Simar automatisering

Zoals er in de politiek heden ten dage over normen en waarden wordt gesproken, zo hebben wij het in onze branche over innovatie en differentie. Met welke vernieuwingen en onderscheidend vermogen bereikt u uw klanten? Wilt u opvallen terwijl men zich online oriꭴeert, wilt u uitblinken in uw showroom en de klant met de mooiste fotorealistische tekeningen verleiden, en wilt u vooral niet teveel tijd besteden aan uw administratieve of boekhoudkundige rompslomp om u geheel te kunnen wijden aan de wensen van uw klant? Wij helpen u daar graag mee.

Als bijdrage van onze kant in deze nieuwsbrief weer de nodige tips.

Veel leesplezier.


Tips en Trucs administratief: Aanmaken van een tussenkopje in KIMS en SIMS

De tussenkopjes in een offerte geven de mogelijkheid om een lange opsomming van artikelen onder te verdelen in kleine overzichtelijke groepjes. Dit komt de leesbaarheid ten goede. U kunt tussenkopjes aanmaken voor Meubelen, Sanitair, Tegels, Montage en Apparatuur.

U vindt deze optie bij Instellingen | Lay-out en teksten | Tussenkopjes

menu

Er zijn verschillende typen tussenkopjes:

Normaal
Dit is een standaard tussenkopje. Dit type tussenkopje bevat een Koptekst, een Slottekst (met subtotaal vermelding) en een Tekst samenvatting (die gebruikt wordt voor de opsomming aan het einde van de offerte).

Vrije tekst
Tussenkopjes van het type ‘Vrije tekst’ worden gebruikt om vrij te defini걥n teksten in de order op te nemen. Alleen de opgegeven tekst wordt getoond, vergelijkbaar met een artikelregel. Geen Subtotaal, Slottekst of Tekstsamenvatting.

Alleen subtotaal tonen
Dit tussenkopje toont alleen het subtotaal op de afdruk, maar NIET de onderliggende artikelen!
Dit type tussenkopje kunt u op normale wijze in de offerte plaatsen. Daaronder zet u de gewenste artikelen waarover het subtotaal moet worden berekend.
Op deze manier kunt u bijvoorbeeld een tussenkopje maken als ‘Diverse montagematerialen’. In de offerte maakt u een keuze uit de diverse montageartikelen die u verwacht nodig te hebben. Op basis van deze artikelen wordt het bedrag berekend.
Op de afdruk worden al die detailartikelen die tot de prijs hebben geleid NIET getoond. De artikelen worden wel meegerekend en ze worden ook normaal besteld en binnengemeld.
Deze functie is met name gemakkelijk voor verkopers van sfeerverwarming waarbij diverse installatiematerialen meegerekend moeten worden, maar waarbij het niet nodig is die allemaal specifiek op de offerte te vermelden.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Tips en Trucs KOMAS:

Tot versie 8 was de factuurdatum van de inkoop-/kostenfactuur bepalend voor de periode waarin de kosten werden geboekt. Was de factuurdatum 28-02-2017, dan werden de kosten geboekt in februari.
Dit is aangepakt: U kunt vanaf versie 8 van KOMAS de kosten boeken in een latere of een eerdere periode, maar ook verdelen over meerdere periodes. De periode waarin de factuur wordt geboekt is ongewijzigd. Als u hiervoor kiest worden de kosten geparkeerd op de tussenrekening Vooruitbetaalde kosten. De standaardwaarden in het scherm zijn gebaseerd op de oude methode.

Voorbeeld 1:
U ontvangt een rekening van KPN met een datum 01-01-2017 voor de telefoonkosten van de maand december 2016. U vult het scherm als volgt in:

Komas_1

Natuurlijk kunt u ook de kosten in de periode, na de periode in de factuurdatum, boeken of zelfs in de door u gewenste periode.

Voorbeeld 2:
U ontvangt een rekening van Toros Beheer met een datum 31-12-2016 voor de huur 1e kwartaal 2017. U vult het scherm als volgt in:

Komas_2

De kosten kunt u ook verdelen over voorgaande periodes.

