Simar automatisering

De zomervakanties zijn weer voorbij. En na een prachtige zomer waarin menig hitterecord is doorbroken maken we ons langzaam op voor de herfst. Tijdens de voorbereiding van deze nieuwsbrief vindt de M.O.W. plaats langs de A30. Een toonaangevende beurs waarbij veel professionals uit de branche aanwezig zijn om de laatste trends op interieurgebied met elkaar te delen. Na afloop van deze beurs komen veel leveranciers weer met hun nieuwe catalogi uit. Bij Simar  gaan de medewerkers van de bestandenafdeling weer hun uiterste best doen deze te verwerken zodat uw bestanden over een tijdje weer helemaal up-to-date zijn.

In augustus ontving u van ons een speciale nieuwsbrief die geheel in het teken stond van de nieuwe SIMAR-Design FX versie 6. We hebben veel positieve reacties ontvangen en veel SIMAR design gebruikers zijn inmiddels overgegaan naar de nieuwe versie. In deze speciale editie deden we ook een vooraankondiging  van de speciale SMEG prijsvraag. In deze nieuwsbrief geven we meer uitleg hierover.

Maar uiteraard staat deze nieuwsbrief ook weer boordevol verschillende tips en trucs zoals u van ons gewend bent.

Wij wensen u veel leesplezier!

Met vriendelijke groet,

Directie en medewerkers van Simar


Tips en Trucs administratief: Productbladen bij apparatuur

Misschien is het u al opgevallen dat er bij bepaalde apparaten van een aantal apparatuurmerken “Productsheets” beschikbaar zijn. Een dergelijk Productsheet geeft alle producteigenschappen weer,  vaak ook met afbeeldingen en technische tekeningen. De fabrikant maakt een Productsheet om over één apparaat alles te vertellen. Dit kan ook voor u handig zijn om slechts van de paar apparaten in een offerte alle gegevens mee te geven aan de klant. U hoeft dan niet een gehele catalogus (drukwerk)  van het apparatuurmerk mee te geven. Waar vindt u deze Productsheet? selecteer het artikel in de offerte, druk op F5 en zie de aanvullende informatie. Als het rechter icoon oplicht dan is er een Productsheet beschikbaar. Klik hierop en het document wordt getoond. U kunt dit opslaan of printen.

Mogelijkheid tot meerdere apparatuurbestanden in één bestelling

Als één leverancier meerdere (varianten van) merken levert kunt u die op één bestelling laten zetten. Dit is van belang bij het verkrijgen van kommissiekorting, bijv. bij Siemens.

Deze oplossing werkt ook voor Tradeplace bestellingen.
Werking:
– open KIMS » Bestanden » Overige artikelbestanden » Beheer                bestandskenmerken
– kies bv. het bestand ‘SIST’
– Vul bij het veld ‘leverancier’ een naam van een leverancier in, bv ‘SIEM’.
– sla op

Wat bestellen van SIST artikelen betreft worden alle instellingen overgenomen van SIEM. Dus ook debiteurennummers, elektronische bestelmethodes, afleveradres codes, etc.
NB: inkoopbedragen hangen nog steeds aan het bestand, niet aan de leverancier.
NB2: bewaken binnenkomst hangt ook nog steeds aan de bestandsnaam. U moet dus zelf het bevestigingsnummer /datum tweemaal invoeren in bewaken binnenkomst. Bij Tradeplace bestellingen gebeurt dit automatisch.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Tips en Trucs Design:

Binnendeur  zonder achtergrond

Als u een keuken aan het ontwerpen bent in SIMAR-Design FX wilt u deze naar werkelijkheid tekenen. Dus wanneer uw klant een binnendeur heeft met glas dan maakt u hoogstwaarschijnlijk ook deze keuze als type deur. Alleen als u vervolgens een achtergrond kiest, zoals een achtertuin, dan wordt deze ook zichtbaar door wat in werkelijkheid een binnendeur is.

In de versie 6 van SIMAR-Design FX heeft u voortaan een functie om achtergronden niet meer weer te geven. Selecteer hiervoor de deur en klik via tabblad Artikelen in de groep Eigenschappen op Instellingen en vervolgens op Binnenraam of binnendeur zodat deze wordt aangevinkt. Zie als resultaat dat door het glas van een raam of deur geen achtergrond zichtbaar is.

