeten wennen aan het nieuwe systeem. Mocht dit tot extra ongemak leiden dan hopen wij op uw begrip.

Veranderingen in de directie

Per 1 juli is Henk Westerhof, medeoprichter van Simar automatisering, met pensioen gegaan.

Hij heeft zijn functie als technisch directeur overgedragen aan Thierry ten Hove, die sinds november vorig jaar bij ons werkt.

Thierry heeft ruime ervaring met zowel de keukenwereld als de Simar software. Henk Westerhof blijft wel verbonden aan Simar als part-time adviseur en consultant.

Verder is Bram Borgers tot het management toegetreden als operationeel directeur. Het driemanschap bestaande uit Mark Sinnige, Thierry ten Hove en Bram Borgers zal voortaan leiding geven aan Simar.

Wij danken Henk Westerhof voor 33 goede en intensieve jaren, waarin Simar uitgroeide tot een marktleidend bedrijf en wensen hem alle goeds en moois in deze nieuwe fase.


Test uw kennis

Soms zitten handige functies enigszins verscholen in de diverse schermen van onze software.
Met deze rubriek tonen we een klein gedeelte van één van onze schermen. Aan u is dan de vraag om het juiste scherm te kiezen uit 4 mogelijke oplossingen. Hiermee test u en/of verbreedt u uw kennis over de functionaliteit van onze software.

Het goede antwoord treft u aan de onderzijde van deze kolom.

De vraag voor deze editie:

Is dit een opname uit:

  1. A) Afbeelding uit ordervoortgang
    B) Afbeelding uit Agenda
    C) Afbeelding uit Query pro
    D) Afbeelding uit Mijnmontage app

De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie


TIP TIP TIP TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo’n tip waarvan u denkt: “dat is handig”, laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl


Nieuwe bestanden:

Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

– Smedbo

– Saga van Thebalux

– Therdex PVC vloeren

– 3D – Pino
– Pino

– 3D – Stosa Evolution System 81
– Stosa Evolution System 81

Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *

Ga vanuit de Simar Client naar ”Systeemprogramma”s”-> ”Inlezen Bestanden”-> klik op de grote knop ”Voortgang”.

Voortgang-knop-standaardplaatje

*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma ‘Inlezen Bestanden’ van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:

U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
– Telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.

– E-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be

Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.


Cursussen:

Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.

Klik HIER om het totale aanbod te bekijken.

Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.


Speciale cursussen:

Naast de reguliere cursussen geeft Simar tevens cursussen voor specifieke software-toepassingen.

Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail naar secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Antwoord “Test uw kennis”

Het juiste antwoord moet zijn

D MijnMontage

Deze app staat voor optimaal communiceren

Met deze app heeft de monteur direct toegang tot voor hem belangrijke informatie. Deze informatie komt rechtstreeks vanuit KIMS/SIMS en is daarom altijd de meest recente informatie. Naast de toegang tot informatie kan de app ook gebruikt worden voor het invullen van formulieren.

Indien u hier vragen over heeft, kunt u uiteraard onze helpdesk raadplegen.

Zij helpen u graag verder!