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Tips en Trucs Design: Nieuwe verlichtingsarmaturen

We hebben een aantal nieuwe verlichtingsarmaturen toegevoegd aan het accessoirebestand ‘Verlichting’. Moderne lampen en wat meer klassieke lampen; voor elk wat wils. Alle armaturen zijn voorzien van verlichting die instelbaar is. Dit geeft u de mogelijkheid om een optimaal plaatje te presenteren. Het accessoirebestand Verlichting is per direct te downloaden.

Enkele voorbeelden van de nieuwe armaturen

2017-03-06_12-29-17

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Kent u deze functie al: FEEDDEX de specialist in klanttevredenheidsonderzoek

2017-03-06_18-15-56

Sinds kort ondersteunen we, in samenwerking met het bedrijf FEEDDEX uit Haarlem, het werken met tevredenheidenquêtes. FEEDDEX heeft een prachtig systeem ontwikkeld voor het bevragen van consumenten middels een enquête en om op basis van deze informatie een waardering voor uw bedrijf te berekenen. Ook kunnen er benchmarks gemaakt worden binnen uw bedrijf  (bijv. voor uw verkoopmedewerkers, maar ook buiten uw bedrijf, maar wel in onze bedrijfstak). Het geeft u goed inzicht hoe consumenten u beoordelen. Er zijn momenteel twee momenten in het traject waarop de consument gevraagd kan worden zijn mening te geven. Dit kan na het uitbrengen van de eerste offerte en na oplevering van de keuken of badkamer. Wij verzorgen de techniek om volautomatisch gegevens aan te leveren aan het FEEDDEX-systeem, zodat de enquêtes automatisch verstuurd worden, zonder dat u daar omkijken naar heeft. Op �uw gedeelte� van de website van FEEDDEX kunt u de resultaten volgen en middels grafieken zien hoe u beoordeeld wordt.
Ook kunt u de score op uw website plaatsen.
Een uitstekend middel om uw organisatie de achtergrondinformatie te geven hoe uw klanten uw bedrijf ervaren!

Er verschijnt binnenkort een aparte brochure waar we meer vertellen over de mogelijkheden. Nieuwsgierig geworden? Kijk dan alvast op www.feeddex.nl

2017-03-06_18-06-22

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Wij zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen

Deze maand geen winnend ontwerp, maar een voorbeeld van een tekening van een van onze eigen medewerkers:

Een eigen ontwerp van Lode Bisschop

2017_03_Lode_Bisschop_Simar_Groep_klein__2

Eervolle vermelding:

– de heer Dennis Waarle van de firma Keukenloods te Alkmaar

Klik hier om alle prijswinnaars en eervolle vermeldingen te bekijken.

We zijn op zoek naar de mooiste ontwerpen gemaakt met onze software. Heeft u ook een ontwerp gemaakt waar u trots op bent?

Is het ontwerp goed aangekleed met accessoires en verlichting? Stuur het ons toe in .jpg formaat naar prijsvraag@simar.nl vergezeld van uw naam en de firma waarvoor u werkt. Iedere maand kiezen wij een winnaar en zullen wij het winnende ontwerp in de nieuwsbrief tonen.

De winnaar ontvangt als dank een fles bubbels om te toosten op het winnende ontwerp.

Proost !

Champagneglazen
Ingezonden tekeningen kunnen door Simar automatisering bv worden gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. Door het inzenden van tekeningen stemt de verzender hiermee in. 


Achter de schermen:

Er is weer veel gebeurd. Hier een greep uit de belangrijkste nieuwe functies: De module omzet melden kreeg een nieuwe automaat waarmee automatisch op een aantal momenten in het verkoopproces de omzet en marge op een order wordt gelogd, zodat de marge-ontwikkeling in de tijd gevolgd kan worden. (Deze module is onderdeel van de Enterprise Editie.)

Een ander nieuw onderdeel is het automatisch versturen van SMS-reminders en/of e-mail reminders voor afspraken met consumenten vanuit de agenda. Deze functie is al enige maanden aanwezig, maar heeft nu aanvullende @codes gekregen om ook globale tijdsaanduidingen mogelijk te maken. Bijvoorbeeld ‘Wij komen tussen 10:00 en 12:00 uur.’

Aan DIMS (document archiveren) zijn diverse uitbreidingen gemaakt, waaronder dat nu ook de formulieren uit de MijnMontage-app automatisch zichtbaar zijn in DIMS.