Opmerking: Deze optie is alleen actief in de render FR presentatie en FR presentatie plus.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Tips en Trucs KOMAS: Module Workflow

De module Workflow maakt het mogelijk om in KOMAS een ‘goedkeuringsroute’ in te stellen voor het betalen van facturen. Hiermee wordt voorkomen dat inkoopfacturen betaald worden zonder dat deze gecontroleerd zijn door de betreffende inkoper. Het is ook mogelijk drempelbedragen in te stellen zodat inkoopfacturen vanaf een bepaald bedrag langs het management gaan als extra controle. Is de ‘goedkeuringsroute’ ingesteld dan gaat een inkoopfactuur automatisch langs één of meer gebruikers die hun fiat aan de betaling van de betreffende factuur moeten geven voordat deze kan worden voldaan.

Voor de instelling van de ‘goedkeuringsroute’ zijn verschillende configuraties mogelijk en de instellingen zijn bovendien flexibel. Zo kan tijdens het invoeren van een inkoopfactuur of zelfs tijdens het goedkeuringsproces van de factuur nog een extra workflow-actie aan een gebruiker worden toegekend.

Deze module is alleen te gebruiken in combinatie met de module Inkoopkoppeling (Beperkt).

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Kent u deze module al: Servicemodule vernieuwd

‘Alles direct bij de hand in één scherm’, dat is de belangrijkste verandering in de vernieuwde service-module. Waar we voorheen aparte menukeuzes kenden voor invoeren, verwerken en voortgang service, vindt u nu al deze functies geïntegreerd in het nieuwe hoofdscherm van service.

Hier ziet u een deel van het startscherm. U kunt een bekende referentie kiezen, maar ook de lijsten van wat nog verwerkt moet worden, en wat nog afgehandeld moet worden, zijn direct beschikbaar. Deze geven een lijst waar u direct uit kunt kiezen.

Eenmaal een order gekozen, ziet u alle servicemeldingen van deze order, gesorteerd op Nieuw, Lopend en Afgehandeld. Kleurcodes geven aanvullende informatie (zoals spoedservice, retourartikel).

Binnen dit overzicht kunt u informatie aanvullen over de servicemelding, meldingen verzenden naar leverancier en/of consument, oplossingen vastleggen en alle andere functies die u van de huidige servicemodule gewend bent.

Maar er zijn ook nieuwe functies. Zo kunt u het logo van de vestiging waar de order bij hoort bovenaan laten tonen. Bij keukenmeubelen kunnen sub-artikelen automatisch worden toegevoegd aan de melding op het hoofdartikel. En u kunt de meldingen sorteren op diverse wijzen, en de verdeling van het scherm in boven- en onderzijde zelf indelen.

Handig zijn ook de actieknoppen die u steeds ten dienste staan, afhankelijk van wat uw rechten zijn en waar u op dat moment mee bezig bent zijn meer of minder knoppen actief (‘context gevoelig’).

De Service2 module is per direct beschikbaar. De helpdesk stuurt u graag de overstaphandleiding op, waarin in een beknopt aantal pagina’s de nieuwe werkwijze uit de doeken wordt gedaan. Als u deze hebt doorgenomen kunnen we de module activeren. Voor wie al over de huidige servicemodule beschikt zijn hier geen kosten aan verbonden.

Versie 2 is compatibel met de oude versie: uw bestaande servicemeldingen blijven gewoon aanwezig en u kunt er mee verder werken in de nieuwe versie. De omschakeling naar service versie 2 is één instelling die geldt voor alle gebruikers van de servicemodule.

Inmiddels zijn enkele tientallen bedrijven al overgeschakeld op deze nieuwe versie. De reacties zijn zeer positief !

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).



Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen

Het winnende ontwerp van deze maand is van:

Mevrouw Charlotte Agricola van de firma Verhoeks keukens te Tiel

Eervolle vermelding:

– de heer René Palland van Superkeukens Apeldoorn

Klik hier om alle prijswinnaars en eervolle vermeldingen te bekijken.

We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?

Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.

De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.

Champagneglazen

Proost !

Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in.


Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:

Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.

Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl

Nieuwsbrief

September 2019

Laatste nieuws:

Maak regelmatig een back-up!

De ‘R’ zit weer in de maand en dus is de tijd aangebroken dat de temperatuur en luchtvochtigheidsgraad grote schommelingen laat zien. De harde schijven in de computers kunnen hier niet goed tegen en daarom zijn zij juist in deze maanden extra kwetsbaar. Zorgt u ervoor dat u regelmatig een goede back-up maakt? Met behulp van een goede en complete back-up is uw Simar-software snel weer operationeel en is uw opgebouwde historie gewaarborgd …