Een belangrijke technische uitbreiding aan het SimarMail-systeem: Het is nu mogelijk om per e-mailafzender een apart e-mailaccount in te stellen. Dit is noodzakelijk bij extra beveiligde e-mailservers. Tenslotte is aan de MijnMontage-app de mogelijkheid toegevoegd om ook serie-/FDnummers per apparaat vast te leggen. Deze informatie wordt zichtbaar in het scherm orderinformatie (en in de toekomst ook in de vernieuwde servicemodule).

Bij vragen kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.
(e-mail: helpdesk@simar.nl of helpdesk@simar-belgium.be).


Suggesties of aanbevelingen voor de nieuwsbrief:

Sinds het uitkomen van de eerste editie van onze nieuwsbrief hebben wij al vele enthousiaste reacties gehad. Omdat deze nieuwsbrief primair voor u als gebruiker is geschreven, willen wij informeren of u wellicht zelf suggesties en/of aanbevelingen heeft voor deze nieuwsbrief, waarmee wij u en alle overige gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn.

Wij horen graag van u via ons e-mailadres nieuwsbrief@simar.nl

Nieuwsbrief

Maart 2017

Laatste nieuws:

Sterk begin huizenmarkt in 2017

De huizenmarkt begon goed in 2017.
Het aantal verkochte woningen steeg ten opzichte van een jaar eerder met 39%.
In januari werden 16.555 woningen verkocht, zo blijkt uit cijfers van het Kadaster.

Trainingen in de lift

We bemerken ook bij het geven van trainingen dat het druk is in de keuken- en sanitairmarkt. Er is veel vraag naar trainingen en de klasjes zitten meer dan gevuld. We hebben in de afgelopen 3 maanden wekelijks 3 trainingsdagen geboekt gehad. Leuk om zoveel nieuwe gebruikers te mogen begroeten en ‘oude bekenden’ nog wat bij te mogen leren. Heeft u interesse; kijk eens op onze speciale website naar het aanbod. We helpen u graag !

BadkamerCreator / KeukenCreator

logo_badkamercreator_los_HR

logo_keukencreator_los_HR

Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de vernieuwingen binnen de BadkamerCreator en KeukenCreator. Er zijn enkele nieuwe functies en we hebben het aanbod van deurmodellen en kleuren up to date gemaakt. In de volgende Nieuwsbrief zullen we een uitgebreid


Test uw kennis

In deze rubriek laten wij een klein gedeelte van een van onze schermen zien. Aan u de vraag om uit vier mogelijke schermen het juiste scherm te kiezen. Hiermee kunt u uw kennis t.a.v. de functionaliteit van de software testen dan wel verbreden.
De vraag voor deze editie: uit welk programmaonderdeel komt dit plaatje:

vervallen_opgevolgde_artikelen

Dit is een afbeelding uit:

A – Scherm Inlezen Bestanden
B – Scherm Inlezen Bestand vanuit tekst-file
C – Scherm Artikel Wissel
D – Scherm Mutatieverslag Bestanden

De mooiste ontwerpen op onze website:

We krijgen steeds meer hele mooie ontwerpen binnen voor onze maandelijkse wedstrijd. In de nieuwsbrief is helaas maar plaats voor ꨮ winnend ontwerp en we moeten dat ook nog relatief klein afdrukken. Daarom hebben we alle prijswinnaars, maar ook een groot aantal net-niet prijswinnende ontwerpen op onze website gezet. Laat u inspireren door de fraaie ontwerpen die uw collega’s maken. En staat u er zelf bij: wees gerust trots op het prachtige resultaat. Natuurlijk weten we dat je hele mooie dingen kunt maken met SIMAR-Design, maar ook wij zijn onder de indruk van de fraaie inzendingen. Bekijk hier de collectie


TIP TIP TIP TIP

Vanuit Simar geven we vele tips en suggesties voor het gebruik van onze software. We weten dat onze klanten regelmatig handige werkwijzen ontdekken of creatief gebruik maken van onze software. Heeft u zo’n tip waarvan u denkt: “dat is handig”, laat het ons dan weten. Mogelijk kunnen we ook andere klanten een plezier doen met uw tip. Geef uw tips door via e-mail: tips@simar.nl


Nieuwe bestanden:

Onderstaand een overzicht van nieuwe bestanden die zijn toegevoegd:

– geen

Wilt u een bestand bestellen; e-mail naar secretariaat@simar.nl

Wist u trouwens dat u zelf de voortgang van ons bestandsbeheer kunt raadplegen? *

Ga vanuit de Simar Client naar ”Systeemprogramma”s”-> ”Inlezen Bestanden”-> klik op de grote knop ”Voortgang”.