Nieuws van FEEDDEX

Sinds eind 2017 is het mogelijk om door de unieke koppeling van Simar met feedback specialist Feeddex geautomatiseerd klanttevredenheid uit te vragen. Een kleine update: inmiddels zijn er meer dan 25.000 uitnodigingen verstuurd aan klanten van keukenzaken en vult bijna 40% van de klanten de enquête in. Onlangs hebben we zelfs een mijlpaal van 10.000 ingevulde enquêtes bereikt. In 2019 heeft meer dan 50% van de klanten aangegeven de keukenzaak aan te bevelen. De klanten waarderen de keukenzaken met een dikke 8 en geven waardevolle feedback aan de keukenzaak. Het resultaat: meer tevreden klanten en meer omzet. Wilt u ook gebruik maken van deze unieke koppeling, neem dan contact met ons op of kijk op de website van Feeddex: www.feeddex.nl

SMEG DESIGNWEDSTRIJD

Doe mee met onze SMEG-Design wedstrijd en maak kans op het winnen van SMEG apparatuur!

In samenwerking met Smeg Nederland B.V. en Keuken & Bad techniek organiseert SIMAR Automatisering een designwedstrijd voor de Simar FX-V6 gebruiker.

Hoe doet u mee?

Wanneer u de nieuwe Simar FX-V6 versie geïnstalleerd heeft ontvangt u kosteloos het grafische Smeg klein huishoudelijk bestand. Maak een ontwerp waarin u één of meerdere klein huishoudelijke apparaten van Smeg opneemt en stuur dit ontwerp in. U kunt uw ontwerp eenvoudig opsturen door op onze website https://simar.nl/simar/nieuwsbrief/ uw ontwerp te uploaden. Vermeld bij de korte toelichting “Smeg-design wedstrijd”

U kunt uw inzending insturen tot 25 november 2019 en de winnaars worden medio december bekendgemaakt.

En dit kunt u winnen!

De 1e prijs bestaat uit één Waterkoker KLF03, één broodrooster TSF01 en één Citruspers CJF01

De 2e prijs bestaat uit één broodrooster TSF01 en één staafmixer HBF02.

Wij wensen u veel ontwerpplezier!

Voor de actie voorwaarden kijkt u op Winactie


Test uw kennis

Soms zitten handige functies enigszins verscholen in de diverse schermen van onze software.
In deze rubriek tonen wij u een klein gedeelte van één van onze schermen. Aan u dan de vraag om het juiste scherm te kiezen uit 4 mogelijke oplossingen. Hiermee test u en/of verbreedt u uw kennis over de functionaliteit van Simar.

Het goede antwoord treft u aan de onderzijde van deze kolom.
De vraag voor deze editie:

Is dit een opname uit:
A – Instellingen Overzicht te Verwachten Goederen?
B – Instellingen Ordervoortgang?
C – Instellingen orderkoppelingen Simar Weekagenda?
D – Instellingen SIMAR Dashboard?
nderaan).


De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor één winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie


TIP TIP TIP TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo’n tip waarvan u denkt: “dat is handig”, laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl


Nieuwe bestanden:

Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

– administratief

– administratief & grafisch

Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *

Ga vanuit de Simar Client naar ”Systeemprogramma”s”-> ”Inlezen Bestanden”-> klik op de grote knop ”Voortgang”.

Voortgang-knop-standaardplaatje

*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma ‘Inlezen Bestanden’ van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:

U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
– Telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.

– E-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be

Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.


Cursussen:

Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.

Klik HIER om naar de speciale Simar website te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.

Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.


Speciale cursussen:

Naast de reguliere Cursussen geeft Simar tevens cursussen voor specifieke software-toepassingen. Zo hebben wij onder andere de volgende specifieke cursussen op de agenda staan:

* Managemeninformatie
12 november – locatie Amsetrdam

* Applicatiebeheerder
19 november – locatie Amsterdam

Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail naar secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Antwoord “Test uw kennis”

Het juiste antwoord moet zijn:

A – Instellingen Overzicht te Verwachten Goederen

Het Overzicht te Verwachten Goederen is een lijst waarin u kunt zien welke commissies, gesorteerd op leverancier, er binnen gaan komen. Deze lijst kunt u aan een magazijn medewerker geven. Er zijn twee soorten overzichten beschikbaar, te weten

• Kort, dan ziet u alleen hoeveel apparaten er van een leverancier binnen komen

• Uitgebreid, dan krijgt u alle apparaten te zien en kan de magazijn medewerker de artikelen afvinken en teruggeven aan de administratie

Deze functionaliteit is beschikbaar in de Business- en Enterprise Edities van KIMS, SIMS en BSV-Sales en kan worden gevonden onder de functie-tegel Bewaken Binnenkomst. Voor méér informatie drukt u in het scherm op de <F1>-toets of neemt u contact op met de helpdesk.

Indien u vragen heeft over dit scherm helpt de Simar Helpdesk u graag op weg.