Voortgang-knop-standaardplaatje

*) Uitsluitend mogelijk indien u werkt met het programma ‘Inlezen Bestanden’ van Simar.


Stel een vraag aan de helpdesk:

U kunt de helpdesk bereiken op de volgende manieren:
– Telefonisch:
NL op 020-4808286
BE op 09-3959500
U wordt automatisch doorverbonden met een beschikbare medewerker van de juiste helpdesk voor uw vraag. De helpdesk is bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8:45-12:30 uur en van 13:00-17:00 uur.

– E-mail: stuur uw bericht naar
NL helpdesk@simar.nl
BE helpdesk@simar-belgium.be

Uw vraag wordt automatisch naar de juiste medewerker gezonden.


Cursussen:

Om goed vertrouwd te raken met de uitgebreide functionaliteit van onze softwareproducten is het volgen van een cursus zeer aan te bevelen en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk.

Ook het volgen van een vervolgcursus voor de meer gevorderde gebruikers behoort tot de mogelijkheden.

Klik HIER om naar de speciale pagina te gaan waar het totale aanbod beschreven staat.

Heeft u aanvullende wensen t.a.v. het cursusaanbod van Simar automatisering? Is er bij u of uw medewerkers behoefte aan training op een specifiek onderdeel van onze software? Laat het ons weten. Wij bespreken graag met u welke mogelijkheden wij hebben voor het geven van extra trainingen op maat.

Speciale cursussen:

Naast de reguliere trainingen geeft Simar tevens trainingen voor specifieke software-toepassingen. Zo hebben wij onder andere de volgende specifieke cursussen op de agenda staan:

*  SIMAR-Design
13 maart – locatie Amsterdam

* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
14 maart – locatie Tilburg

* SIMAR-Design gevorderd
20 maart – locatie Tilburg

* SIMAR-Design
21 maart – locatie Tilburg

* SIMAR-Design BSV gevorderd
27 maart – locatie Tilburg

* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
28 maart – locatie Tilburg

* SIMAR-Design
30 maart – locatie Gentbrugge

* Applicatiebeheer
31 maart – locatie Amsterdam

* SIMAR-Design Presentatie
3 april – locatie Tilburg

* SIMS-Sales
4 april – locatie Tilburg

* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
4 april – locatie Amsterdam

* SIMAR-Design gevorderd
11 april – locatie Amsterdam

* SIMAR-Design gevorderd
13 april – locatie Gentbrugge

* KIMS-Sales&Design dag 2 van 2
18 april – locatie Amsterdam

* SIMAR-Design
18 april – locatie Tilburg

* SIMAR-Design BSV
19 april – locatie Amsterdam

* KIMS-Sales&Design dag 1 van 2
25 april – locatie Gentbrugge

Meer informatie over de inhoud van deze cursussen vindt u HIER

Heeft u zelf wensen op het gebied van opleidingen voor uzelf of uw medewerkers? Neem dan even contact op met de Simar Groep via e-mail naar secretariaat@simar.nl. Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.


Antwoord “Test uw kennis”

vervallen_opgevolgde_artikelen

Het juiste antwoord is:

D – Scherm Mutatieverslag Bestanden

Dit is een reuze handig scherm dat kan worden gevonden bij de ‘Hulpfuncties Artikelbestanden’, onder het kopje ‘Bestanden’  in de Business- en Enterprise Edities van KIMS-, SIMS- en BSV-Sales.
Met behulp van dit scherm ziet u in een oogopslag alle vervallen, nieuwe en vervangende artikelen in de nieuwe editie van een gedownload artikelbestand. Handig om te zien wat er moet worden gewijzigd in uw showroomopstellingen!

Indien u vragen heeft over het gebruik van deze module, is onze helpdesk u graag bereid te helpen.